وایمو اولین مجوز خودرو بدون راننده در نیویورک را دریافت کرد
به گفته اداره حمل و نقل ایالتی ، ویمو اولین ارائه دهنده اتومبیل شد که وسایل نقلیه بدون راننده را در خیابان های نیویورک دریافت کرد.
با توجه به افق میهن و به نقل از Gizmodo ؛ دفتر وسایل نقلیه موتوری نیویورک (DMV) درخواست Weimo را تصویب کرد و به شرکت اجازه داد تا آزمایش های محدودی از اتومبیل های خود را در برخی از مناطق شهری انجام دهد.
این مجوز پس از سالها مذاکره و مقررات قانونی صادر شد و می تواند نشانه حرکت به سمت استقرار گسترده تر وسایل نقلیه بدون راننده در خدماتی مانند تاکسی های اینترنتی و ارائه کالا در محیط ترافیک پیچیده شهر باشد.
ویمو اعلام کرده است که تاکنون بیش از ۵ میلیون سفر در سراسر ایالات متحده انجام شده است و اتومبیل های این شرکت در شهرهایی مانند سانفرانسیسکو ، ققنوس و آستین رونمایی شده است.
این یک گام مهم برای صنعت خودرو در پرجمعیت ترین محیط شهری در ایالات متحده است و رقابت را برای تسلط بر بازار داخلی خودروهای بدون راننده تشدید می کند.
WIMMO در نیویورک چه کاری می تواند انجام دهد؟
براساس یک آزمایش در نیویورک ، دفتر شهردار اعلام کرد که WIMMO مجاز به آزمایش هشت اتومبیل در بروکلین و منهتن است و باید به طور مرتب با اداره حمل و نقل در مورد داده ها و ایمنی خودرو گزارش دهد.
شهردار اریک آدامز گفت:
“ما یک کشور دوستانه فناوری هستیم و همیشه به دنبال راه های نوآورانه برای حرکت ایمن شهر هستیم.” نیویورک با افتخار ویمو را برای آزمایش این فناوری جدید در منهتن و بروکلین می پذیرد ، زیرا می دانیم این تنها گامی برای ورود به قرن ۵ است. “
WIMMO موظف است یک راننده تخصصی و آموزش دیده در همه اتومبیل ها داشته باشد.
اهمیت مجوز WIMO در نیویورک
این مجوز یک تحول برجسته برای بخشی است که توسط ساکنان و کارمندان در مناطقی که فناوری آزمایش شده است تردید شده است.
با حمایت از پنج شهر بزرگ ایالات متحده ، که در آن اتومبیل های WIMO در حال آزمایش هستند ، برنامه نیویورک می تواند به تسریع در پذیرش فناوری در مراکز شهری ایالات متحده کمک کند ، اگر این شرکت بتواند اتومبیل های خود را ایمن و استفاده کند.
با تکامل پروتکل های ایمنی و چارچوب های قانونی در سراسر کشور ، یک دوره آزمایشی و دوره آزمایشی غیر ضروری می تواند به کاربران و قانونگذاران محلی در زمینه ایمنی فناوری بدون راننده کمک کند.
این بخشی از روند وسیع تر شهرهای ایالات متحده است و اظهار داشت که به تدریج جاده های خود را به سمت اتومبیل های خود باز می کنند و تلاش می کنند تا نگرانی های ایمنی و مزایای احتمالی کاهش ترافیک و بهبود گزینه های تعادل را متعادل کنند.