واکنشها به کلیپِ جسورانهی نعیمه نظامدوست :: افق میهن
این روزها کلیپی از نعیمه نظام دوست دست به دست می شود.
به گزارش افق میهن، این روزها کلیپی از نعیمه نظام دوست دست به دست می شود. کلیپی که ظاهراً از علاقه واقعی او به احسان علیخانی خبر می دهد و با عنوان «دل بستن نعیمه به احسان» در فضای مجازی منتشر شده است. او پیش از این در مصاحبه ای به علاقه اش به عابدزاده و تعقیب او در خیابان اشاره کرده بود. در واقع آنچه از لحن او در این کلیپ بیرون می آید، احتمالا همان شجاعتی است که به کار برده است و در عصر قضاوت ها نیز این یک غنیمت است. البته او سعی کرد این تسلیم ناپذیری را در هزارپا به منصه ظهور برساند.
در واقع هویتی که او جلوی دوربین نشان می دهد بر اساس صداقت و سادگی است. مثل دوستی اش با عمو پورنگ. در دنیای چنین افرادی، زندگی دوستانه احتمالاً مهمتر از هر چیز دیگری است. اما شاید مثلا قسمت جوکر و دیدار نظام دوست و علیخانی هم از نظر برخی کاربران یک ترفند تبلیغاتی باشد. ما دقیقا نمی دانیم و در این مقاله بیشتر به این قسمت پرداخته ایم. با ما همراه باشید.
کمی از احوال شخصیه خانم نعیمه خانم به قول خودش
چند سالته ۲۳ آبان من متولد ۱۳۵۳ تهران هستم، دیپلم تجربی دارم و از سال ۷۰ بازیگری را در تئاتر شروع کردم و با گروه های تئاتر مستقل فعالیت خود را در این زمینه ادامه دادم. بعد از آن در سریال نوروزی ۷۲ بازی کردم و فکر می کنم سال ۷۳ با «ساعت خوش» به طور حرفه ای وارد عرصه بازیگری شدم.
درباره شروع کار حرفه ای: هر چه کنکور دادم در رشته هنر قبول نشدم و سال ها پشت کنکور بودم. به همین دلیل تصمیم گرفتم دوره بازیگری را در آموزشگاه های آزاد بگذرانم و در نهایت مرحوم سروش خلیلی مرا به گروه های تئاتر آزاد معرفی کرد و با تلاش خودم توانستم بازیگری را ادامه دهم.
این قسمت از داستان را نخوانده بودیم!
اما کاربری به نام پیمان این اقدام نظام دوست علیه علیخانی را از منظر دیگری تحلیل کرده است: اگر در تایم لاین پستی مربوط به دلدادگی نعیمه نظام دوست به احسان علیخانی را مشاهده کردید، محتوا تبلیغاتی است و احتمالاً برای آن پول دریافت شده است. این مدل تبلیغاتی در محصولات فرهنگی و رسانه ای رایج است. این نوع تبلیغات که به صورت بومی (Native Advertising) ارائه می شود به گونه ای که مخاطب احساس می کند تبلیغاتی نیست، تاثیر قوی تری نسبت به سایر تبلیغات معمولی دارد و آن حس آزاردهنده را ندارد و شاید بسیاری از شما این پست ها را دیدید و برای اشتراک در آن پلتفرم رفتید. شما هم خریدید جالب است که رسانه های نیمه رسمی هم روی این موضوع کار کردند.
یکی دیگر از نمونه های این مدل تبلیغاتی که جواب داد، معرفی محصول «مارچوبه» به عنوان یک غذای لوکس در طنز سریال «نمایش خانگی هیولا» مهران مدیری بود. بعد از این قسمت از سریال درخواست خرید این محصول چند برابر شد. مثال دیگر ماجرای کیک گل محمدی بود که اکانت معروف توییتر پس از خوردن آن ناگهان از بین رفت. یا مثلا همین چند ماه پیش که رفتی اون پاستافروشی معروف!
بیایید از توییتر دور بمانیم. چند سال پیش همه وبلاگ نویسان اینستا که به گلدونا آب می دادند تصمیم گرفتند به هرمز بروند! تصور کنید جنوب کشور با هزاران کیلومتر سواحل و جزیره، همه تصمیم گرفتند به جزیره فسکالی بروند و شما واقعاً باید مغز فردی که این تبلیغ را اجرا کرده است را تحسین کنید. زیرا تاثیر بسزایی بر اقتصاد منطقه و گردشگری داشت. این مدل تبلیغاتی نفوذ بسیار بالایی دارد، هیچکس را آزار نمی دهد و تاثیرات بلندمدت بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات مستقیم دارد.
نظرات کاربران چیست؟
نوشین نوشت: جوکر این بار در قسمت اول با حضور نعیمه نظام دوست رکورد خنده را شکست. فقط می توانم بگویم که اصطلاح “تصادف” به سطح یک برنامه تلویزیونی رسمی رفت. نعیما واقعا عالیه فکر نمی کردم فصل زنان خنده دار باشد.
کاربر فیلمباز نیز او را تحسین می کند: من کاری به طبقه بندی کمدی سطحی و طنز عمیق ندارم. و نمی خواهم اغراق کنم اما می خواهم بگویم که نعیمه نظام دوست استاد کمدی است. او با هر جمله و هر حرکتی می تواند مردم را بخنداند! نمونه اش در قسمت جوکر است که امروز پخش شد!
علی هم: نعیمه نظام دوست شباهت زیادی به بنی هیل بازیگر کمدی انگلیسی دارد. با توجه به محدودیت ها، کار واقعا عالی است و نمونه ای از آن را در تاریخ سینما و تئاتر نداشتیم.
و سوگند: باید عادلانه باشد! این قسمت جوکر زیباترین قسمت تمام فصل های جوکر بود و از دست نعیمه نظام در امان بود که بارها کل صحنه را به آتش کشید.