ورزشی

ورزشگاه‌های ایران در مقابل رقبای آسیایی؛ زمین تا آسمان فاصله/ عکس

ورزشگاه شهدای شهرقدس

عدم آمادگی ورزشگاه آزادی و وضعیت نامناسب ورزشگاه هایی مانند تختی تهران به معضل جدی فوتبال کشورمان تبدیل شده و ورزشگاه شهدا شهر قدس را به پرطرفدارترین گزینه میزبانی لیگ نخبگان آسیا تبدیل کرده است.

ظرفیت اسمی این ورزشگاه ۱۲۰۰۰ نفر است اما بین ۸ تا ۱۰۰۰۰ تماشاگر را در خود جای خواهد داد. در عین حال بسیاری از ستارگان فوتبال جهان مانند کریستیانو رونالدو، سایدو مانه، تالیسکا و لاپورته قرار است دو بار برای بازی با تیم های استقلال و پرسپولیس به ایران سفر کنند و بسیاری از اهالی فوتبال به حمایت از ایران در این دیدارهای مهم تمایل دارند. تیم مورد علاقه آنها در برابر بازیکنان بزرگ جهان باشید. اما ظرفیت کم این ورزشگاه باعث می شود که تیم های ایرانی از حضور پرشور هواداران که همیشه نقطه قوت سرخابی ها بوده، محروم شوند.

علاوه بر این مواردی چون کیفیت پایین زمین چمن، وضعیت گیت های ورودی و خروجی، سرویس های بهداشتی، کمبود آب آشامیدنی برای تماشاگران، ورودی پارکینگ ها، فاصله زیاد هتل های ۵ ستاره. در تهران و استادیوم، ظرفیت کم خیابان های اطراف ورزشگاه و مشکلات ترافیکی از جمله. مشکلاتی وجود دارد که این ورزشگاه با آنها دست و پنجه نرم خواهد کرد.

اما وضعیت ورزشگاه های تیم هایی که قرار است استقلال و پرسپولیس با آن ها رقابت کنند چگونه است؟

شهر ورزشی ملک عبدالله

الاهلی عربستان

ورزشگاه خانگی تیم فوتبال الاهلی شهر ورزشی ملک عبدالله نام دارد که در سال ۲۰۱۴ با هزینه ای بالغ بر ۵۶۰ میلیون دلار ساخته شد و گنجایش ۶۷ هزار نفر را دارد. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۷ میزبان سوپرکاپ ایتالیا بین یوونتوس و میلان بود.

ورزشگاه احمد بن علی قطر

ورزشگاه احمد بن علی قطر

الریان قطر

تیم فوتبال الریان قطر دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه احمد بن علی برگزار می کند. این ورزشگاه در دوحه قرار دارد و ظرفیت ۴۵۰۰۰ نفر را دارد و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مورد استفاده قرار گرفت.

ورزشگاه جاسم بن حمد قطر

ورزشگاه جاسم بن حمد قطر

سد قطر

ورزشگاه خانگی السد قطر با نام “جاسم بن حمد” با گنجایش ۱۳۰۰۰ نفر میزبان هفت بازی در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ بود.

استادیوم بین المللی کربلا

استادیوم بین المللی کربلا

پلیس عراق

دیدارهای خانگی تیم فوتبال الشرطه عراق در ورزشگاه بین المللی کربلا برگزار می شود. این ورزشگاه ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد و در سال ۲۰۱۶ با هزینه ای حدود ۱۰۰ میلیون دلار تاسیس شد.

ورزشگاه خانگی العین با نام ورزشگاه هزا بن زید

العین، امارات

ورزشگاه خانگی العین با نام ورزشگاه هزا بن زید در سال ۲۰۱۴ با ظرفیت ۲۲۰۰۰ نفر تاسیس شد و یکی از ورزشگاه های میزبان جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ بود.

ورزشگاه “ثانی بن جاسم”.

غرافه، قطر

تیم فوتبال الغرافه قطر بازی های خانگی خود را در ورزشگاه ثانی بن جاسم برگزار می کند. این ورزشگاه ۲۵ هزار نفر ظرفیت دارد و در سال ۱۳۸۲ ساخته شده است.

ورزشگاه اول پارک

ورزشگاه اول پارک

پیروزی عربستان است

ورزشگاه الپارک ریاض، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال نصر عربستان سعودی است که ۲۵۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد.

ورزشگاه Kingdom Arena

ورزشگاه Kingdom Arena

الهلال عربستان

تیم الهلال عربستان در ورزشگاه «کینگدوم آرنا» میزبان حریفان خود است. این ورزشگاه ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد و در سال ۲۰۲۳ ساخته شده است.

ورزشگاه زبیل، امارات

ورزشگاه زبیل، امارات

الوصل امارات

ورزشگاه «زبیل» با ظرفیت ۸ هزار نفر در شهر دبی میزبان دیدارهای خانگی تیم فوتبال الوصل امارات است. این ورزشگاه در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد.

ورزشگاه جار ازبکستان

ورزشگاه جار ازبکستان

پاختاکور، ازبکستان

تیم فوتبال پاختاکور دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه “جار” شهر تاشکند برگزار می کند. این ورزشگاه حدود ۸ هزار نفر گنجایش دارد و در سال ۱۳۷۷ ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا