فناوری

وانت الکتریکی ارزان آمریکایی که مشتری آن را با سلیقه خود می‌سازد

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

این هفته در دنیای خودرو: رونمایی از مدیر آمازون جف بیزوس ، روبات های انسانی برای فروش خودرو ، مدل ورزشی چینی با الهام از پارچه ابریشم و جستجوی جایگزین برای ایلان مشک در تسلا را انکار می کند.

در ستایش سادگی

Slate ، یک خودروساز آمریکایی نوپا ، از وانت برقی رونمایی کرده است که سال آینده منتشر می شود. این کارخانه می گوید قیمت اصلی وانت ، با توجه به حداکثر یارانه دولت برای اتومبیل های برقی ، کمتر از ۲۰،۰۰۰ دلار است. با این قیمت ، Slit ارزانترین وانت برقی است که در بازار ایالات متحده فروخته می شود.

جرمی اسنایدر ، مدیر مالی ، در پرده برداری از این خودرو در کالیفرنیا ، گفت که تمرکز خودروسازان بر فن آوری های جدید باعث شده قیمت این خودرو در سالهای اخیر بسیار گران باشد. به گفته آقای اسنایدر ، بررسی درآمد مردم آمریکا نشان داده است که آنها برای خرید ماشین باید حدود ۲ دلار یا کمتر در ماه هزینه کنند ، اما اکنون این هزینه به طور متوسط ​​۲ دلار در ماه پرداخت می کند.

Tisha Johnson ، مدیر طراحی Slit ، می گوید هدف او طراحی یک ماشین دوست داشتنی است که مردم در نگاه اول دوست دارند. خودرویی که گفته می شود ساده و محکم است.

سادگی مهمترین اصل در طراحی سیلا است و کارخانه می گوید ، برخلاف برخی از خودروسازان که دائماً در حال افزودن ویژگی ها هستند ، آنها با از بین بردن ویژگی های غیر ضروری شروع به طراحی ماشین کردند.

وانت برقی ارزان آمریکایی که مشتری با سلیقه خود می سازدTisha Johnson ، مدیر طراحی سایت در مراسم رونمایی از کالیفرنیا

بدنه این وانت با پلاستیک جمع و جور بی رنگ ساخته شده است. طراحان می گویند پلاستیک در برابر سقوط مقاوم است. Slit می گوید با از بین بردن رنگ ، هزینه تولید کاهش می یابد و محیط کمتری آلوده می شود.

خریدار اگر بخواهد می تواند ماشین را با ورق های پلاستیکی مورد نظر بپوشاند. Slita این برگه ها را به خریدار می فرستد و می گوید ماشین ساخته شده است تا در چند ساعت انجام شود.

در اتاق وانت هیچ فناوری پیشرفته ای وجود ندارد. این ماشین فقط در جلوی فرمان دارای صفحه نمایش کوچکی است. راننده باید از تلفن همراه یا رایانه لوحی خود برای استفاده از نقشه یا شنیدن موسیقی استفاده کند. شیشه نیز با دسته بالا و پایین می رود.

Slit می گوید حذف امکانات دیجیتالی و استفاده از فناوری ساده باعث کاهش هزینه تولید و کاهش احتمال تصادف اتومبیل می شود.

وانت برقی ارزان آمریکایی که مشتری با سلیقه خود می سازدبا اضافه کردن یک کیت ، می توانید وانت را به یک شاسی پنج نفره تبدیل کنید

وانت برقی ارزان آمریکایی که مشتری با سلیقه خود می سازداتاق حافظه بسیار ساده است

خریداران می توانند بیش از صد قطعه جانبی را برای ماشین سفارش دهند. از طرح های مختلف برای چراغ ها و چراغهای جلو گرفته تا یک کیت که وانت را به یک شاسی پنج نفره تبدیل می کند. قطعات سفارشی به گونه ای ساخته شده است که نصب آنها آسان باشد و خریدار بتواند آنها را به ماشین اضافه کند. Slit می گوید که او به مشتری حق داده است که ماشین خود را به روشی که می خواهد افق میهن کند.

پیشرفته ترین مدل با هر بار می تواند ۲ مایل (۲ کیلومتر) حرکت کند. این خودرو همچنین دارای یک باتری بزرگتر است که هر بار ۲ مایل (۲ کیلومتر) حرکت می کند.

موتور وانت ۶ اسب بخار تولید می کند که به چرخ های عقب منتقل می شود. شتاب صفر تا ۵ مایل (۱ کیلومتر) در ساعت حدود هشت ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲ کیلومتر در ساعت است.

بر خلاف خودروسازان سنتی ، شکاف ها هیچ فروشنده فروش ندارند. خریداران ماشین را مستقیماً از وب سایت کارخانه سفارش داده و آن را در خانه یا از مراکز در نزدیکی محل زندگی خود تحویل می دهند.

خدمات تعمیر و نگهداری توسط فروشگاه های تعمیر عمومی که دارای شکاف هستند ارائه می شود. اما Slit می گوید مشتری اگر بخواهد می تواند تعمیرات بیشتری انجام دهد. برای این کار ، یک شبکه آموزشی به نام دانشگاه Slita برای آموزش خریداران در فیلم ها در فیلم ها تنظیم می شود.

جف بیسوس ، مدیر آمازون ، یکی از سرمایه گذاران اصلی Slit است. مدیران می گویند در حال حاضر هیچ رابطه مستقیمی بین شرکت و آمازون وجود ندارد ، اما ممکن است در آینده از طریق فروشگاه آنلاین آمازون فروخته شود.

وانت برقی ارزان آمریکایی که مشتری با سلیقه خود می سازدمورنین در غرفه کارخانه گیلاس در نمایشگاه شانگهای استقبال کرد

ربات

گیلاس ، یک خودروساز چینی ، همزمان با نمایش موتور شانگهای از یک ربات انسانی به نام مورنین رونمایی کرد. این روبات در طی یک نمایشگاه و برنامه برای فروشندگان و خبرنگاران از میهمانان استقبال کرد و با مدل های جدید گیلاس صحبت کرد.

Mornine اولین محصول شرکت تابعه جدید گیلاس ، Aimoga است که خودروساز چینی می گوید نقش مهمی در این شرکت دارد.

رئیس جمهور بین المللی گیلاس ژانگ گنینگ در مراسمی در دفتر مرکزی کارخانه در شهر ووهو پیش بینی کرد که درآمد گیلاس بیش از فروش روبات های انسانی در آینده خواهد بود.

گیلاس می گوید از روبات هایی مانند Mornine می توان به عنوان دستیار در خانه و محل کار استفاده کرد و اگرچه قیمت آنها برابر با قیمت خودرو است ، اما بازار بسیار بزرگتر از بازار خودرو است.

گیلاس می خواهد از آنها به عنوان فروشنده برای نمایش توانایی های مورین در نمایندگی خود استفاده کند. این ربات مجهز به هوش مصنوعی “dipsic” است و می تواند به زبان های مختلف با مشتریان صحبت کند و به سؤالات آنها پاسخ دهد.

تا پایان سال جاری ، مورین به آژانس های مختلف گیلاس در جهان تحویل داده می شود. گیلاس امیدوار است که با حضور این روبات ها ، جوانان بیشتری از این کارخانه بازدید کنند.

به گفته یکی از نمایندگان فروش گیلاس در اروپا ، قیمت احتمالی این روبات حدود ۶۰۰۰ یورو (۶۰۰۰ دلار) خواهد بود.

امسال ، روبات ها در نمایشگاه شانگهای حضور پررنگی داشتند و در بسیاری از غرفه های کنار اتومبیل دیده می شدند. علاوه بر خودروسازان چینی ، تسلا نیز پیشگام روبات های انسانی است. ایلان مسک ، مدیر این شرکت ، معتقد است که سهم عمده تسلا در آینده فروخته می شود.

سایر خودروسازان ، مانند مرسدس -بنز و BMW نیز قصد دارند از این فناوری در کارخانه های خود استفاده کنند.

بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی پیش بینی می کند که ارزش بازار روبات های انسانی به ۵ تریلیون دلار در سال خواهد رسید و بیش از ۲ میلیون شغل با این روبات ها جایگزین می شود.

وانت برقی ارزان آمریکایی که مشتری با سلیقه خود می سازدمفهوم Denza Z در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد

ورزش برقی چینی

Denza ، یک شرکت تابعه لوکس گروه خودروسازی BYD ، اولین مدل ورزشی خود را در نمایشگاه موتور مفهومی شانگهای به نمایش گذاشت. این خودروسازان می گوید این مفهوم ، نامگذاری شده با Z ، علاوه بر آخرین فن آوری های کارخانه ، ایده ای از مدل آینده Denza را نشان می دهد.

ظاهر مفهوم دنزا در نگاه اول ترکیبی از مدلهای مشهور ورزش اروپایی را به یاد می آورد ، اما ولفگانگ ، اگر Egger ، مدیر طراحی BYD ، که سابقه طراحی در آئودی و لامبورگینی دارد ، اصرار دارد که مفهوم Z شخصیت مستقل خود را دارد.

به گفته طراح آلمانی ، این ماشین از پارچه ابریشمی الهام گرفته شده است که شکل آن را برجسته می کند و زیبایی بدن را نشان می دهد.

وانت برقی ارزان آمریکایی که مشتری با سلیقه خود می سازدکارخانه دنزا در سال ۲۰۰۸ با همکاری BYD و مرسدس -بنز تأسیس شد

وانت برقی ارزان آمریکایی که مشتری با سلیقه خود می سازددستور مفهوم z در داخل داشبورد جمع آوری می شود

Z بر روی سکویی به نام E3 ساخته شده است که Denza قبلاً برای ساخت Z9 GT از آن استفاده کرده است. این سکو را می توان سه موتور الکتریکی با قدرت کامل هزار اسب بخار نصب کرد. در این سکوی ، باتری ها بخشی از کف ماشین هستند که به تقویت کمک می کند.

مفهوم Z به صورت الکترونیکی کنترل می شود و هیچ اتصال مکانیکی با چرخ ها ندارد. فرمان را می توان در داشبورد جمع آوری کرد. نمایش این ویژگی در این مفهوم همچنین به آینده اتومبیل های Danza اشاره دارد. این خودرو همچنین دارای سیستمی است که جاده ، چشمه ها و نیرویی را که به چرخ ها منتقل می شود تنظیم می کند.

با حرکت فرمان حرکت چرخ عقب ، ماشین می تواند به شکلی جزئی حرکت کند و در اطراف فضاهای کوچک آن بچرخد.

دنزا در سال ۲ با همکاری BYD و مرسدس -بنز تأسیس شد. این شرکت اکنون کاملاً تحت مدیریت BYD است و برنامه گسترده ای را برای صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی راه اندازی کرده است.

وانت برقی ارزان آمریکایی که مشتری با سلیقه خود می سازدایلان ماسک می گوید زمان بیشتری به تسلا می رود

بازگشت ایلان به تسلا

تسلا جستجوی جایگزینی برای ایلان مسک ، مدیرعامل این شرکت را رد کرد. وال استریت ژورنال هفته گذشته در گزارشی گزارش داد که هیئت مدیره تسلا در حال فکر کردن برای یافتن یک مدیر جدید برای تسلا یک ماه پیش است.

براساس این روزنامه ، تمرکز ایلان مسک بر نقش مشورتی وی در دولت دونالد ترامپ و کاهش ارزش سهام تسلا نگرانی هایی در مورد هیئت مدیره ایجاد کرده است.

روز پس از انتشار این گزارش ، تسلا در بیانیه ای گفت که این خبر “کاملاً نادرست” است. ایلان مسک همچنین در شبکه X- اجتماعی نوشت که وال استریت ژورنال “بی آب بودن برای روزنامه نگاری” است.

رابین دچنوم ، رئیس هیئت مدیره تسلا نیز این خبر را در X تکذیب کرد و نوشت: “مدیرعامل تسلا ایلان مسک و هیئت مدیره کاملاً از توانایی وی در اجرای برنامه رشد جاه طلبانه شرکت اطمینان دارند.”

منابع وال استریت ژورنال گفته اند که هیئت مدیره یک ماه پیش به عنوان نگرانی از وضعیت این شرکت با آقای مسک ملاقات کرد و از وی خواست تا زمان بیشتری را برای تسلا بگذراند و آن را علنی کند. در این گزارش آمده است که ایلان مسک مخالف این درخواست نیست.

آقای ماسک در تاریخ ۷ آوریل در جلسه گزارش مالی تسلا اعلام کرد که او زمان بیشتری را به تسلا اختصاص می دهد و حضور خود را در دولت ایالات متحده بسیار کاهش می دهد.

حضور ایلان مسک در یک موسسه مشورتی به نام Doge ، که هدف آن کاهش بودجه دولت ایالات متحده و دیدگاه های سیاسی وی است ، انتقاد و اعتراضات زیادی را به همراه داشته است.

معترضین در هفته های اخیر در مقابل نمایندگی های تسلا نشان داده اند و خواستار تحریم محصولات این گیاه شده اند.

برخی از تحلیلگران معتقدند که مواضع سیاسی آقای ماسک به فروش تسلا رسیده است و این ممکن است دائمی باشد.

محصولات قدیمی تسلا و رقابت در بازار اتومبیل برقی سخت تر به مشکلات تسلا اضافه شده است. مدل Y ، بهترین مدل تسلا در حال فروش ، پنج سال پیش معرفی شد. از زمان راه اندازی Cybercate ، آخرین مدل کارخانه یک سال و نیم بوده و مقدار زیادی فروخته نشده است.

سود خالص تسلا در سه ماهه اول سال جاری به ۵ میلیون دلار رسید که ۲ درصد کمتر از سال گذشته بود. تسلا پیش بینی کرده بود که فروش آن در سال ۵ ٪ به ۵ ٪ افزایش می یابد ، اما اکنون او می گوید فروش آن کمتر از پیش بینی های قبلی خواهد بود.

ایلان مسک ، با وجود این مشکلات ، همچنین می گوید که آینده تسلا به دلیل پروژه های رانندگی و ساخت روبات های انسانی به آینده تسلا “بسیار خوش بینانه” است. به گفته آقای ماسک ، برنامه تسلا برای آزمایش تاکسی ها طبق برنامه در ماه ژوئن ادامه دارد. وی قول داده است که در نیمه دوم سال ، “میلیون ها نفر” از این تاکسی ها در جاده های ایالات متحده سفر می کنند. با این حال ، بسیاری از تحلیلگران نسبت به تحقق این قول شک دارند.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا