فرهنگ و هنر

واقعا سود مرحله سوم سهام عدالت کجاست؟

در این خبر می خوانید؛ سود مرحله سوم سهام عدالت کجاست؟


افق میهنی –

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و احسان خاندوزی وزیر اسبق اقتصاد قول داده بودند تا پایان خردادماه فاز سوم سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

بی برنامگی در پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت، سهامداران را از سود ۲۵ هزار میلیارد تومانی محروم کرده است. مبلغی که بخشی از آن در حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی و بخشی در حساب شرکت ها است و هیچکس مسئولیتی در قبال آن ندارد.

“پرداخت سه مرحله ای سود سهام عدالت”؛ این اتفاق برای اولین بار در تاریخ سهام عدالت رخ داد و پس از واریز سود مرحله اول و دوم به ترتیب در ابتدای زمستان و پایان سال گذشته، اکنون بیش از شش ماه است که سهامداران منتظر دریافت سود هستند. سود مرحله سوم از سهام خود.

نکته جالب این است که در حالی که سهامداران سهام عدالت سود مجامع ۱۴۰۱ خود را دریافت نکرده اند، بخش قابل توجهی از مجامع ۱۴۰۲ شرکت ها نیز برگزار شده است و به تدریج باید سود این مجامع را دریافت کنند.

این در حالی است که مجید عشقی رئیس سازمان بورس و احسان خاندوزی وزیر سابق اقتصاد قول داده بودند تا پایان خردادماه فاز سوم سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اخیرا گفته است که بر اساس آخرین آمار هلدینگ خلیج فارس و مپنا در مجموع نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان سود سهام پرداخت نکرده اند. هلدینگ خلیج فارس به دلیل مطالبه سود سهام شرکت های فجر انرژی، خلیج فارس و فجر مبین – که آنها نیز به دلیل مشکلات نتوانستند پرداخت کنند – از وزارت نیرو طلبکار است و مپنا نیز از وزارت نیرو طلبکار است و به همین دلیل این دو گروه نتوانسته اند سود سهام عدالت را تسویه کنند. . در مجموع تاکنون بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان برای سپرده گذاری مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت واریز شده است و اگر مابقی به آن اضافه شود، برای مرحله سوم حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود. و تسویه سود سهام.

آنچه مسلم است بی برنامگی و عدم اختیارات سازمان بورس در دریافت سود سهام عدالت، سهامداران را از سود ۲۵ هزار میلیارد تومانی خود محروم کرده است. مبلغی که بخشی از آن در حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی و بخشی در حساب شرکت ها است و هیچکس مسئولیتی در قبال آن ندارد.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا