اخبار اقتصاد ایران

واریز 2 یارانه نقدی درتیرماه برای خانوارهای دهک 1 تا 7 | این یارانه نقدی تیرماه فقط برای این افراد واریز می‌شود

خانوارهایی که جزو دهک های چهارم تا نهم هستند ماهانه ۳۰ یارانه نقدی دریافت می کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه ها، زمان واریز یارانه نقدی از اول تا سوم بیست و پنجم هر ماه تعیین شده است. بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، زمان واریز یارانه نقدی دهک های اول تا سوم بیست و پنجم هر ماه تعیین شده است. خانواده هایی که جزو دهک های چهارم تا نهم هستند هر ماه سی ام یارانه نقدی دریافت می کنند. جدولی که سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اختیار مردم قرار داده است، نشان می دهد یارانه نقدی اول تا سوم بیست و پنجم هر ماه به حساب آنها واریز می شود. میزان یارانه نقدی این گروه از خانوارها ۴۰۰ هزار تومان است.

بر اساس این جدول یارانه نقدی و معیشتی دهک های چهارم تا نهم سی ام هر ماه دریافت می شود. همانطور که از سال ۱۴۰۱ مقرر شده است، خانواده هایی که در این عشر قرار می گیرند، ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند. در عین حال، جدول سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می دهد مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بیستم هر ماه واریز می شود و یارانه دارو و هزینه حمل و نقل ذخیره سازی سوخت به حساب صندوق واریز می شود. حساب سرپرستان خانوار از ابتدای ماه

اعتبار کالابرگ چه زمانی شارژ می شود؟

علاوه بر واریز یارانه نقدی هر ماه، از نیمه دوم سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۲۰ هزار تومان به صورت فاکتور الکترونیکی در حساب سرپرستان خانوار ایرانی شارژ می شود. اگر دولت سیزدهم طبق ماه های گذشته عمل کند، فردا اعتبار کالابرگ پرداخت می شود. استفاده از برگه الکترونیکی کالا اختیاری است و شامل ۱۰ قلم شامل ماست، شیر، پنیر، شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ به ارزش ۵۳۰ هزار تومان می باشد. قیمت اقلام در سبد کالابرگ، به نرخ شهریور ۱۴۰۰ ماه عرضه و مابه التفاوت قیمت کالا توسط دولت در دوره پرداخت می شود. کالابرگ الکترونیک شامل دهک های معیشتی اول تا نهم می باشد.

شرایط دریافت یارانه نقدی تیر ماه

اگر جزو دهک های اول تا سوم هستید، بر اساس آنچه سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده، زمان واریز یارانه نقدی طبق روال ماه های گذشته ۲۵ تیرماه می باشد.

طبق یکسری تغییراتی که در زمان واریز یارانه معیشتی اعلام شده است، یارانه مرحله ۱۶۰ از روزهای ۲۵ و ۳۰ به حساب سرپرستان خانوار دهک های ۱ تا ۳ کل کشور واریز می شود. هر ماه بر اساس دهک اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. . برای بسیاری از افراد این یارانه مبلغ مهمی است که در زندگی روی آن حساب می کنند.

یارانه نقدی تیر ۱۴۰۳ در ۲۵ و ۳۰ تیرماه واریز می شود. اعشار اول تا سوم در ۲۵ ام. تیر و اعشار چهارم تا نهم در ۳۰ ام تیر یارانه خود را می گیرند./ایلنا

آخرین جزئیات طرح یسنا برای مادران باردار و نوزادان + اطلاعات لازم جهت استعلام

طرح یسنا برای مادران باردار و شیرده برای تامین امنیت غذایی کودکان با هدف حمایت از مادران باردار و شیرده و کودکان زیر دو سال اجرا شد و افراد می توانند به برنامه کاربردی “شام” مراجعه و پس از درج کد ملی ولی خانواده از وضعیت خود مطلع هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طرح یسنا برای تامین امنیت غذایی کودکان از پنجم دی در سال ۱۴۰۲ با هدف حمایت از مادران باردار و شیرده و کودکان زیر دو سال اجرا شد و سومین طرح تشویقی دولت پس از طرح یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی و یارانه کودکان با فقر و فقر غذایی است. نیاز به تغذیه

بر اساس اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ موجب شد تا دولت بسته بزرگی را در حوزه امنیت غذایی تدوین کند. از بخش های مهم آن حمایت از مادران شیرده و کودکان زیر دو سال است. امسال با نام طرح یسنا اختصاص یافته است، این طرح یارانه دو برابری ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای فرزند زیر دو سال است که برای سه دهک اول کم درآمد اجرا شده است.

طرح یسنا یکی از سه طرح دولت سیزدهم برای ارتقای امنیت غذایی (کاتالوگ الکترونیکی، کودکان نیازمند یارانه مضاعف و طرح یسنا) است که به صورت دوبله به اقشار کم درآمد جامعه اعطا شده است. یارانه برای تضمین امنیت غذایی آنها. اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانان در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویار احمد، خراسان جنوبی و شمالی به صورت آزمایشی اجرا شده است.

در مرحله اول این طرح ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف شدند. از سال گذشته مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یارانه دریافتی این مادران اضافه شده است تا بتوانند از سبدی کالا شامل ۱۶ ماده مورد نیاز مادر و رشد کودک برای تامین امنیت غذایی خود خریداری کنند. در مرحله جدید این طرح که از ۳۰ فرودین ۱۴۰۳ آغاز شد، کلیه مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آنها به یک میلیون نفر می رسید، مشمول این طرح شده اند.

جزئیات مرحله دوم طرح یارانه مادران باردار و نوزادان

یارانه ۴۰۰ هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته و مادران مشمول طرح یسنا می توانند از بسته های حمایتی پیش بینی شده شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، حبوبات، آجیل، میوه جات استفاده کنند. ، سبزیجات و بسته های بهداشتی شامل پوشک. ، شامپو، صابون و مواد شوینده بهداشتی کودکان و مادران برای خرید رایگان حدود ۶۰۰ هزار تومان.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فروردین در ماه امسال درباره برنامه جدید طرح یسنا گفت: حمایت از مادران در فرزندآوری و حرکت به سمت جوانان جمعیت که یکی از اصلی ترین و اصلی ترین برنامه های طرح یسنا است. موضوعات محوری جمهوری اسلامی ایران با همکاری ستاد ملی جمعیت بسته های غذایی و بهداشتی در اختیار حدود یک میلیون مادر دارای یک نوزاد (زیر ۲ سال) در سه دهک اول درآمدی قرار می گیرد. مبلغی در حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت الکترونیکی اختصاص داد.

او در خرداد وی گفت: اعتبار خرید بسته های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای شیرخوار در سه دهک اول در تمام استان های کشور ۶۰۰ هزار تومان است و مشمولان این طرح می توانند خرید کنند. این طرح ویژه مادران دارای فرزند زیر است و در سه دهک اول درآمدی کشور که حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر جمعیت دارند به مدت دو سال در تمام استان های کشور اجرا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای خانوارهای مشمول یارانه مادران دارای نوزاد مشمول طرح یسنا پیامک ارسال می شود و اعتبار این طرح به حساب سرپرستان واریز می شود. خانواده، که می تواند در قالب طرح کالابرگ استفاده شود. همچنین خانوارها می توانند با استفاده از کد ملی سرپرست خانوار و سیم کارت به نام وی وارد اپلیکیشن «شام» شده و ضمن اطلاع از وضعیت واجد شرایط بودن یا نبودن، از میزان اعتبار باقی مانده در حساب مطلع شوند. و نام و آدرس فروشگاه های نزدیک آنها.

بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را معرفی و با کمیته امداد امام خمینی (ره) ستاد اجرایی کشور همکاری کند. در فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مصطفان، مادران باردار، شیرده و دارای فرزند زیر پنج سال که نیاز به حمایت دارند بر اساس آزمایش واسا شناسایی و ماهانه سبد غذایی رایگان و خدمات بسته بهداشتی رایگان به آنها اختصاص می یابد.

مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از واجد شرایط بودن یا نبودن این طرح می توانند به اپلیکیشن «شام» مراجعه و پس از درج کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند. . فروردین می توانند با کاتالوگ الکترونیکی خرید خود را از تمامی فروشگاه های طرف قرارداد انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا