بانک و بیمه

وام کارگشا برای کارکنان شرکت‌ها با قسط ۲۸ میلیون تومانی

به گزارش افق میهن، بانک مسکن اعلام کرد با هدف حمایت از شرکت ها و سازمان ها، طرح «کارگشا» را تدوین کرده و به کارکنان معرفی شده از سوی این موسسات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به موسسه غیرانتفاعی پرداخت می کند.

بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و حقوقی ابتدا باید یک حساب اصلی نزد بانک افتتاح کنند و سپس می توانند به کارکنان خود دستور افتتاح حساب ثانویه بدهند. این حساب ها به عنوان معیاری برای محاسبه امتیاز نگهداری تاسیسات استفاده می شود.

حداقل مبلغ برای افتتاح حساب اصلی ۱۰ میلیون تومان و برای حساب ثانویه ۵۰۰۰۰ تومان می باشد. برای بازپرداخت های بیش از ۱۲ ماه، تسهیلات ۱.۵ برابر میانگین موجودی ماهانه و برای بازپرداخت های بیش از ۱۸ ماه، ۱ برابر میانگین موجودی ماهانه محاسبه می شود. نرخ سود این تسهیلات ۲۳ درصد در سال است.

به گفته بازار، با فرض اینکه متقاضی موفق به اخذ سقف وام ۳۰۰ میلیون تومانی شود، در بازپرداخت ۳۶ ماهه باید حدود ۱۱.۶ میلیون تومان قسط پرداخت کند. سود این وام حدود ۱۱۸ میلیون و کل بازپرداخت وام گیرنده در دوازدهمین ماه سال سوم حدود ۴۱۸ میلیون تومان است.

با بازپرداخت ۱۲ ماهه وام ۳۰۰ میلیون تومانی، اقساط آن تقریباً ۲۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و سود آن تقریباً ۳۹ میلیون تومان است. با بازپرداخت ۱۸ ماهه، اقساط حدود ۱۹.۹ میلیون و سود وام حدود ۵۷.۵ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا