اخبار اقتصاد ایران

واکنش بازار طلا و سکه به انفجار لبنان؛ شمارش معکوس برای تصمیم سرنوشت‌ساز :: افق میهن

بازار طلا و سکه در حالی وارد معاملات امروز می شود که همه نگاه ها به تصمیمات سرنوشت ساز فدرال رزرو دوخته شده است. افزایش یا ثبات نرخ بهره مسیر بعدی طلا را مشخص می کند و معامله گران با سناریوهای مختلفی روبرو هستند. آیا قیمت طلا به اوج ۲۶۰۰ دلار می رسد یا به دام می افتد؟

به گزارش افق میهن، بازار طلا و سکه روز سه شنبه را همچنان با حفظ گارد صعودی سپری کرد و بدون توجه به نوسانات لحظه ای بازار، معامله گران منتظر روز چهارشنبه و تعیین تکلیف فدرال رزرو برای نرخ بهره در آمریکا بودند. تصمیمی که می تواند با تاثیرگذاری بر نوسانات اونس طلا مسیر حرکت بازار طلا و سکه را برای روزهای آینده مشخص کند. تحلیلگران بازار مالی سه سناریو ممکن را در مورد تأثیرات تصمیم فدرال رزرو بر قیمت هر اونس طلا – با توجه به درصد تغییر در نرخ بهره – پیشنهاد می کنند. سناریوی اول به افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره اختصاص دارد که بر این اساس قیمت هر اونس طلا وارد کانال ۲۶۰۰ دلاری خواهد شد. در سناریوی دوم شاهد افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره خواهیم بود که منجر به کاهش ۵۰ دلاری قیمت هر اونس طلا می شود و در نهایت سناریوی سوم منجر به کاهش شدید قیمت طلا می شود. اونس طلا، با ثابت ماندن نرخ بهره.

اما ارزش هر اونس طلا که دیشب به ۲۵۸۲ دلار رسیده بود، در ابتدای امروز کاهش یافت و به ۲۵۷۵ دلار رسید. روندی که در پی آن قیمت طلای ذوب شده دستخوش تغییراتی شد و این فلز گرانبها که در ابتدای معاملات وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی شده بود در اولین گام این کانال به کار خود پایان داد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان قیمت داشت.

قیمت سکه از ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان آغاز شد و برای دومین بار در هفته جاری وارد کانال ۴۴ میلیون شد اما نتوانست دوباره در این کانال بماند و در نهایت با قیمت ۴۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. . بر اساس بررسی های خبرنگار اختاز نیوز حباب سکه در روز سه شنبه بالای ۱۷ درصد بود.

نوسانات بازار در روز گذشته به این نقطه ختم نشد و در پی انفجار پیجرها در مناطق مختلف لبنان که شامگاه سه شنبه رخ داد، بازار طلا و سکه به هیجان آمد و معامله گران شاهد تغییر نوسانات قیمت بودند.

اما بر اساس پیگیری های خبرنگار اختازنیوز از معامله گران فنی، قیمت سکه از مرز حمایتی مهم ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برخوردار است. به گفته این گروه، در صورت شکسته شدن مقاومت ۴۴ میلیون تومانی، قیمت سکه می تواند به سطوح بالاتری صعود کند.

گروهی دیگر از معامله گران معتقدند طلای مذاب در صورت عبور از خط مقاومت ۱۶ میلیون و ۱۷۰ هزار تومانی می تواند خط مهم ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را فتح کند و سپس به سمت هدف دوم خود یعنی ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت کند. . از سوی دیگر خط حمایتی مهم طلای مذاب در ۱۶ میلیون تومان است که در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد. اما آنچه در معاملات امروز بازار بسیار حائز اهمیت است، تصمیم نهایی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و واکنش اونس طلا به آن است و باید دید فدرال رزرو باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد یا خیر. سقوط؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا