بانک و بیمه

واکنش بازارها با ترور کاذب است / مراقب فضاسازی دلالان باشید

بازار؛ گروه اقتصادی: بدون شک عواقب ترور اسماعیل هنیه برای اسرائیل بسیار سنگین خواهد بود و مقاومت از او انتقام خواهد گرفت. اما در شرایط فعلی این موضوع واکنش هیجانی را در بازار به دنبال خواهد داشت. از آنجایی که جو روانی منجر به معاملات منفی در بازار سرمایه شده است. حتی در شرایطی که بازار به کف حمایت رسیده بود و بسیاری از فعالان بورس انتظار رسیدن به سطح حمایت و بازدهی شاخص را داشتند.

شرایط کنونی بورس نشان می دهد که جو روانی نمادهای طلا را مثبت و برعکس سایر نمادها منفی شدند. زیرا فرض بر این است که قیمت دلار افزایش یابد. اما این وضعیت شبیه قول صادق است فروردین ۱۴۰۳ است، آن زمان بعد از عملیات قول صادقانه قیمت دلار حدود ۷۲ هزار تومان بود. اما پس از اینکه اسرائیل نتوانست اقدام جدی علیه ایران انجام دهد، قیمت دلار کاهش یافت.

در آن زمان خیلی ها دلار را با قیمت بالا می خریدند. آنها تصور می کردند که افزایش قیمت دلار ادامه خواهد داشت. در حالی که دولت در مورد منابع ارزی باز بوده است. بنابراین در شرایط فعلی احتمال تکرار همین اتفاق وجود دارد.

در این شرایط کسانی که وارد بازار ارز می شوند ضرر خواهند کرد. زیرا بانک مرکزی منابع ارزی کافی برای پاسخگویی به تمام تقاضاها را در اختیار دارد. از سوی دیگر اسرائیل در موقعیت ضعیفی قرار دارد و نمی تواند در مقابل گروه های مقاومت در یمن، لبنان، فلسطین، عراق و… مقاومت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا