فناوری

واکنش وزیر ارتباطات به هک اسنپ‌فود و افزایش تعرفه اینترنت / زارع پور: اگر به نرخ تورم توجه کنیم افزایش تعرفه باید انجام می‌شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: وزیر ارتباطات گفت: اگر بخش خصوصی بخواهد کیفیت شبکه را افزایش دهد و نیاز مردم را تامین کند نیاز به منابع دارد و اگر به نرخ تورم توجه کنیم این افزایش تعرفه ارتباطات باید داشته باشد. انجام شده است.

عیسی زارع پور امروز با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری درباره افزایش تعرفه اینترنت اظهار کرد: تعرفه ها از سال ۱۳۹۵ تغییر نکرده و افزایشی نداشته ایم.

وی افزود: بخش خصوصی اگر بخواهد کیفیت شبکه را افزایش دهد و نیازهای مردم را تامین کند نیاز به منابع دارد. اگر به نرخ تورم توجه کنیم باید این افزایش انجام می شد و در نهایت برای اولین بار در وزارت ارتباطات این موضوع را به تعهد و به الحاقیه مجوز تبدیل کردیم تا اگر نکنند. به تعهدات خود عمل کنیم، می توانیم با آنها برخورد کنیم و آنها را جریمه کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اولین تعهدی که اپراتورها باید انجام دهند افزایش ۳۰ درصدی سرعت شبکه تا خرداد و ۵۰ درصدی تا سال آینده است. همچنین پوشش شبکه ۴G و ۵G را به ترتیب به ۹۵ و ۱۰ درصد برسانید. در حال حاضر تعرفه را به صورت معقولی افزایش داده ایم و اگر مشترکین دیدند بسته اینترنت حذف شده است با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند و پیگیری کنند.

وی افزود: بنده شخصا بسته های اینترنتی را بررسی کردم که افزایش تعرفه ای بیش از ۳۴ درصد نداشتند در غیر این صورت غیرقانونی است. بنابراین در این زمینه به زودی بسته اینترنت رایگان را اعلام خواهیم کرد که پاسخگوی بخش قابل توجهی از نیازهای مردم باشد.

زارع پور در ادامه سخنان خود درباره آخرین وضعیت اتصال این روستا به اینترنت توضیح داد: از ابتدای دولت تا کنون حدود ۵۸۰۰ روستای جدید به اینترنت متصل شده اند و حدود ۲۰۰۰ روستا هنوز باقی مانده است. وظیفه ما این است که همه روستاها سطحی از اینترنت داشته باشند.

وی در حاشیه این نشست در پاسخ به سوال ایسنا درباره هک اسنپ فود و آخرین وضعیت لایحه حفاظت از داده ها گفت: این موضوع توسط دوستان در حال بررسی است و امور مربوط به کسب و کارها و امنیت آنها توسط پلیس فتا.”

وی ادامه داد: لایحه حفاظت از داده ها را به دولت ارسال کردیم و اکنون به کمیسیون حقوقی و قضایی ارسال شده و قرار است در آنجا بررسی شود و سپس برای بررسی نهایی به مجلس ارسال شود تا بحث کلی شخصی حفاظت از داده ها در فضا سیستمی شود و مکانیسم و ​​تکالیف برای صاحبان پلتفرم ها و پلتفرم ها مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا