بانک و بیمه

وام ودیعه مسکن ۲ برابر شد

به گزارش ایران تحلیل، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی درباره مصوبات یک هزار و ۳۷۳ جلسه شورای پول و اعتبار گفت: دو مصوبه برای مجتمع های مسکونی با توجه به اینکه طرح ملی جهش مسکن در دست اجراست و یکی از اهداف ما است. در نظام بانکی تامین مالی پروژه جهش مسکن در این جلسه شورا به تصویب رسید.

فرزین تصریح کرد: سقف تسهیلات سپرده املاک مسکونی موضوع ماده ۴ قانون رونق املاک با دو برابر شدن سقف از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال است و بنابراین سقف افزایش در مقدار فردی تجهیزات نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: سقف ودیعه ملک مسکونی در شهر تهران از یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال، در مراکز استان ها از ۷۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و پانصد میلیون ریال افزایش می یابد. در سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال امکان ودیعه مسکن که قبلاً در روستاها برقرار نبود نیز ۴۰۰ میلیون ریال ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

رئیس کل بانک مرکزی به افزایش سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به عنوان مصوبه دوم شورا اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه سقف فردی تسهیلات بهسازی و بهسازی نوسازی مسکن و شهرک های روستایی تعیین شد.» با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر از دو میلیارد ریال به سه میلیارد ریال یعنی نیم میلیارد ریال افزایش یافت. نرخ سود این تسهیلات نیز ۵ درصد است تا منجر به رونق ساخت و ساز در روستاها و شهرهای کوچک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا