اخبار اقتصاد ایران

واریز ۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان اضافه به حقوق بازنشستگان در خرداد

خبرنگار شکیبا باخال زاده: تناسب حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به دلیل افزایش مالیات بر ارزش افزوده وظیفه برنامه هفتم توسعه است که باید از ابتدای سال جاری اجرایی شود. اگرچه دو ماه از سال جدید می گذرد اما زمان دقیق اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان به دلیل ابلاغ نشدن برنامه هفتم توسعه در هاله ای از بلاتکلیفی باقی مانده است.

این در شرایطی است که وزیر کار در آخرین اظهارات خود درباره یکسان سازی حقوق آنها گفته است: افزایش تامین اجتماعی و سایر وجوهی که تحت پوشش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار می گرفت، اجرا، اعمال و پرداخت شد. اما در موضوع همسان سازی باید منابع را تامین کرد.

به گفته سلطان مرتضوی، مجلس مبالغی را برای ما در نظر گرفته است که نیاز به زمان دارد، اما هر چه پرداخت شود هم در صندوق بازنشستگی و هم در سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود.

وی همچنین در اظهارنظر دیگری در پاسخ به تناسب و تطبیق حقوق آنها با توجه به ابلاغ نشدن مفاد برنامه هفتم، اعلام کرد که چه زمانی این اتفاق می افتد؟ باید ابلاغ شود. هماهنگی زمانی اجرا می شود که قانون ابلاغ شود. حال با توجه به اینکه گفته می شود اصلاحیه آورده اند اگر آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا از تاریخ اجرای قانون حقوقشان یکسان می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد؛ تاریخ لازم الاجرا شدن برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین ۱۴۰۳ خواهد بود و هرگونه اصلاحی در احکام مستمری بگیران عزیز از اول فرودین ۱۴۰۳ اعمال می شود./ افکارنیوز

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ودیعه اضافه خرداد ماه بازنشستگی

حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ ۲۰ درصد افزایش می یابد افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اجرا شد که بازنشستگان بارها از پایین بودن حقوق خود در سال ۱۴۰۲ شکایت داشتند.

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه جلسه ارائه گزارش و ماموریت صندوق های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان، منابع آن. در بودجه گنجانده شده و در جداول نهایی نیز سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شده است.

وی گفت: این موضوع برای بررسی و تا اتمام به شورای نگهبان ارسال می شود اردیبهشت انشاءالله نهایی و از خرداد اجرا خواهد شد. ۴۰ درصد افزایش است و در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته اما روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به آن نرسید. در مجلس جدید، ۷ بعدی خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آنچه اکنون مصوبه قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری است اما در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری می شود. مجلس پیگیری می کند.

مرتضوی در خصوص تناسب و یکسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، چه زمانی این اتفاق می افتد؟

مرتضوی در خصوص مناسب بودن و یکسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، چه زمانی این اتفاق می افتد، برای اطلاع بیشتر با تفکر معاصر همراه باشید.

مرتضوی با بیان اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان سازی با ابلاغ قانون اجرا می شود، اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه گفته می شود اصلاحیه آورده اند، آن اصلاحیه اصلاح می شود، قطعا یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود. از تاریخ اجرای قانون.

تاریخ پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تاریخ لازم الاجرا شدن برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال هزار و چهارصد و سه هر گونه اصلاح در احکام مستمری بگیران عزیز خواهد بود. از اول فرودین سال هزار و چهارصد و سه اعمال می شود.

حقوق اردیبهشت ماه مستمری بگیران کشوری بانک صادرات با افزایش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی همراه خواهد بود.

حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

طبق آخرین اخبار حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات در ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ واریز می شود.

پرداخت حقوق با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور و بر اساس مصوبه هیات وزیران انجام شده است.

حقوق فروردین ماه مستمری بگیران کشوری بانک صادرات با افزایش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ برنامه هفتم را تغییر داده است و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی بازنشستگان تامین اجتماعی شده است، گفت: به نظر می رسد بند «دولت موظف به تسویه بدهی» حذف شده است. وی چه جایگزینی برای این پرونده دارد، تصریح کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در مواردی داشته است; در مجلس متأسفانه چنین چیزی که شما می گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و به تیمی از نمایندگان مجلس مأموریت داده شد چون قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرد. همکاران ما به شدت به دنبال بازگرداندن همان هستند.

مرتضوی در خصوص اینکه آیا لایحه دیگری داده می شود، با توجه به اینکه رئیس مجلس اعلام کرده است لایحه دیگری باید داده شود، گفت: خیر; توجه داشته باشید با پیگیری ها و اخباری که در اختیار دارم، مقرر شد رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یکی از نمایندگان مجلس با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی و رسیدگی کنند. اصلاحات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا