اخبار بورس

واکنش رئیس سازمان بورس به دریافت وام میلیاردی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار، تعیین حقوق و مزایای هیات مدیره سازمان بورس بر عهده شورای عالی بورس است، بنابراین این مبالغ قابل اجرا هستند.» با موافقت شورا صورت گرفته و پرداخت این مبالغ در کلیه مؤسسات پولی و مالی مناسب مطلقاً یکی است. این یک روال عادی است و گاهی اوقات بیش از این مبالغ در برخی موسسات پرداخت می شود.

گزارش کردن افق میهنمجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره دریافت وام میلیاردی گفت: گفته می شود هیات مدیره سازمان برای خودش وام تایید کرده و پرداخت کرده است، قطعا این یک دروغ بزرگ است براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار، تعیین حقوق و مزایای هیأت مدیره سازمان بورس بر عهده شورای عالی بورس است تا این مبالغ بر اساس مصوبه شورا و سازمان بورس پرداخت شود. پرداخت چنین مبالغی در تمامی موسسات پولی و مالی مربوطه یک فرآیند کاملاً عادی است و حتی برخی از موسسات بیش از این مبالغ را پرداخت می کنند.

وی افزود: این تصمیم نه تنها شامل اعضای هیات مدیره بلکه شامل کلیه کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار می شود. با توجه به شرایط خاص این سازمان و محدودیت های متعددی که برای مدیران و کارکنان آن وجود دارد، پرداخت این تسهیلات ضروری است و شورای عالی بورس نسبت به این موضوع اقدام کرده است.

عشقی گفت: خوشبختانه وزیر اقتصاد نیز به بازرسی وزارت اقتصاد دستور داده است تا اسناد و مدارک و سوابق بازرسی وزارت اقتصاد را بررسی کند و نتیجه را نیز تحویل داده ایم اسناد و مدارک به مراجع نظارتی برای بررسی وجود ابهامات در مورد پرداخت این وام ها. چون تضاد منافع داشتیم، این مبالغ از منابع خود سازمان و نه از منابع بانکی به اعضای سازمان پرداخت می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا