بانک و بیمه

وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود

عزت الله یوسفیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم، درباره دستور وزیر اقتصاد به برخی مدیران بانک های دولتی مبنی بر بازپرداخت نقدی بخشی از وام ازدواج گفت: این دستورالعمل البته می تواند مفید و موثر باشد به شرطی که باشد. انجام ندهید که با ظرافت و دقت خاصی دنبال می شود

وی افزود: وام ازدواج بدون نقد باید پیش نیاز و پایانی داشته باشد، یعنی همزمان با دستور وزیر امور اقتصادی، وزارت مسکن و شهرسازی نیز به میدان بیاید تا به فکر مسکن جوانان باشد. از سوی دیگر، پس از مدتی، از آنجایی که این طرح در بانک‌های دولتی اجرا شد، به سایر بانک‌ها نیز سرایت می‌کند و تنها محدود به بانک‌های دولتی نمی‌شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت: این طرح واقعاً طرح خوبی است و باید اجرا شود زیرا از واگرایی و اتلاف منابع جلوگیری می کند و از این طریق می تواند باعث ارتقای اشتغال و تولید ملی شود کسانی که واقعاً به این وام نیاز دارند برای آن درخواست دهند. گاهی پیش می آمد که عده ای وام ازدواج می گرفتند و از آن برای مسافرت به خارج یا خرید خودرو استفاده می کردند. این وام قرض الحسنه برای خرید اجناس مورد نیاز ما برای عروسی زوج ها در نظر گرفته شده است نه خرید ماشین یا سفر خارج از کشور!

یوسفیان تصریح کرد: به هر حال باید قدمی برداشته می شد و آن تلاشی است که آقای همتی انجام داده و می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد این تصمیم پیشرفت محسوب می شود و نهادهای دیگر باید از این تصمیم حمایت کنند . دستور آقای همتی را باید یک بسته پیشنهادی جامع دانست که می تواند اتفاقات مثبتی برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.

وی در پایان گفت: به هر حال باید از یک جایی شروع می‌کردیم و وام ازدواج را هدفمند می‌کردیم و این تصمیم یک قدم رو به جلو است و همانطور که قبلاً اشاره کردم بهتر است این وام در بخش مسکن هم صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا