ترندهای روز

واکنش چمران به حمله آقامیری به نرجس سلیمانی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

افق میهن: رئیس کمیته ساخت و ساز شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از نرجس سلیمانی گفت: معادل ۱۰ سال گذشته آسفالت در سطح شهر پخش شده است. چرا عملکرد ما را زیر سوال می برید؟ من شخصا پیگیر موضوع هستم و ناراحتم.

واکنش چمران به حمله آقامیری به نرجس سلیمانی

سید محمد آقامیری در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احساس می کنم صحبت های خانم سلیمانی مربوط به تهران نیست و ایشان عضو شورا نیستند، اظهار داشت: انتظاری که از فرزند شهید می شود. سلیمانی که اسطوره «ما می‌توانیم» نبود. اتفاقاتی افتاد که حتی اصلاح طلبان هم آن را تحسین می کنند. برخی از پروژه ها زیر زمین و برخی پروژه ها تخریب شده بود که در این مدت مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: پروژه شهید بروجردی ۲۰ سال تعطیل شد و بخشی از آن در این مدت افتتاح شد. آیا در بخش حمل و نقل و ترافیک خرید ۱۸۱۰ واگن کافی نیست؟ معادل ۲۴ سال بهره برداری مترو، واگن هایی خریداری شده که به تدریج معرفی می شوند، چون انتظار داریم به سرعت به بهره برداری برسد، خم رنگرزی نیست.

آقامیری با بیان اینکه به همه تولیدکنندگان اعلام کردیم که در حال خرید اتوبوس هستیم، یادآور شد: قرار بود هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهند اما بی ادبی کردند و ۴۸۰ اتوبوس دادند و امروز ۳ هزار اتوبوس در شهر داریم. اما شهرداری به دلیل بد اخلاقی اقدام به خرید اتوبوس های خارجی کرد که مافیا در تلاش است تا از خرید این اتوبوس ها جلوگیری کند.

وی افزود: در گذشته حتی به معتادان هم نگاه نمی کردند و امروز فیلم هایی که مردم از کلنی ها می گرفتند و به شبکه های خارجی می فرستادند کجاست؟ در ۱۰ سال گذشته آسفالت در سطح شهر پخش شده است. چرا عملکرد ما را زیر سوال می برید؟ من شخصا پیگیر موضوع هستم و وقتی می گویید سه سال است که کار نکرده اید ناراحت می شوم. یعنی زیر کولر خوردیم. چشمانمان را ببندیم و دهانمان را باز کنیم، شایسته فرزند شهید سلیمانی نیست. من نماینده شهردار نیستم و عضو شورا هستم.

آقامیری گفت: من از طرف هیچکس منصوب نشده ام و فقط می گویم این حرف ها بی انصافی است. شأن حاج قاسم از این بالاتر است. تخمیر را بیهوده انجام ندهید. من جرات نکردم حرفی به حاج قاسم بزنم و هزار تار موی آقا میری فدای یک تار موی حاج قاسم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید سلیمانی خیلی بزرگتر از آن است که به آن اشاره شود. بحث شهید سلیمانی را کنار بگذارید. نام شهدا از قداست خاصی برخوردار است و نباید آنها را در صحبت های خود وارد کنیم. من هم این مشکل را دارم و می گویند برای ما صدق می کند. پدر و مادر و برادر و غیره را رها کنید. نظرت را بگو

آقامیری گفت: اگر جرأت کردم عذرخواهی می کنم و فقط خواستم بگویم حاج قاسم نماد ماست و می توانیم با این نماد در شورا کار کنیم و این نماد محور مقاومت است. ایده این بود که ما باید منصف باشیم.

چمران در ادامه یادآور شد: مردم بگویند به چه ماده ای و با چه موضوعی اشاره می کنند. ابلاغیه به شهردار و شهرداری است و باید طبق مواد قانونی مدیریت شهری باشد. اطلاعیه ها را شماره گذاری کنند تا ما پیگیری کنیم و جواب بدهیم. مسائلی مطرح شد که در تهران روی آن کار شده است یا خیر. اینها مسائلی است که هم ما می دانیم و هم مردم. درست نیست که بگوییم انجام نشده است. اینکه بگوییم کارهای زیادی انجام شده درست نیست.

وی افزود: دو پل در خاک دفن شد که در ابتدای این دوره مدیریت شهری مجدداً کار شد. چه منتقد باشیم و چه نباشیم همه با هم هستیم. ممکن است برخی افراد اطلاعات خاصی در مورد افراد داشته باشند و حساب ویژه ای باز کنند، اما در واقع همه ما را در یک سطح می بینند. قدردانی و انتقاد از چیزها وظیفه ماست. نه آنقدر راضی باشیم که دنبال پیشرفت نباشیم و نه آنقدر ناامید باشیم که بگوییم کاری انجام نشده است. اگر پول نقد داریم نباید به اصل کار لطمه ای وارد کنیم. اگر در جایی مشکلی وجود دارد، باید آن مشکل را برطرف کنیم. کارهایی انجام شده و در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا