اخبار اقتصاد ایران

واریز سود مرحله سوم سهام عدالت منتفی شد؟ هنوز خبری از سود نیست

در حالی که کمتر از ده روز تا پایان خرداد ماه باقی مانده است، هیچ یک از شرکت هایی که قرار بود سود سهام عدالت را به حساب صمت واریز کنند، هنوز به تعهد خود عمل نکرده اند و پرداخت فاز سوم سهام عدالت همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی است. .

ایران تحلیل به نقل از اکنگر، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اردیبهشت ماه در واکنش به تاخیر شرکت ها در واریز سود به حساب صمت از آغاز خرداد سود مرحله سوم سهام عدالت به حساب صاحبان سهام واریز می شود.

وزیر اقتصاد در اولین روز خردادماه همزمان با تشییع پیکر ابراهیم رئیسی در یک برنامه تلویزیونی به تشریح اقدامات دولت بر اجرای وعده ها تاکید کرد و گفت: سود مرحله سوم بدون شک سهام عدالت تا پایان دولت سیزدهم به حساب سهامداران واریز خواهد شد.» .

در حالی که کمتر از ده روز تا پایان خرداد ماه باقی مانده است، هیچ یک از شرکت هایی که قرار بود سود سهام عدالت را به حساب صمت واریز کنند، هنوز به تعهد خود عمل نکرده اند و پرداخت فاز سوم سهام عدالت همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی است. .

شرکت ها هنوز سود را به حساب صمت واریز نکرده اند

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز ضمن تشریح آخرین جزئیات مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده تعدادی از شرکت ها واریز نکرده اند. سود سهام عدالت به طور کامل. لیست و اطلاعات این شرکت ها را برای رسیدگی به کمیته تخلفات ارسال کردیم.

برخورد با شرکت های متخلف

پیش از این رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد اعلام کرده بودند در صورت سرپیچی از قول شرکت ها با آنها برخورد خواهد شد اما پس از گذشت سه ماه شرکت ها اعلام کردند که وضعیت نقدینگی خوبی ندارند و چرا سود واریز نشد

پیگیری وضعیت سهام عدالت از طریق سامانه

بسیاری از سهامداران تصور می کنند که تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت به دلایلی از جمله حذف آنها از لیست سهامداران است.

بر اساس اعلام سپرده گذاری مرکزی، سامانه استعلام و انتشار سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس مردم است تا از طریق آن به راحتی به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام خود از جمله مشاهده دارایی های سهام عدالت دسترسی داشته باشند.

روش آزادسازی سهام

همچنین در صورت تمایل افراد امکان استفاده از سامانه سهام عدالت برای آزادسازی سهام خود را دارند. از سال ۲۰۱۹، امکان فروش سهام خود برای صاحبان سهام فراهم شد. بنابراین در حال حاضر صاحبان این سهام حق نگهداری سهام را دارند و می توانند آن را بفروشند و واگذار کنند.

استعلام وضعیت سهام عدالت با کد ملی

برای دریافت استعلام سهام با کد ملی فقط داشتن کد سجام کافی است. کاربران بازار سرمایه برای دسترسی به اطلاعات باید وارد سایت سمت به نشانی شوند www.csdiran.ir تبدیل شوید سپس وارد پورتال یکپارچه ذینفعان شوید و ثبت نام کنید. پس از تکمیل اطلاعات کاربران می توانند با کد ملی و رمز عبور وارد پنل کاربری خود شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا