اخبار اقتصاد ایران

واریز 1/200/000تومان یارانه اضافه از فردا برای خانوارهای دو فرزند

خبرنگار شکیبا باخالزاده: وزارت رفاه درباره طرح صورتحساب الکترونیکی توضیح داد: در زمان واریز نقدی یارانه ها تغییری ایجاد نمی شود. مردم می توانند ماهانه یارانه نقدی خود را دریافت کنند. خانوارهای یارانه ای دهک های ۱ تا ۷ مشمول دریافت اعتبار هستند و می توانند با مراجعه به فروشگاه های متصل به طرح کالابرگ از اعتبار خود استفاده کنند.

شبکه اعتباری ملی که به اختصار «شما» نامیده می شود، بستر مدیریت و تخصیص اعتبارات حمایتی بر اساس سیاست های رفاهی دولت به تفصیل بر اساس هر کد ملی است. در چارچوب شبکه ملی اعتبار (SMA)، رفتار حمایتی بر اساس هر کد ملی تعریف می‌شود. این بدان معناست که هر فردی در هر نقطه از ایران که دارای کد ملی باشد به طور دقیق و بدون انحراف از سیاست های رفاهی بهره مند خواهد شد. در مراحل بعدی برنامه با توجه به نیاز و شرایط زندگی و با توجه به نظارت دقیق می توان با تخصیص اعتبار از حمایت های خاص و مناسب برای هر فرد بهره مند شد.

شرکت در این طرح کاملا اختیاری است. یعنی به هر خانواری این امکان داده می شود که در صورت تمایل از اعتبار تخصیص یافته استفاده کند. در صورت عدم استفاده، اعتبار سوزانده می شود.

برای بهره مندی از مزایای طرح نیازی به ثبت نام، مراجعه و ارائه مدارک نیست و امکان خرید اعتباری برای تمامی افراد واجد شرایط دریافت یارانه و دهک های یک تا هفت به صورت خودکار فعال می شود.

نه تنها نیازی به صدور کارت جدید نیست، بلکه با استفاده از تمامی کارت های بانکی که به نام سرپرست خانوار است می توان از این اعتبار استفاده کرد. همچنین امکان اعطای مجوز استفاده از این اعتبار برای سرپرستان خانوار به هر یک از خانواده های خود با استفاده از اپلیکیشن «شما» که بعداً ایجاد خواهد شد، وجود خواهد داشت.

در این طرح محدودیتی برای خرید از یک برند خاص با کیفیت ثابت وجود ندارد. به عنوان مثال افراد می توانند بر اساس انتخاب و سلیقه خود از تمامی روغن های موجود در بازار خرید کنند و انتخاب محدود به برند یا دسته خاصی از روغن ها نیست. افراد در پایان خرید و در زمان پرداخت مبلغ مشخصی از فاکتور خرید را به صورت نقدی یا از کارت بانکی خود پرداخت می کنند و مابقی از اعتبار آنها کسر می شود. فروشگاه های مجاز در نرم افزار کاربردی «شام» نمایش داده می شوند، سپس تمامی فروشگاه ها و سوپرمارکت های کوچک و بزرگ به تدریج به این طرح اضافه خواهند شد.

لازم به ذکر است که در آخرین مرحله پرداخت یارانه، یارانه ای دریافت نکردند، جزو صدک های ۱۰ جامعه بودند و از روند دریافت یارانه حذف شدند. اما در صورت اعتراض به سامانه www.hemayat.mcs.gov.ir مراجعه نمایید.

افرادی که مشمول دریافت یارانه نیستند یا حذف شده اند، در صورت داشتن سن بالای ۱۸ سال و داشتن شماره تلفن همراه به نام خود و داشتن حساب بانکی به نام خود می توانند به عنوان خانوار مستقل ثبت نام کنند. سیستم Gov.ir من. اقتصاد آنلاین

افزایش میزان یارانه نقدی با این روش

در این طرح مشمولان یارانه می توانند با مراجعه به فروشگاه های عضو طرح کاتالوگ الکترونیک، ۱۱ قلم کالای اساسی خانگی را از یارانه ماه آینده خود در قالب خرید اعتباری خریداری کنند.

از ۱۳ خرداد در ماه ۱۴۰۲ خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز در طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی با ۲۰ درصد افزایش اعتبار خرید مواجه هستند و در صورت خرید حداقل ۷۰ درصد یارانه خود به صورت الکترونیکی. کاتالوگ محصولات از ۱۱ گروه محصول، می توانند از ۲۰ درصد افزایش اعتبار برخوردار شوند. تبدیل می شود به عبارت دیگر تا سقف چهار میلیون ریال خرید کنید.

برای ثبت نام و استعلام مبلغ و موجودی اعتبار فاکتور الکترونیکی می توانید به سامانه shoma.sfara.ir مراجعه و یا با شماره گیری کد ۵۰۰۱۴۶۳#۳ اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

این طرح اختیاری است و مشمولان یارانه این امکان را دارند که یارانه خود را به صورت فاکتور الکترونیکی تخصیص دهند و ۱۱ قلم از گروه کالایی را خریداری کنند و یا به صورت نقدی وجه خود را برداشت کنند. استفاده از طراحی کاتالوگ الکترونیک فقط از فروشگاه هایی که به سیستم اپلیکیشن متصل هستند امکان پذیر است.

چند وقت پیش خبری منتشر شد که در آن اعلام شد امکان استفاده از کاتالوگ الکترونیکی یارانه بگیران در درخواست شما وجود دارد. این اپلیکیشن دارای امکاناتی است که استفاده از یارانه را برای مشمولان تسهیل می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته های گذشته از ادامه اجرای طرح فاکتور الکترونیکی در سال جاری خبر داد.

وی از ادامه سپرده کالابرگ تا ۱۰ ماه آینده خبر داد. این یارانه قبل از هجدهم هر ماه پرداخت شده است. اما هنوز زمان دقیق سپرده کالابرگ است خرداد ماه مشخص نشده است.

اما در این بین رونمایی از سامانه ای استفاده از کالابرگ، شبکه اعتباری ملی که به اختصار «شما» نامیده می شود، بستر مدیریت و تخصیص اعتبارات حمایتی بر اساس سیاست های رفاهی دولت، آسان تر شده است. بر اساس هر کد ملی است. در چارچوب شبکه ملی اعتبار (شما) هر فردی در هر نقطه از ایران که دارای شناسه ملی جمهوری اسلامی ایران باشد به طور دقیق و بدون انحراف از سیاست های رفاهی بهره مند خواهد شد.

سامانه اعتباری ملی shoma.sfara.ir یارانه کالابرگ الکترونیک “شما”.

اخیرا گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه هموطنانی که تمایل به دریافت یارانه خود به صورت کوپن دارند می توانند به سامانه شبکه ملی اعتبار (شما) مراجعه کنند. یکی از کاربردهای سامانه یارانه ای شما (شما) shoma.sfara.ir شبکه اعتباری ملی این است که مردم می توانند یارانه ماه آینده خود را یک ماه زودتر خرج کنند. تضمین قیمت کالاهای طرح برای اعضای شبکه اعتباری ملی از مزایای این طرح است. برای این کار لازم است اپلیکیشن خرید اعتباری خود را دانلود کنید.

با نصب اپلیکیشن خود می توانید فروشگاه های عضو شبکه اعتباری ملی را پیدا کرده و از آن فروشگاه ها به صورت اعتباری خرید کنید.

خدمات سیستم شما shoma.sfara.ir

اگر سرپرست خانواده هستید، می توانید موجودی یارانه خود را در «برنامه شما» مشاهده کنید.

با نصب اپلیکیشن می توانید از حساب یارانه ماه آینده خود برای خرید اعتبار از فروشگاه های منتخب استفاده کنید.

با خرید در شبکه اعتباری ملی، قیمت کالاهای برنامه ریزی شده در ماه های آینده برای شما ثابت می ماند. اگر قیمت هر کالایی افزایش یابد، پرداخت شما ثابت می ماند.

در این سامانه چندین ده هزار فروشگاه زنجیره ای و غیر زنجیره ای در استان های مختلف راه اندازی شده است تا مردم بتوانند در قالب ۱۱ کالای اساسی اعلامی نیاز خود را تامین کنند.

استعلام مانده اعتبار یارانه از طریق برنامه و کد دستوری شما

پیامک برای واریز اعتبار ارسال نمی شود. برای پرس و جو از دو روش زیر استفاده کنید

۱. با شماره گیری کد دستوری *۷۸۸*#۲۸

۲. می توانید آن را با استفاده از اپلیکیشن «شما» (فارا) نصب کنید که می توانید از طریق برنامه های مارکت یا مایکت یا با مراجعه به وب سایت خود به نشانی shoma.sfara.ir از آن استفاده کنید. گوشی های دارای سیستم عامل IOS باید مستقیما از وب سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir دانلود شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا