اخبار اقتصاد ایران

وام قرض الحسنه فوری برای زنان سرپرستان خانوار بدون ضامن

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تمامی معلولان ۱۸ تا ۵۰ سال که توانایی راه اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال را دارند مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند شد.

روح الله خدابنده لو افزود: سازمان بهزیستی نیز مشوق های بسیار خوبی را برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی در نظر گرفته است که با استخدام ۲۰ معلول تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: این سازمان به منظور تسهیل اشتغال معلولان و نیازمندان تسهیلات ویژه از جمله مشوق های بیمه ای سهم کارفرما و خوداشتغالی برای معلولان بدون محدودیت زمانی تا زمان بازنشستگی و نیازمندان تا پنج سال در نظر گرفته است. سال ها، تسهیلات وام، کمک های مالی بهبود کارایی و غیره پرداخت می کند

به گفته این مقام مسئول، در این راستا سال گذشته ۹۸۸ نفر با دریافت تسهیلات اشتغال زایی اشتغالزایی کردند.

مدیرکل بهزیستی زنجان با اشاره به پرداخت «یارانه ارتقای بهره وری» از سوی بهزیستی به معلولان شاغل در شرکت ها و کارخانجات تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده بر اساس قانون کار، گفت: در سال گذشته بیش از هشت میلیارد و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۱ نفر پرداخت شده است.

خدابنده لو خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸۷۹ نفر از معلولان و ۲۴۱ نفر نیازمند از مشوق های بیمه ای “ثابت و جدید” توسط افراد خوداشتغال و نیازمند بهره مند شده اند.

مدیر بهزیستی بروجرد گفت: سال گذشته ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

کرم رضا پیردایه اظهار داشت: این میزان تسهیلات به ۲۱۵ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، معلولان و بهبود یافتگان از اعتیاد پرداخت شد.

وی افزود: امسال برنامه هایی در راستای توانمندسازی و بکارگیری مشمولان تحت پوشش بهزیستی بروجرد دنبال می شود که علاوه بر تسهیلات اشتغال زایی، پرداخت حق بیمه خودبیمه و پرداخت سهم کارفرما خواهد بود. حق بیمه

مدیر بهزیستی بروجرد توانمندسازی جامعه هدف را از اهداف مهم این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می شود و علاوه بر سایر خدمات بهزیستی برای حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می شود. بخشی از حق بیمه کارفرمایان به این ترتیب است که اگر کارفرمایی فردی از جامعه هدف بهزیستی یعنی مددجویان این نهاد حمایتی را استخدام کند، بهزیستی سهم بیمه آن فرد را پرداخت می کند.

پیردایه افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر مستمری دریافت می کنند و مابقی از خدمات توانبخشی بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: تمامی معلولان تحت پوشش بر حسب نیاز از وسایل کمک توانبخشی اعم از ویلچر، سمعک، تشک مواج، واکر، عصا، باتری سمعک و سایر تجهیزات مورد نیاز معلولان بهره مند می شوند.

حمایت از مددجویان به عنوان قشر آسیب پذیر برای تحقق عدالت اجتماعی یکی از رویکردهای جدی دولت سیزدهم است و در این راستا با اجرای برنامه های مختلف از جمله به صفر رساندن معوقات مستمری بگیران، تامین مسکن، رفاه همدان ارتقا یافته است. و پرداخت وام اشتغالزایی در سالهای اخیر. خود را برای مشتریان گسترده تر کرده است.

مشمولان پوشش بهزیستی از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه محسوب می شوند و برخی از این خانواده ها با دریافت مستمری از این سازمان امرار معاش می کنند. سرپرست خانوار تک نفره ۷۶۴۰۰۰۰ ریال، خانوار دو نفره ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال، خانوار سه نفره ۱۵۲۸۰۰۰۰ ریال، خانوار چهارنفره ۱۹۶۵۰۰۰۰ ریال و خانوار پنج نفره ۲۴ میلیون ریال دریافت می کند.

۴۰ هزار مددجو با انواع ضایعات جسمی، حرکتی، شنوایی، نخاعی و معلولیتی از خدمات تخصصی و پشتیبانی بهزیستی استان همدان بهره مند می شوند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره مند می شوند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: متقاضیان از سه تا چهار سال قبل پشت نوبت دریافت خدمات مستمری بودند اما با تلاش دولت سیزدهم اکنون هیچ خانواده ای پشت نوبت دریافت خدمات مستمری قرار ندارد. خدمات بازنشستگی.”

محمد قادری احسان پور با بیان اینکه تعداد افراد تحت پوشش کمک هزینه پرستاری در دولت سیزدهم در همدان تاکنون ۴۰۰ درصد افزایش یافته است، افزود: ۴ سال پیش ۷۰۰ نفر در همدان از بهزیستی کمک هزینه پرستاری دریافت می کردند که در حال حاضر این تعداد کمک هزینه پرستاری را دریافت کردند. ۴۰۰ درصد افزایش یافته و به سه هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: میزان حق پرستاری نیز در دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده و از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال به ۲۱ میلیون ریال رسیده است.

قدری احسان پور بیان کرد: امسال اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر، سمعک، واکر، توالت، عصا، ساعت نابینایان نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به رشد چهار برابری میزان مستمری گفت: میزان مستمری ها در دولت سیزدهم ۴۰۰ درصد افزایش یافته و مستمری یک معلول مجرد به ۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال رسیده است.

قدری احسان پور از افزایش ۲۰۰ درصدی مشمولان مستمری بگیر خبر داد و افزود: به عنوان مثال در شهرستان اسدآباد در ابتدای دولت سیزدهم ۳۰۰ نفر بهزیستی مستمری دریافت می کردند که این رقم هم اکنون به بیش از ۱۲۰۰ نفر رسیده است. . .

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: حق پرستاری و کمک به افراد دارای معلولیت در خانواده کمک هزینه مستمر و ماهانه ای است که سازمان بهزیستی کشور با هدف کمک به معلولان در خانواده به افراد دارای معلولیت در خانواده اعطا می کند. کمک به ارتقای سلامت افراد دارای معلولیت شدید و بستری بسیار شدید و ضایعه نخاعی قفسه سینه، کمر و گردن به وی یا سرپرست، همسر یا سرپرست وی و کمک هزینه ای که برای رفاه و آسایش معلولان در نظر گرفته شده است پرداخت می شود. .

قادری احسان پور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ هزار نفر از بهزیستی همدان حق پرستاری دریافت کردند که این رقم در سال جاری به ۳ هزار و ۳۷۰ نفر افزایش یافت.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۸۷۹ واحد مسکونی در دولت سیزدهم به مددجویان بهزیستی استان واگذار شده است.

مرتضی حیدری با بیان اینکه اعتبار این واحدها از محل بودجه سازمان بهزیستی استان همدان، تسهیلات بانکی و مشارکت مشمولان تامین شده است، اظهار داشت: برای ساخت این واحدها ۴۵۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات پرداخت شد. سازمان بهزیستی کشور.

به گفته وی متراژ این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع است که در شهرستان های کبودرآهنگ، ملایر، تویسرکان، روزن، فامینین، اسدآباد، نهاوند، بهار و همدان ساخته و در اختیار بهزیستی قرار گرفته است. .

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: بهزیستی یک نهاد حمایتی است که از معلولان، خانواده و سالمندان حمایت می کند و بر این اساس این واحدهای مسکونی در اختیار خانوارهای دارای یک معلول قرار می گیرد. ، دو معلول و زن سرپرست خانوار. تحت پوشش بهزیستی تحویل داده شده است.

حیدری با اشاره به نقش موثر این سازمان در کاهش مشکلات جامعه هدف گفت: یکی از رسالت های مهم سازمان بهزیستی تامین مسکن خانواده های دارای معلولیت است.

وی مسکن را یکی از اساسی ترین نیازهای معلولان دانست و افزود: ۲ هزار و ۶۲ مددجوی تحت پوشش این سازمان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویان با ظرافت و دقت انجام می شود، یادآور شد: تنها هدف سازمان بهزیستی تامین سرپناه نیست، بلکه ساخت مناسب است. مسکن، وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مددجویان نیز در نظر گرفته شده است. .

حیدری از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران ویژه خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به ۱۸۲ خانوار همدانی ارائه شد.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: مددجویان بهزیستی این استان در سال گذشته یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال برای خوداشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند.

حیدری بیان کرد: این میزان تسهیلات اشتغال زمینه اشتغال یک هزار و ۴۹۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان همدان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی یک هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال بود که بیش از میزان تعهد بود.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: این تسهیلات بیشتر در رشته های کشاورزی، دامداری، آرایشگری، خیاطی و قالی بافی به متقاضیان ارائه می شود.

وی افزود: جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافته ها، افراد در معرض آسیب اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی، معلولان و کارفرمایان است.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان بیان کرد: زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت تیم پشتیبانی در سطح استان بررسی و تسهیل می شود و آغاز به کار روند پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان استخدام منوط به تایید این تیم کارشناسی است. است.

حیدری افزود: وی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را یکی از اولویت های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار داشت: این اقدامات با هدف توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد ایجاد می شود. محیطی مناسب برای خودکفایی و استقلال مالی مددجویان.

وی ادامه داد: در بحث مشاغل آزاد نیز متقاضیان دارای پروانه کسب و مدارک فنی که به هر نحو ممکن در حوزه اشتغال شروع به کار کنند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کارفرمایان همدانی با جذب متقاضیان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره مند می شوند، گفت: تسهیلات ویژه با هدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش های غیردولتی در اشتغال و اشتغال است. جذب نیروی انسانی از میان جمعیت هدف بهزیستی. پرداخت شده.

حیدری تصریح کرد: در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مدعیان بهزیستی، کارفرماییانی که بر اساس قانون کار از جامعه معلولان و مدعیان بهزیستی جذب می کنند به ازای هر کارگر جذب شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون دریافت می کنند. تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد پرداخت می شود.

وی با اشاره به چشم انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان همدان در سال جاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما از مددجویان و معلولان نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه های هدف داشته است. که با استفاده از امکانات کارفرما مشغول به کار می شوند. دارد.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: بهزیتی با تمام توان و ظرفیت در جهت حمایت از معیشت مددجویان و تامین معیشت خانواده، بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه تلاش می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا