بانک و بیمه

وجود ۸ تا ۹ میلیون بیمه‌نشده در کشور

به گزارش ایران تحلیل، میرهاشم موسوی در بازدید نظارتی از بخش بیمه این سازمان افزود: بخشی از کارهایی که هم اکنون در سازمان در زمینه توسعه پوشش های بیمه ای در حال انجام است باید از ۳۰ سال پیش آغاز می شد. و معتقدیم که در مرحله بعدی توجه ویژه ای به رسیدگی به مشکلات جاری، تعهدات و چالش های آتی سازمان خواهیم داشت.

وی افزود: جمعیت ۸ تا ۹ میلیون نفری بدون بیمه فرصتی برای تامین اجتماعی است و با هر مدل و محاسبه ای که مقرون به صرفه و متناسب با سازمان و نیازهای شرایط باشد، باید همگرایی حاکمیتی اتفاق بیفتد. ما باید کار را انجام دهیم افق تامین اجتماعی باید به روزی برسد که ۱۰۰ درصد جامعه ایران تحت پوشش بیمه جامع ایران باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به استاندارد جهانی بیمه افزود: سیستم بیمه هرگز نمی تواند و نباید دسترسی خود را ببندد و حتی یک نفر آخر هم نباید از دسترسی به بیمه محروم شود.کامل و جامعیت در نظام بیمه ای است. راز عملکرد سیستم

موسوی افزود: تجربه چند ساله اخیر موید این است که با تمرکز راهبردی بر چالش ها و اتخاذ اقدامات و تصمیمات صحیح بر اساس عقلانیت و محاسبه، می توان نظام تامین اجتماعی را متحول کرد و بر چالش ها فائق آمد.

وی ادامه داد: می توان از ظرفیت و توان نیروی انسانی و همچنین تجربه انباشته ۷۰ سال تامین اجتماعی استفاده کرد و بر برخی مشکلات روزمره که گریبانگیر همه است فائق آمد.

موسوی یادآور شد: امنیت اجتماعی اکنون در مسیر امید قرار دارد و در ابتدای مسیر تحول هستیم. با تمام تلاش و کوشش کارکنان و مدیران سازمان تامین اجتماعی برخی از مشکلات را پشت سر گذاشتیم.» اما با وجود همه تلاش ها و موفقیت ها هنوز کارهای ناتمام زیادی باقی مانده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: وضعیت کنونی سازمان تامین اجتماعی باید با نگاه به آینده و نه جدا از آینده مدیریت شود. آینده پژوهی فقط دیدن آینده نیست. بلکه شکل دادن به آینده است و در این راستا می توانیم و باید کارهای بزرگ تری در جهت توسعه خدمات و تحول در حاکمیت تامین اجتماعی انجام دهیم.

موسوی ادامه داد: در سال‌های گذشته بار سنگینی بر صندوق وارد شده است، اما کارهای زیادی می‌توان انجام داد، از جمله جلوگیری از استفاده غیرقانونی از خدمات که بار مالی بر دوش سازمان وارد می‌کند. وقتی صحبت از اصلاحات فنی و حرفه ای می شود، باید به همگرایی حرفه ای دست پیدا کنیم و همه جوانب موضوع را در نظر بگیریم. اگر ما به صورت تک بعدی عمل کنیم و کارگران، کارفرمایان و دولت هر کدام احساس کنند که فشار به تنهایی روی آنهاست، کار پیشرفت نخواهد کرد و اصلاحات شکست خواهد خورد. برای حل این مشکل باید اجماع دولت برای اصلاحات همه جانبه وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت منابع در اختیار نظام بیمه ای و استفاده صحیح از این منابع افزود: هرگونه اصلاح نظام بیمه ای باید با اصلاح حفظ منابع و ارزش آفرینی با استفاده از منابع موجود برای انجام تعهدات آتی همراه باشد. در تمامی صندوق های بازنشستگی کشورهایی که سیستم بیمه ای مشابه کشور ما دارند، سهم وجوه حاصل از سرمایه گذاری در انجام تعهدات بیش از ۱۸ درصد و حداکثر تا ۲۲ درصد است. چاره ای جز تغییر ساختار نظام سرمایه گذاری نداریم. در حال حاضر تنها ۴ تا ۵ درصد منابع توسط بخش سرمایه گذاری تامین می شود و باید این وضعیت را اصلاح کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: به طور طبیعی و ناگزیر جمعیت کشورها در حال پیر شدن و همراه با آن صندوق های بیمه ای است و این یک روند جهانی است و تجربیات ارزنده ای برای مقابله با پیامدهای این روند وجود دارد. باشد.» مطابق با الزامات و شرایط داخلی در نظر گرفته خواهد شد. ارزش دارایی های سرمایه ای صندوق های بازنشستگی در برخی کشورها برابر با تولید ناخالص داخلی یا حتی بیشتر است. این تجربه جهانی نشان می دهد که اگر از پتانسیل اصلاحات در منابع ورودی و ظرفیت مدیریت خروجی ها حداکثر استفاده را ببریم، چاره ای جز تمرکز استراتژیک بر اصلاح مدیریت سرمایه گذاری ها، حوزه های پولی و مالی و ایجاد صندوق نداریم. منابع

بر اساس این گزارش، در این جلسه محمد محمدی نماینده بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گزارشی از ظرفیت ها، برنامه ها و دستاوردهای این حوزه اعلام کرد که تامین و توسعه پوشش های بیمه ای اصلی ترین رویکرد و برنامه است. این معاون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا