فرهنگ و هنر

ورود نقدینگی به بورس با اجرای طرح مالیات برسوداگری

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با «سنا» گفت:

عباس پاپی زاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، کنترل سفته بازی و افزایش قیمت تمام شده فعالیت های غیرمولد را یکی از اهداف طرح مالیات بر سفته بازی برشمرد و اظهار داشت: انتظار می رود با اجرای صحیح و کامل این موضوع. با برنامه ریزی، شاهد ورود سرمایه به بورس خواهیم بود.


افق میهن –

عباس پاپی زاده، جلوگیری از سفته بازی و حذف دلالان در بازارهای غیرمولد را از اهداف اجرای طرح مالیات بر سفته بازی برشمرد و به خبرنگار پایگاه خبری بازار پایتخت (سنا) گفت: کنترل سفته بازی، افزایش قیمت تمام شده فعالیت های غیرمولد مانند سفته بازی در بازارهای املاک، ارز، سکه و … از اهداف تصویب این طرح در مجلس است. بنابراین انتظار می رود بخشی از سرمایه ای که در این بازارها معامله می شود و سود آن عمدتاً نصیب سفته بازان و دلالان می شود به بورس منتقل شود.

تشویق شرکت ها به تامین مالی داخلی

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح مالیات بر سفته بازی و سفته بازی در شرایط کنونی اقتصادی، افزود: با توجه به ارتقای شفافیت فعالیت های اقتصادی، مجلس اجرای این طرح را در کشور الزامی می داند زیرا منافع بسیاری را برای مردم به همراه دارد. مردم و رشد تولید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تشویق شرکت ها به تامین مالی داخلی و ارتقای بهره وری اقتصادی را از دیگر اهداف طرح مالیات بر سفته بازی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه از شفافیت لازم برخوردار است، انتظار می رود با رعایت صحیح و صحیح انجام شود. اجرای کامل این طرح شاهد هستیم بیایید در این بازار سرمایه گذاری کنیم.

جلوگیری از ورود سرمایه به بخش غیرمولد

این نماینده مجلس در ادامه به خرید و فروش های کاذب در بازارهای مختلف از جمله سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک که موجب افزایش قیمت ها و ایجاد احتکار می شود اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از تصویب این طرح جمع آوری است. بخش غیر واقعی و گمانه زنی در این بازارها است که با جلوگیری از ورود سرمایه به بخش غیرمولد، نقدینگی به سمت بورس هدایت می شود و مسیر افزایش تولید و اشتغال هموارتر می شود.

پاپی زاده خاطرنشان کرد: با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه از تاجرانی که تاکنون مالیات پرداخت نکرده اند مشمول مالیات می شوند که به نفع اقتصاد است.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا