فناوری

واشنگتن‌پست: دولت بایدن برای حملات مستمر علیه حوثی‌ها آماده می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

واشنگتن پست از برنامه های دولت آمریکا برای حملات مستمر به حوثی ها خبر داد و همزمان چند مقام به چالش های احتمالی چنین اقدامی اشاره کردند.

بر اساس گزارشی که روز شنبه ۳۰ ژانویه در این روزنامه منتشر شده است، مقامات ارشد چهارشنبه هفته گذشته در کاخ سفید جلسه ای برای بررسی این موضوع برگزار کردند.

حوثی‌ها از اواخر اکتبر حملات خود را به کشتی‌هایی که از طریق دریای سرخ و خلیج عدن به سمت اسرائیل می‌رفتند آغاز کرده‌اند و ماه گذشته ایالات متحده ائتلافی چند ملیتی را برای مقابله با این حملات راه‌اندازی کرد.

طی دو هفته گذشته، آمریکا و متحدانش چندین بار مواضع یمنی ها را هدف قرار داده و موشک ها و پهپادهای آنها را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده اند.

واشنگتن پست به نقل از مقامات دولتی که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد که ایالات متحده استراتژی خود را برای از بین بردن قدرت نظامی حوثی ها و کاهش توانایی آنها برای حمله به کشتی ها تعیین کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی به این روزنامه گفت: ما به خوبی می دانیم حوثی ها چه کسانی هستند و جهان بینی آنها چیست. بنابراین ما فکر نمی کنیم که آنها فوراً متوقف شوند، اما قطعاً در تلاش هستیم تا توانایی های آنها را کاهش دهیم و از بین ببریم.

با این حال واشنگتن پست به چالش ها و مشکلات احتمالی که رویارویی نظامی آمریکا با یمن ایجاد می کند نیز اشاره کرده است.

به نوشته واشنگتن پست، تشدید عملیات نظامی آمریکا علیه یمن با هدف اعلام شده از سوی دولت جو بایدن برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه سازگار نیست و جنگ غزه پیامدهایی در عراق، سوریه و لبنان داشته است. ، و دریای سرخ.

در هفته های اخیر علاوه بر حملات تقریباً روزانه بین اسرائیل و گروه حزب الله لبنان در مناطق مرزی، تعداد حملات اسرائیل به سوریه و جنوب لبنان افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا