اخبار اقتصاد ایران

واکنش ایران خودرو به شائبه احتکار: خودروهای در پارکینگ‌ منتظر مجوز شماره‌گذاری است

در پی انتشار تصویری از پارکینگ ایران خودرو در شبکه های اجتماعی، این خودروساز افزایش خودروهای موجود را به طولانی شدن روند صدور و دریافت مجوز شماره گذاری از نهادهای مربوطه نسبت داد.

افق میهن، ایران خودرو اعلام کرد:

انتشار تصاویری از پارکینگ خودروسازان در شبکه های اجتماعی، متاسفانه بدون توجه به فرآیند پیچیده شماره گذاری و تحویل، هجمه ای علیه آنها ایجاد می کند و شبهه احتکار را ایجاد می کند.

این در حالی است که مالک تمامی خودروهای موجود مشخص است و اسناد مالکیت آنها نیز صادر شده است و تاخیر در شماره گذاری و تحویل خودروها قطعا باعث افزایش هزینه ها مانند جریمه تاخیر در تحویل یا هزینه توقف می شود. پارکینگ ایران خودرو

از سوی دیگر خودروسازان موظف به اخذ مجوزهای لازم از سازمان های ذیربط هستند و تاخیر حتی یک روزه در این فرآیند باعث انباشت خودروها در پارکینگ خودروسازان به میزان تولید روزانه می شود. دو هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو.

در حال حاضر صدور مجوزهای لازم توسط نهادهای مرتبط در حال پیگیری است و به زودی تمامی خودروها شماره گذاری و وارد بازار خواهند شد.

ظرفیت پارک ایران خودرو که تصویر هوایی آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، حدود ۱۲ هزار دستگاه خودرو است که برابر با تولید یک هفته این خودروساز است و با شماره گذاری به نمایندگی های مقصد منتقل می شود.

همچنین تاکید می شود که از دو سال گذشته و پس از الزام به فروش خودرو در سیستم یکپارچه، تمامی محصولات ایران خودرو بر اساس طرح تولید و شناسایی متقاضیان هر یک از خودروها تولید شده و مالکان محصولات با قیمت های اعلام شده برایشان شناخته شده است و فروش ندارد. خارج از سیستم انجام نشده است و لذا شبهه احتکار موضوعیت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا