اخبار اقتصاد ایران

واریز سود به وراث متوفیان سهام عدالت پس از ثبت در سامانه میراث

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از واریز سود بیش از ۴۳ میلیون نفر از سهامداران این شرکت خبر داد.

ایران تحلیل، محمد باغستانی با بیان اینکه فرآیند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت به پایان رسیده است، گفت: در این مرحله سود سهام به حساب ۴۳ میلیون و ۸۲۵ ​​هزار و ۲۱۰ نفر از سهامداران واریز شد.

وی بیان کرد: نامعتبر بودن شماره شبای، حساب بانکی مسدود، راکد بودن، مشترک (دو امضایی)، ارزی و بلندمدت از مهمترین دلایل واریز نشدن سود به حساب این دسته از سهامداران است.

باغستانی با بیان اینکه سهامداران نگران دریافت سود سهام عدالت نباشند، تصریح کرد: کسانی که سود سهام خود را دریافت نکرده اند می توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به نشانی Sejam.ir اطلاعات خود را به روز کنند تا شرکت سپرده گذاری در مرحله بعد، مرکز سود این افراد را به حساب آنها واریز می کند.

مدیرعامل صمت درباره پرداخت سود به وراث سهام عدالت متوفی گفت: در صورتی که وراث با مراجعه به شعب شرکت های کارگزاری یا بانک های منتخب اسناد خود را در سامانه وراثت ثبت کنند، می توانند سود سنوات گذشته را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه وراث سهام عدالت متوفی ۳۶۰ هزار پرونده در سامانه وراثت تشکیل داده اند، افزود: برخی از وراث هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند و باید در اسرع وقت در این سامانه ثبت نام کنند تا شرایط واریز سود این افراد آماده می شود.

باغستانی در خصوص زمان واریز مرحله بعدی سود سهام عدالت افزود: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت های سرمایه گذار انجام خواهند داد و امیدوارم بتوانیم سود را دریافت کنیم. از این گروه از سهامداران در اسرع وقت. و به حساب آنها واریز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا