واکنش اداره کل بنادر گیلان به گزارش سایت پورتواچ صندوق بینالمللی پول درباره بندرانزلی
ورود ۲ ٪ از کالاهای عمومی نشان دهنده تنوع زیادی از کالاها است
ورود ۵ ٪ کالاهای عمومی نشان دهنده تنوع بالای کالاها در آن بندر است ، در حالی که امروزه تمرکز ورود و خروج یک گروه خاص از کالاها در یک بندر یک مزیت محسوب می شود.
با توجه به داده ها و اطلاعات موجود در بندر صندوق بین المللی پول ، تجزیه و تحلیل اقتصادی فعالیت های بنادر دریای خزر و پیامدهای اقتصادی آن را بررسی می کند. شواهد موجود نشان می دهد که آنزالی نتوانسته است به اندازه موقعیت استراتژیک خود از تجارت دریایی در این منطقه آب به اشتراک بگذارد. این موضوعی است که به معنای کالاهای کم مصرف از ایران با اوراسیا و جهان از بندر آنزالی است.
در اوایل گزارشی با عنوان “یک بندر وجود دارد اما صادرات وجود ندارد” ، اکنون سهم آنزالی از تجارت بزرگ در دریای خزر اکنون به آن پرداخته شده است ، که اکنون با پاسخ بنادر Guilan و اداره دریایی همراه بوده است.
در پاسخ به اداره کل بنادر:
با توجه به گزارشی به نام “بندر صادراتی نیست” که در آن روزنامه در تاریخ بهمن ماه ، با توجه به اطلاعات ناقص اقتباس شده از سایت ساعت بندر صندوق بین المللی پول ، که فعالیت های بنادر حاشیه خزر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و اطلاعات نادرست در مورد عملکرد بندر انزالی ارائه داده است ، که علاوه بر ایجاد اضطراب در افکار عمومی ، به ویژه فعالان حمل و نقل همچنین نگرانی های مربوط به ذینفعان صنعت حمل و نقل دریایی در بنادر استان گیلان را برانگیخت. این گزارش مطابق توضیحات ارائه شده از پایگاه داده و سیستم های عملیاتی بنادر و سازمان دریایی کشور اصلاح شده است و مطابق با روشهای مناسب به ذینفعان اطلاع داده می شود.
شایان ذکر است که اطلاعات دقیق در مورد ورود و خروج کشتی ها و بارگیری و بارگیری اطلاعات در بنادر کشور فوراً در تمام بنادر شمالی و جنوبی در این سیستم ها ذخیره می شود و در هر زمان می تواند به عنوان منبع معتبر اطلاعات مورد استفاده توسط ذینفعان. رسانه ها رعایت می شوند. بدیهی است که تجزیه و تحلیل آماری دقیق و دقیق تخصصی که از منابع معتبر داخلی اقتباس شده است می تواند به عنوان ابزاری مؤثر و استناد شده ، تحلیلگران و بازرگانان در کشور در تصمیم گیری و تصمیمات مناسب باشد. او به درستی کمک کرده است و همیشه بخش قابل توجهی از این مأموریت مهم برای رسانه ها است. مطمئناً با استناد به و انتشار آمار عملکرد یک یا چند روز به عنوان شاخصی برای معرفی ظرفیت و ظرفیت یک تجارت بزرگ ، مانند بنادر تجاری ، می تواند نتایج اشتباه و مضر را برای فعالان و ذینفعان در این زمینه داشته باشد. به طور کلی ، آمار و عملکرد بنادر ، ورود و خروج کشتی و کالا ، تنوع خدمات ارائه شده و توسعه زیرساخت های دریایی و بندر (سرمایه گذاری) در دوره های فصلی ، ۶ ماه و سالانه با مدت مشابه دوره مقایسه می شود سالهای گذشته و نتایج نتایج آن است. مهمترین پایه برای اهداف بلند مدت و کوتاه مدت ، تدوین استراتژی ها و تاکتیک ها و سیاست های مدیریتی ، فنی و عملیاتی و بنادر استان گیلان است که به استثنای این قانون است. نه
مورد نیاز در گزارش:
۱) آمار یک روزه دوم بهمن ماه ۶ ، که بر اساس گزارش است ، که فقط در ثبت یک کشتی در بندر انزالی ذکر شده است ، مطابق با واقعیت نبوده و طبق آمار سیستم های داخلی فوق ، تعداد کشتی های آن تخلیه روز و عملیات تخلیه در آن روز. بارگیری کالاهای روی آنها معادل ۳ تن کالا است و صرف نظر از صحت اطلاعات مذکور ، با استناد به آمار و عملکرد یک روزه ، مبنای نادرست برای تجزیه و تحلیل عملکرد یک مجموعه بندر ، مورد تأکید مجدد قرار می گیرد.
۲) در بخشی از گزارش ، تعداد کشتی ها به طور متوسط از تعداد کشتی ها ذکر شده است ، که مبنای خوبی برای عملکرد عملکرد نیست زیرا تعداد کشتی های وارد شده و در دوره ذکر شده در دوره قبلی از آن خارج می شوند روزها و در مدت زمان دیگر از بندر خارج می شود و این روش در طول سال ادامه می یابد.
۲) در بخش دیگری از این گزارش ، شاخص های کلیدی تجارت منطقه ای ، از جمله حجم واردات و صادرات ، ذکر شده است که در آن میزان واردات و صادرات در بندر انزالی در روز دوم است. بهمن ماه ۲ به ترتیب ۲ تن و ۲ تن بود ، در حالی که عدد صحیح ۲ تن و صادرات ۲ تن در طول روز وارد می شد.
۲) همچنین در بخشی از گزارش به موضوع کشتی ها و نقش آنها در تجارت اشاره شده است ، و از این نظر ، ورود و خروج کالا در بندر انزالی را متنوع نکرده و ادعای ۵ ٪ خود را پیشنهاد کرده است کالاهای عمومی به بندر انزالی. با این حال ، ورود ۵ ٪ کالاهای عمومی نشان دهنده تنوع بالای کالاها در آن بندر است ، در حالی که امروزه تمرکز ورود و خروج یک گروه خاص از کالاها در یک بندر یک مزیت محسوب می شود.
۲) آنچه در خلاصه گزارش ذکر شد به دلیل اطلاعات نادرست از بندهای ۱ تا ۲ بود ، در حالی که مطابق با توسعه زیرساخت های دریایی و بندر و تلاش برای به دست آوردن سهم مناسب و مناسب از ظرفیت گیلان از صنعت حمل و نقل بود. در دریای خزر ، اقدامات زیر در این بندر انجام شده است:
(الف) تصحیح ساختار فیزیکی مجموعه ای از بنادر برای تخلیه و بارگیری همزمان (سه پست اسکله با مشروبات الکلی مناسب) و افزایش بهره وری اسکله ها
(ب) توانمندسازی دستگاههای مشاهده بندر و عملیات اپراتور منابع انسانی با گذراندن دوره های آموزشی نظری و عملی در داخل و خارج از کشور
ج) ضریب ایمنی عملیات بندری را افزایش دهید
با تهیه و استفاده از تجهیزات استاندارد و بالاتر از آن ، که منجر به کاهش قابل توجهی در Senabs و خسارت به افراد ، کشتی ها و کالاها شده است.
ج) استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه فناوری اطلاعات برای تقویت ایمنی و اطلاعات داده ها و ادغام عملیات بندر و ثبت دقیق اطلاعات کشتی و کالا در سیستم های عملیاتی به منظور نیاز به ادغام فعالیت های بندر.
(ه) توسعه ظرفیت انبارداری فله خشک (غلات) از حدود ۶۰۰۰ تن تا ۶۰۰۰ تن به شکل سیلوهای ساخت و ذخیره غلات و انجام اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت کالاهای فله ای (مانند روغن خام خوراکی) از حدود ۶۰۰۰ تن در حدود ۶۰۰۰ تن با سرمایه گذاری در بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران برند در این نوع فعالیتهایی که در آینده نزدیک مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
ج) تأمین و توسعه تجهیزات تخلیه و بارگذاری کانتینر به منظور ایجاد ظرفیت مناسب برای ورود کالاهای کانتینر به بندر
g) انجام دو میلیون و ۶۰۰۰ متر مکعب لایروبی و نگهداری برای نگه داشتن پورتال ایوان پورتال طی سه سال گذشته ، با وجود کاهش بی سابقه در سطح دریای خزر (بیش از ۲ متر) و افزایش قابل توجهی در رسوب. تغییرات آب و هوایی مؤثر در تالاب بندر آنزالی. این فعالیت باعث شده است که بندر انزالی همیشه عمیق ترین ، امن ترین و مناسب ترین اسکله ها را برای همه مصرف بیش از حد در بنادر شمالی کشور داشته باشد. بخشی از نتایج مهم این فعالیت ها (بندهای (الف) به شرح زیر است:
قابل توجه است که اقدامات انجام شده ، با وجود فشارهای ناشی از تحریم های بی رحمانه ، مشکلات اقتصادی سالهای گذشته ، بی ثباتی نرخ ارز و مضرات انرژی بوده است.
_ ۵ ٪ افزایش تعداد کشتی های حمل شده در بندر آنزالی نسبت به سال پایه (سال ۲)
_ در زمینه صادرات و کالاهای وارداتی ، ۵ ٪ و ۲ ٪ (در مقایسه با سال پایه) و رشد کل ۲ ٪ در بندر و عملیات بارگیری بندر افزایش یافته است.
_ با توجه به ظرفیت ایجاد شده در بندر انزالی (۵ میلیون تن ظرفیت عملکرد سالانه) و با توجه به اینکه کمتر از ۲ ٪ از ظرفیت فوق الذکر تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است ، اگر خطوط ریلی و جاده کشور به بندر انزالی و همچنین توسعه یافته باشد. توسعه صنایع تولیدی در بندر بندر آنزالی (که منجر به افزایش تقاضا برای مواد اولیه وارداتی و محصولات صادر شده می شود) می تواند به عنوان یک پتانسیل اصلی در بندر Anzali استفاده شود. دریافتش