اخبار اقتصاد ایران

وام خرید مسکن افزایش می‌یابد؟ :: ایران تحلیل

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: مجلس پیشنهاد پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات به خریداران خانه اولی را در قالب طرح خانه اولی داده است.

به گزارش ایران تحلیل، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر در رکود است، گفت: برای خروج از این رکود باید برای افزایش قدرت خرید مسکن برنامه ریزی شود. اما از سوی دیگر نباید بازار را به سمت ایجاد رکود تورمی سوق دهد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مسکن و همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات سپرده مسکن برای مستاجران باید افزایش یابد.

بیگی نژاد تصریح کرد: گروه کارشناسی مجلس طرح پرداخت وام میلیاردی به خانه اولی ها را در قالب گزارش مکتوب ارائه کرده است.

وی افزود: نسخه دوم طرح تقویت قدرت خرید اولین بار توسط گروهی کارشناسی در شورای اسلامی ارائه شده است، این در حالی است که در گذشته شبکه بانکی نیز پیشنهاد مشابهی در این زمینه ارائه کرده بود.

بیگی نژاد تصریح کرد: پس از ارائه اولین نسخه تقویت قدرت خرید خریداران بار اول توسط گروهی کارشناسی در شبکه بانکی مبنی بر پرداخت وام تعاونی با قدرت پوشش ۴۰ درصدی قیمت کل یک آپارتمان مسکونی به خریداران تعاونی، اخیرا مرکز پژوهش های مجلس، ویرایش دوم تقویت قدرت خرید خریداران اولی با تامین ۶۰ درصد قیمت خرید مسکن برای ۵۰ هزار خریدار مسکن با ۵۰ هزار وام بانکی با نرخ سود حمایتی پیشنهاد شده است. .

بیگی نژاد با بیان اینکه دولت در کنار پرداخت تسهیلات مسکن باید زمینه افزایش تولید مسکن را نیز فراهم کند، گفت: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن می تواند زمینه افزایش تولید مسکن را فراهم کند اما این به شرط همکاری همه بخش ها است. انجام دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا