فرهنگ و هنر

واکنش علیرضا قربانی به حواشی کنسرت تخت جمشید :: افق میهن

علیرضا قربانی در اولین شب کنسرت خود در تخت جمشید گفت که تیم این کنسرت با مشورت کارشناسان میراث فرهنگی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب دیدن این بنای تاریخی انجام دادند.

به گزارش افق میهن؛ علیرضا قربانی شامگاه گذشته (۱۹ تیرماه) در اولین کنسرت خود در تخت جمشید، در پاسخ به نگرانی های موجود مبنی بر احتمال آسیب دیدن این بنای تاریخی، گفت: در این مکان تاریخی با همه سختی ها و مشکلات میزبان شما هستیم. تخت جمشید برای برگزاری کنسرت پیچیدگی های خاصی دارد اما به همت بسیاری از بزرگان و کسانی که دل و قلبشان برای فرهنگ و هنر این سرزمین می تپد، توانستیم امشب برای اولین اجرا در جمع شما باشیم.

وی ادامه داد: از شما و همه مردم سرزمینمان که از این برنامه حمایت کردند و به ما لطف کردند سپاسگزاریم. حضور شما را در مهد تمدن بشری و این مکان بسیار ارزشمند خیر مقدم می گویم. بسیار خوشحالیم که در خدمت شما هستیم و می توانیم موسیقی پخش کنیم. به یاد داشته باشیم که اینجا مکانی است که دومین اثر تاریخی باستانی و ارزشمند در یونسکو به ثبت رسیده و به عنوان یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی جهان به شمار می رود. به دور از تعارف و اغراق، وظیفه و دغدغه تک تک ما فرزندان این سرزمین است که هر لحظه به فکر حفاظت و حراست از این مکان و حفظ امنیت آن باشیم.

این خواننده موسیقی ایرانی همچنین اذعان داشت: از روز اولی که تصمیم به اجرای این برنامه گرفتیم، سعی کردیم با کارشناسان بسیاری که از مجرب ترین کارشناسان میراث فرهنگی هستند و کسانی که به اندازه سوزن به صورت مستقل کار می کنند هماهنگی های لازم را انجام دهیم. سر کار روی پایه ای که از اجدادمان به ما رسیده منفی نگذاریم. ما موظف و محکوم هستیم که این اثر را با پوست و گوشت و استخوان خود حفظ کنیم. ما سعی کردیم مشکلی برای آن ایجاد نکنیم و همانطور که می بینید تمام تلاش ما این بود که به سایت و خود بنا نزدیک نباشیم و تمام سیستم های صوتی ما پشت این بنای تاریخی است. از همه کسانی که دغدغه حفظ این بنا را داشتند و تماس گرفتند و ابراز محبت کردند کمال تشکر را داریم و تیم تلاش کرد تا به نگرانی آنها پاسخ دهد.

قربانی همچنین گفت: به نظر می رسد اگر این حرکت ادامه پیدا کند با رفتار و کردار و عملکردمان احساس می کنیم که قلبمان برای این مکان می تپد و این مکان را می خواهیم که یکی از افتخارات ماست و میراثی است که می توانیم به نمایش بگذاریم. به دنیا.” به فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله خود ببالیم تا بتوانیم بعدها در نقاط مختلف کشور از سایر مکان های تاریخی با نظر کارشناسان و رعایت مسائل ایمنی چنین برنامه هایی را برپا کنیم. هر چند تمام توجه ما توجه بیشتر به این مکان ها و نگهداری آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا