ورزشی

واکنش پرسپولیس به بسته شدن صفحات مجازی

باشگاه پرسپولیس در خصوص حقوق معنوی و معنوی نام، برند و علامت تجاری «پرسپولیس» اطلاعیه‌ای صادر کرد:

«به اطلاع عموم کاربران نام و علامت تجاری پرسپولیس به هر نحوی اعم از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان هر اقلام و دستگاه، ارائه دهندگان خدمات در هر دسته و هر نوع کالا، شرکت ها، کارگاه ها، کارخانه ها، فروشگاه ها اعم از مجازی و غیره. فعالان عرصه رسانه، شبکه های اجتماعی، صاحبان صفحات خصوصی و عمومی در بسترها و پیام رسان های داخلی و خارجی، تولیدکنندگان محتوای دیداری و شنیداری نام تجاری و علامت تجاری باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس را در اداره ثبت شرکت ها ثبت می کنند. و دفتر علائم تجاری رسیده است.

این نام و برند جزو دارایی ها و املاک این باشگاه محسوب می شود و بهره برداری از آن تحت هر عنوان و شکل بدون کسب مجوز از باشگاه پرسپولیس غیرقانونی است. لذا در راستای منافع باشگاه، هواداران و سهامداران، استفاده از این برند و نشان و مزایای ناشی از آن منحصراً در اختیار این شرکت و مجموعه های طرفین قرارداد است که مجوز دریافت کرده اند. شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به این منظور.

بر این اساس هرگونه استفاده بدون مجوز از نام و نشان تجاری پرسپولیس تخلف از حقوق قانونی این باشگاه، بهره برداری از دارایی های آن و توقیف اموال این شرکت و سهامداران آن تلقی می شود و باشگاه نیز اقدام به اخذ آن می کند. اقدامات قانونی در این زمینه برای رفع توقیف و استفاده غیرقانونی. اموال او را غیرقانونی و غیرقانونی آغاز کرده است.

لازم است اشخاص حقیقی یا حقوقی به ویژه فعالان فضای مجازی که قبلاً از نام، برند و لوگوی پرسپولیس در نام و لوگوی صفحات، کانال ها، پلتفرم ها و … استفاده کرده اند، مجوزهای لازم را دریافت کنند، در غیر این صورت طبق در مواد ۳۱ و ۴۰ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ و مقررات مربوط و قوانین مرتبط، فعالیت آنها جرم محسوب می‌شود.

بر این اساس بسته شدن برخی از کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل استفاده از نام و نشان پرسپولیس بوده و ربطی به انتقادات پیشنهادی ندارد که پرسپولیس همواره از انتقادات سازنده استقبال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا