اخبار اقتصاد ایران

واریز ۷/۵۰۰/۰۰۰ به حساب یارانه بگیران در دوشنبه کلید خورد

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در پی پرداخت معیشت از سوی دولت، مجرمان سایبری به ارسال پیامک جعلی با هدف کسب اطلاعات حساب های بانکی مردم روی آورده اند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در پی پرداخت یارانه معیشتی توسط دولت، مجرمان سایبری به ارسال پیامک جعلی با هدف کسب اطلاعات از حساب های بانکی مردم روی آورده اند.

وی افزود: این پیامک ها ممکن است با عناوین مختلفی مانند اطلاع رسانی یارانه ها و مسائل مالی مشابه برای جلب اعتماد گیرندگان ظاهر شود.

سرهنگ معظمی گودرزی اظهار داشت: برای حفظ اطلاعات شخصی و مالی خود، عدم اعتماد به این پیامک ها و پرهیز از کلیک بر روی لینک های موجود در آنها بسیار مهم است. همچنین بهتر است از صحت منابع ارتباطی خود اطمینان حاصل کنید و اطلاعات حساس را تنها از طریق کانال های رسمی و موثق ارائه شده توسط ارگان های دولتی یا بانک ها وارد کنید.

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با رصد فضای مجازی، شکایات قضایی و گزارش های متعدد مردمی مشخص شد مجرمان سایبری با ترفند گرفتن رئیس جمهور منتخب درصدد کلاهبرداری از هموطنان هستند. بسته معیشتی در همین راستا اس ام اس حاوی لینک های آلوده را برای کاربران ارسال کرده اند.

سرهنگ مرتضوی از مردم خواست توجه داشته باشند فریب این پیامک را که از طریق شماره شخصی و یا از طریق پیام رسان های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده است را نخورند و از کلیک بر روی لینک موجود در آن خودداری کنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت های پلیسی فتا نسبت به کلاهبرداری از مردم تحت پوشش طرح بسته حمایتی معیشتی از خانواده رئیس جمهور منتخب هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی و شکایات قضایی واصله به پلیس فتا و گزارش های متعدد مردمی، مشخص شد مجرمان سایبری این بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب. آنها در حال کلاهبرداری از هموطنان ما هستند و در این راستا پیامک حاوی لینک های آلوده برای کاربران ارسال کرده اند.

وی با بیان اینکه ارسال لینک های آلوده با عناوین مختلف یکی از شگردهای مجرمان سایبری است، گفت: این افراد همواره امنیت مالی و داده ای هموطنان را تهدید می کنند و بارها در رابطه با این موضوع هشدارهای لازم به هموطنان داده شده است. .

خوشبختانه در رابطه با این ترفند گزارشات مردمی زیادی از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های پلیس فتا به دست ما رسید که هموطنان این روند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند.

پاشایی گفت: متاسفانه همچنان شاهد فریب تعدادی از کاربران و تشکیل پرونده قضایی در این زمینه هستیم.

بنابراین لازم است هموطنان عزیز همواره توجه داشته باشند که فریب این پیامک را که از طریق شماره شخصی و یا از طریق پیام رسان های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده است را نخورند و از کلیک بر روی لینک موجود در آن خودداری کنند. حتی در مواردی چنین پیام هایی با سوء استفاده از نام دوستان و آشنایان برای کاربران ارسال می شود که نباید به آن توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا