فرهنگ و هنر

واکنش تهیه‌کننده «نون خ»؛ مردم کرمان دلگیر شدند! :: ایران تحلیل

در پی ایجاد برخی سوءتفاهم ها درباره قسمت هایی از فصل پنجم سریال «نون خا» که باعث ناراحتی برخی مسئولان کرمان شد، مهدی فرجی تهیه کننده این سریال با انتشار یادداشتی توضیحاتی را صادر کرد.

به گزارش ایران تحلیل، در پی ایجاد برخی سوء تفاهم ها درباره قسمت هایی از فصل پنجم سریال «نون خا» و دلخوری و ناراحتی برخی از مسئولان کرمان، مهدی فرجی تهیه کننده این سریال یادداشتی منتشر کرد و توضیحاتی درباره آن ارائه کرد. این مساله.

مهدی فرجی در این یادداشت با ادای احترام به مردم شریف و شریف کرمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر استان کرمان به ویژه شهید بزرگوار قاسم سلیمانی نوشته است:

وی افزود: تمام نیت ما از ساخت سریال «نون خا» این است که بتوانیم ظرفیت های فرهنگ غنی و متعالی مردمان را به تصویر بکشیم و همدلی بین مردم و اقوام ایران زمین را به نمایش بگذاریم و از این طریق بتوانیم خلق کنیم. لحظات بسیار خوب و نشاط آور ضمن ترویج فرهنگ و ایجاد سرگرمی برای مردم عزیز و در عین حال مخاطبان را با این ظرفیت های غنی قومیت های عزیز آشنا می کند و بین مردم ایران عشق و همدلی و صمیمیت ایجاد می کند.

در این چهار فصل اخیر تمام تلاش سریال «نون خا» این بوده و خوشبختانه با استقبال مناسبی نیز مواجه شده است.

در سریال نون خا همه اقوام را که در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی در صلح و آرامش دارند نشان دادیم. بنابراین آنچه در یکی از قسمت های فصل پنجم سریال نون خا باعث ایجاد سوءتفاهم هایی شده است تنها ناشی از یک برداشت نادرست است.

در یکی از سکانس های سریال «نون خا» فردی به ظاهر دامپزشک نشان داده می شود که هیچ تخصصی ندارد و فقط به حیوانات علاقه دارد و متأسفانه معتاد به مواد مخدر است. وجود داشته است.

البته آنچه باعث این مشکل شده فلش شو در راستای شخصیت های سریال به سمت کرمان است در حالی که حضور چهره به چهره بازیگران این سریال با نقش یک دامپزشک حداقل ۹۰۰ کیلومتر قبل است. کرمان و اگر به دقت نگاه کنیم ساعات اولیه ای که شخصیت های سریال از کردستان خارج می شوند و با این شخص روبرو می شوند. بنابراین لوکیشن داستان ربطی به کرمان ندارد، از طرفی آن شخص و همسر و پسرش لهجه کرمانی ندارند.

کاراکترهای سریال برای اولین بار وقتی نیمه های شب ماشینشان در حوالی کرمان خراب می شود وارد کرمان می شوند تا اینکه یک نفر از کرمانی ها با تراکتورش از راه می رسد و به آنها کمک می کند و بدون دریافت کرایه آنها را به هتل می برد.

در زمان ورود بازیگران به هتل، از جلسه کارکنان هتل در کرمان تا حضور در نمایشگاه صنایع دستی استان کرمان، تمامی تصاویر و دیالوگ ها حاکی از همدلی، برخورد محترمانه و نشاط است و کرمان به عنوان یک استانی فرهنگی با مردمانی خونگرم و پایتخت صنایع دستی. معرفی شده است. همچنین تمامی اقوام در زیر پرچم جمهوری اسلامی شاد و صمیمی نشان داده می شوند که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

از طرفی رفتار و منش کیوان (کوروش ممنت) با شخصیت او مرتبط است و ربطی به رفتار افراد دیگر و شهرهای مختلف ندارد و از فصل اول این رفتارهای ناپسند از او قابل مشاهده است. که اتفاقا همیشه محکوم است. با این حال، در پایان این فصل از سریال، این شخصیت تغییر خواهد کرد.»

مهدی فرجی در قسمت پایانی یادداشت خود با ابراز تاسف از سوءتفاهم های ایجاد شده و ضمن ادای احترام به مردم شریف کرمان تاکید کرد: سازندگان سریال «نون خا» هرگز و به هیچ وجه قصد جسارت به مردم را ندارند. ارزش های فرهنگی و ملی هر استانی از جمله مردم عزیز استان کرمان. بلکه تلاش ما ادای احترام به قومیت های مختلف بوده است و اساسا هدف اصلی این سریال ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام و تکریم و تجلیل از آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا