اقتصاد جهان

واکنش گوگل به هشدار روسیه درباره خدمات به کاربران روسی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، گوگل در واکنش به هشدار اخیر مسکو مبنی بر تداوم خدمات این شرکت آمریکایی برای کاربران روسی، در بیانیه ای که روزنامه ودوموستی منتشر کرد، از ادامه خدمات رایگان خود در روسیه خبر داد.

غول فناوری ایالات متحده همچنین اضافه کرد که در حال تلاش برای حل مشکلات ایجاد حساب های کاربری جدید است.

در اوایل این هفته، وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه به کاربران گوگل هشدار داد که از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند زیرا به نظر می رسد شرکت مادر گوگل آلفابت مسدود کردن ثبت حساب های کاربری جدید در سایت را آغاز کرده است.

این اعلامیه اندکی پس از آن منتشر شد که برخی از کاربران گوگل در روسیه در تلاش برای تأیید هویت خود از طریق پیامک با مشکل مواجه شدند و این سرویس خطایی را گزارش کرد.

وزارت روسیه گفت که کاربران باید از روش‌های دیگر احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند.

دفتر مطبوعاتی گوگل به این روزنامه گفت: “ما درک می کنیم که برخی از کاربران در روسیه با استفاده از حساب های Google با مشکلاتی روبرو هستند و ما در تلاش هستیم تا این مشکلات را حل کنیم.”

Google بیش از ۴۰ سرویس دیجیتال از جمله جستجوی Google، Gmail، Google Drive Cloud Storage و YouTube را اجرا و پشتیبانی می کند. برخی از این خدمات نیز بدون ثبت نام در اختیار کاربران قرار می گیرد.

این شرکت آمریکایی سال هاست که تحت فشار دولت روسیه قرار دارد، به ویژه در رابطه با حذف کانال های یوتیوب متعلق به رسانه های این کشور از جمله شبکه راشاتودی RT و همچنین کانال های شخصیت های عمومی، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و هنرمندان. این کار مواضع متفاوتی از روایات غربی گرفته است.

مدت کوتاهی پس از تشدید درگیری در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، این شرکت ارائه تبلیغات به کاربران را متوقف کرد و از تولیدکنندگان محتوا دست کشید.

در ماه ژوئیه، تنظیم کننده رسانه و دیجیتال روسیه اعلام کرد که گوگل دسترسی به بیش از ۲۰۰ کانال یوتیوب در روسیه را مسدود کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا