ترندهای روز

وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهمترین برنامه های دولت محسوب می شود که در حال حاضر روند نوسازی بافت های فرسوده در حال انجام است و با توجه به عدم تخصیص اعتبار کافی به این بخش، روند نوسازی با مشکلات زیادی مواجه شده است. از کندی بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی در صورت تزریق منابع مالی، روند نوسازی بسیار سریع اجرایی می شود.

بر اساس این گزارش، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: مشوق های عمرانی شهری که امکان بومی سازی را دارد، نقش عمده ای در تسریع نوسازی داشته است.

وی تصریح کرد: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است و اجرای این طرح ۸۲ درصد از سطح بافت های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را در بر می گیرد. همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده اند و این بسته ها در این شهرستان ها در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه در سال گذشته تعداد پروانه های صادر شده در ۲۰۳ شهر کشور نسبت به سال قبل افزایش داشته است، گفت: بیشترین تعداد پروانه های صادر شده در ۱۰ سال گذشته در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است. که معادل ۲۳ هزار واحد در تهران است. شده است.

به گفته سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، در مجموع ۲۰ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به مبلغ ۵۶ هزار و ۷۳۵ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده که بخشی از این تسهیلات است. اعطا شده در سال ۱۴۰۲. سال گذشته هزار و ۵۷۹ متقاضی برای تکمیل یا ساخت واحدهای مسکونی خود در بافت های فرسوده یا ناکارآمد شهری به مبلغ ۵۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات از بانک مسکن دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا