بانک و بیمه

ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی تا ۳ سال آینده

اما اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: بزرگترین چالش کشور در حال حاضر بعد از آب، مشکل صندوق های بازنشستگی است که در سال های اخیر به دلیل عدم حمایت ها به مرز ورشکستگی رسیده اند.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید برای حل این بحران برنامه داشته باشند زیرا ایران از استاندارد حمایت از صندوق های بازنشستگی آمار بدتری نسبت به میانگین جهانی دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: استاندارد حمایت از صندوق ها در دنیا هفت است در حالی که در صندوق بازنشستگی اصلی کشور ما بیمه اجتماعی چهار و در صندوق بازنشستگی کشور یک است.

اسماعیلی با بیان اینکه صندوق ها در حال حاضر تنها ۶ درصد حقوق بازنشستگان را پرداخت می کنند، افزود: مابقی پرداخت ها از سوی دولت است و ادامه این روند چیزی غیر از ورشکستگی و نابودی صندوق ها را در پی خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: باید به دنبال راه حل مناسب به ویژه جذب وجوه برای سرمایه گذاری های بلندمدت با بازدهی مناسب باشیم تا صندوق های بازنشستگی از این مخمصه نجات پیدا کنند.

اسماعیلی با اشاره به تغییر وضعیت ۱۲۸ هزار شهید در کشور ادامه داد: در سال های آینده به تحول جایگاه ایثارگران در دستگاه های اجرایی رسیدگی می شود و موضوع ساماندهی کارکنان شرکت نیز به عنوان تقاضای اصلی .

وی افزود: مالیات و تورم به معنای واقعی مردم و اقشار آسیب پذیر را تهدید می کند و لازم است دولت سیزدهم هر چه سریعتر تدابیر مناسبی را در این دو حوزه بیندیشد.

اسماعیلی تصریح کرد: در جلسات مستمر به عنوان شورای عالی کار و اشتغال با رئیس جمهور تلاش می کنیم تا اهمیت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را به مردم منتقل کنیم و در پیگیری امور مردم به موانع و تنگناهایی برنخوریم. “

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما با دولت قرارداد برادری نداریم و با وجود اینکه از دولت حمایت می کنیم، معتقدیم حفظ منافع مردم مهمتر از حمایت از دولت است و معتقدیم دولت باید این کار را انجام دهد. که مشکلات اقتصادی مردم را در سریع ترین زمان ممکن حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا