فناوری

وال استریت ژورنال: ایلان ماسک در اسپیس ایکس با زنان رابطه نامتعارف دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: وال استریت ژورنال در گزارشی جدید مدعی شده است که «الون ماسک» با برخی از کارمندان خانم اسپیس ایکس رابطه غیرعادی دارد. این گزارش ابتدا به کارآموز سابق اسپیس ایکس اشاره می کند که پس از رابطه جنسی با ماسک به عضویت تیم مدیریت درآمد. علاوه بر این، ماسک ظاهراً با کارمند دیگری رابطه جنسی داشته است. او همچنین از یک کارمند زن خواست تا برای او فرزندی به دنیا بیاورد، اما آن کارمند درخواست او را رد کرد، سپس ماسک علاوه بر عدم افزایش حقوقش از عملکرد او شکایت کرد.

گزارش وال استریت ژورنال به پیام‌های متنی، ایمیل‌ها و سایر اسناد اسپیس ایکس اشاره کرد. همچنین برای این گزارش با بیش از ۴۸ نفر مصاحبه شده است. از جمله دوستان و اعضای خانواده زنان کارمند و کارمندان سابق این شرکت.

این نشریه ادعا می کند که یکی از کارمندانی که با ایلان ماسک رابطه جنسی داشت مورد خشم گوئن شاتول، رئیس اسپیس ایکس قرار گرفت و شاتول او را به داشتن رابطه نامشروع با همسرش متهم کرد. هنگامی که کارمند موضوع را به منابع انسانی گزارش می دهد، شاتول خواستار اخراج او از دفتر مدیر عامل شرکت می شود.

واکنش رئیس اسپیس ایکس به گزارش جنجالی علیه ایلان ماسک

ایلان ماسک هنوز در مورد ادعاهای این گزارش اظهار نظری نکرده است. گوین شاتول همچنین گفت که گزارش وال استریت ژورنال “روایتی کاملا گمراه کننده” از شرایط کاری در شرکت ارائه می دهد و فرهنگ اسپیس ایکس را منعکس نمی کند. همچنین می‌گوید که SpaceX همه شکایات و آزار و اذیت‌ها را بررسی می‌کند و به آنها پاسخ مناسب می‌دهد.

در سال ۲۰۲۱، پنج کارمند سابق اسپیس ایکس گفتند که “فرهنگ آزار جنسی” در این شرکت وجود دارد. علاوه بر این، در اوایل سال جاری، یکی از کارمندان سابق اسپیس ایکس شکایتی برای آزار جنسی و تبعیض ارائه کرد. آژانس حقوق مدنی کالیفرنیا همچنین گفت که در حال تحقیق در مورد SpaceX به دلیل ادعاهایی است که فرهنگ این شرکت علیه زنان تبعیض‌آمیز است و نسبت به کارمندانی که نگرانی‌هایی را مطرح می‌کنند، تلافی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا