ورزشی

واکنش باشگاه استقلال به بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس

«آنچه امروز در قالب حکم تجدیدنظر ارائه شد، تمسخر فوتبال ایران بود، فوتبالی که حتی قوانین خودش را هم رعایت نمی کند، چطور انتظار دارد دیگران به آن احترام بگذارند.

باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات فوتبال به دلیل قانون سقف بودجه و سقف خرید که قرار بود فوتبال ایران را از بحران گرانی و تورم غیرقابل کنترل نجات دهد به دستورات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ عمل کرد اما حالا با بازگشت امتیاز تیم های ناقض مشخص شد آنچه در فوتبال ایران ارزشی ندارد همین قوانین است.

باشگاه استقلال با محکومیت این نمایش شرم آور و این بی قانونی محض، از این پس خود را ملزم به رعایت قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی داند.

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال فقط برای تامین منابع مالی خود از این قانون استفاده کرده است. چرا که امتیاز تیم های اشتباه برگردانده شده اما جریمه های مالی همچنان باقی است تا فعالیت غیرقانونی برخی تیم ها در فصل نقل و انتقالات درآمد میلیاردی برای فدراسیون فوتبال به همراه داشته باشد.

این حکم که به عنوان قانون شکنی آشکار در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد، بی شک راه قانون شکنی و پرداخت جریمه را به همه باشگاه ها می آموزد.

باشگاه استقلال این قانون شکنی آشکار را محکوم کرده و روز پنجم را پیشنهاد می کند دی باید به عنوان روز بی قانونی در تقویم فوتبال ایران ثبت شود.

دوستانی که امتیاز کسر شده از تیم های اشتباه در کمیته استیناف را پس دادند و دوستانی که مجوز این تخلف را به کمیته استیناف دادند باید پاسخگوی باشگاه استقلال باشند. چرا که در ازای درآمد میلیاردی فدراسیون فوتبال ایران از ختایی ها، این باشگاه بزرگ استقلال بود که امکان تقویت خود را از دست داد.

باشگاه استقلال فقط در نقل و انتقالات نیم فصل و از این پس به قوانین فیفا پایبند بوده و به دلیل نداشتن اختیارات قانونی و ضمانت اجرایی دستورات سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را بایگانی خواهد کرد.

قانونی که خود قانون را زیر پا می گذارد هدفی ندارد.

باشگاه استقلال نیز خود را موظف می داند به باشگاه ویژه ای که از سوی فدراسیون فوتبال حمایت می شود، تبریک بگوید. این قانون شکنی و درآمدزایی مبارکشان که فوتبال ایران را از مسیر قانون به جاده هرج و مرج مالی رساند.

باشگاه استقلال در پایان ضمن عذرخواهی از هواداران فهیم خود بابت این نمایش مضحک و شرم آور، از وزارت ورزش و جوانان و نهادهای نظارتی می خواهد با ورود به این ماجرا از ترویج قانون شکنی در فضای ورزش کشور جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا