فرهنگ و هنر

واریز سود سهام عدالت سالهای گذشته


افق میهن –

به گفته مسئولان، سود سهام عدالت در تاریخ معینی به حساب های مربوطه واریز می شود. برای دریافت سود، سهامداران باید از طریق سامانه‌های آنلاین و بانک‌های مرتبط اقدام کرده و اطلاعات حساب خود را به‌روز نگه دارند. همچنین توصیه می شود برای اطلاع دقیق تر و اطمینان از دریافت به موقع مزایا به سایت های رسمی و اطلاعیه های منتشر شده مراجعه نمایید. این سپرده می تواند فرصتی برای مدیریت بهینه دارایی و برنامه ریزی مالی فراهم کند.

مجامع هفت شرکت سرمایه گذاری سهام استانی بهمن ماه سال گذشته شروع شد و به پایان رسید مرداد امسال ادامه داشته است.

استان های خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه از جمله استان هایی هستند که مجامع شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در این مدت برگزار شد.

همچنین مجمع شرکت های سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری نیز قرار است ۶ برگزار شود. شهریور این ماه برگزار می شود.

سپرده گذاری سود سهام سالهای گذشته

در سال های اخیر سود سهام عدالت در دو مرحله یکی در پاییز و دیگری در اواخر زمستان به حساب صاحبان آن واریز شده است. سال گذشته سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ سود سهام عدالت متوفیان نیز پرداخت شد. مقرر شد افرادی که در زمستان سال گذشته سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند در خرداد ۱۴۰۳ شارژ شوند.

دلیل عدم پرداخت سود سهام عدالت خرداد ماه

سود سهام علیرغم وعده ها در ماه خرداد سپرده نشده و در تیر و مرداد خبری نبود ولی ممکن است در ماه شهریور مرحله سوم سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد سپرده شود

در حال حاضر خبری از واریز سود سهام عدالت نیست

ولی الله جعفری، مدیر نظر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هنوز از پرداخت سود سهام عدالت سه شرکت خبری نیست.

وی افزود: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا نیز حدود ۵۵۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت واریز نکردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برخوردی با این شرکت ها صورت خواهد گرفت؟ وی بیان کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت ها تهیه و برای رسیدگی به تخلفات به مراجع ارسال شده است. اما اکنون آنچه مهم است این خواهد بود که بتوانیم سود سهام را به طور کامل وصول کنیم و مابقی سود ۱۴۰۱ را به حساب ذینفعان واریز کنیم.

وراثی که قصد دریافت سهام عدالت متوفیان خود را دارند، ابتدا باید به سامانه سجام مراجعه و مراحل سجام را تکمیل کنند.

این شرط برای همه وراث الزامی است و بدون آن امکان انتقال سهام و دریافت سود وجود نخواهد داشت. مهدی حاجیوند، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام تاکید کرده است که این شرط برای همه وراث باید رعایت شود.

فرآیند انتقال سهام عدالت به وراث

یکی از ویژگی های بارز سیستم ارث، فرآیند رایگان انتقال سهام عدالت به وراث است. این انتقال از طریق شعب منتخب بانک ها و کارگزاران انجام می شود و هزینه ای برای وراث نخواهد داشت. بانک های ملی، ملت، پارسیان و تجارت از جمله بانک هایی هستند که این خدمات را ارائه می کنند.

در صورتی که وراث مراحل مربوط به انحصار وراثت و انتقال آن به متوفی را طی کرده باشند باید تا مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت صبر کنند.

سود سهام تنها زمانی به وراث پرداخت می شود که به همه ذینفعان پرداخت شود. بنابراین ممکن است دریافت منافع برای برخی از وراث به تأخیر بیفتد. وراثی که هنوز سهام عدالت متوفی خود را واگذار نکرده اند، بهتر است در اسرع وقت به سامانه سجام مراجعه و فرآیند سجام را آغاز کنند. این فرآیند اکنون رایگان و بدون هزینه است و دلیلی برای تاخیر در انجام آن وجود ندارد.

سهام-عدالت-یک

نحوه دریافت سود سهام عدالت دور جدید

می توان انتظار داشت که در پاییز و زمستان سال جاری سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ واریز می شود، مابقی سود سهام عدالت ۱۴۰۱ نیز به حساب سهامداران واریز می شود.

آیا سود سهام عدالت در تابستان واریز می شود؟ این روزها افراد زیادی پیگیر زمان واریز سود سهام عدالت هستند و از این رو دو تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۳ را مطرح کرده ایم و در پایان نحوه دریافت سود سهام عدالت را بررسی خواهیم کرد. متوفی

در سال های اخیر سود سهام عدالت در دو مرحله یکی در پاییز و دیگری در اواخر زمستان به حساب صاحبان سهام واریز شده است. سال گذشته سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ سود سهام عدالت متوفیان نیز پرداخت شد. مقرر شد افرادی که در زمستان سال گذشته سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند در خرداد ماه ۱۴۰۳ شارژ شوند، ضمن اینکه اعلام شده بود فاز سوم باقیمانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۱ اعلام شده است. خرداد امسال به نصف واریز شده است مرداد هنوز خبری از سود سهام عدالت نیست.

به دلیل سوء نیت برخی شرکت ها، احتمال تاخیر ماه ها در پرداخت سود سهام عدالت وجود دارد.

با این حال، می توان انتظار داشت که در پاییز و زمستان سال جاری سود سهام مربوط به سال مالی منجر به اسفند ۱۴۰۲ واریز می شود، مابقی سود سهام عدالت ۱۴۰۱ نیز به حساب سهامداران واریز می شود. بنابراین، فعلا فقط زمان های قطعی برای پرداخت سود سهام عدالت، آذر و اسفند ماه ۱۴۰۳ است.

مدیر پشتیبانی و مدیریت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک های منتخب همچنان آزاد است.

مژگان صفری مقدم اظهار داشت: پس از فوت یکی از وراث سهام عدالت می توانند به درگاه یکپارچه مشمولان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» مراجعه و به بخش حقوق صاحبان سهام متوفی مراجعه و وارد کشور شوند. کد و تاریخ تولد فرد متوفی. ، برای استعلام وضعیت سهام عدالت و سبد سهام متوفی.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل فوق و توزیع اموال متوفی همچنان به صورت رایگان انجام می شود، افزود: یکی از وراث پس از استعلام وضعیت سهام عدالت می تواند به یکی از شعب کارگزاری های منتخب یا «ملی» مراجعه کند. بانک های تجارت، ملت و پارسیان». » مراجعه و ارائه مدارک لازم درج شده در آدرس «www.csdiran.ir/pages?page=miras».

صفری مقدم تصریح کرد: کلیه وراث سهام عدالت متوفی پس از تقسیم اموال متوفی به سجام مراجعه کنند تا سود سهام عدالت از طریق شماره شبایی که در سامانه سجام اعلام کرده اند به حساب آنها واریز شود. ضمناً وراث پس از ارث می توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه علاوه بر مشاهده سبد سهام خود از ارزش روز آن نیز اطلاع پیدا کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا