اخبار اقتصاد ایران

ورود چینی‌ها به بازار مسکن ایران از اردیبهشت ۱۴۰۳ :: ایران تحلیل

رئیس کمیسیون سازندگی مجلس از ورود چینی ها اردیبهشت وی ماه آینده از بازار مسکن کشورمان خبر داد و گفت: فقط پول و تجهیزات چینی وارد بازار مسکن ایران می شود نه نیروی کار و پیمانکاران.

به گزارش ایران تحلیل، محمدرضا رضایی کوچی درباره ابهامات موجود در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت های چینی در بازار مسکن و تفاوت مذاکرات وزارت شهرسازی و شهرداری تهران با همکاری چینی ها، گفت: مذاکرات بین دو کشور شهرداری و وزارت راه و شهرسازی با چینی ها برای ساخت مسکن در یک مسیر هستند. ایجاد شده و مدل همکاری تعاونی است.

وی ادامه داد: مدل همکاری شرکت چینی در ساخت مسکن در ایران تنها سرمایه گذاری است و پول چینی وارد بازار مسکن می شود. قرار نیست از نیروی کار چینی در صنعت ساختمان ایران استفاده شود، زیرا در حوزه مسکن هم مصالح ساختمانی وجود دارد و هم نیروی کار و وابستگی خارجی در این زمینه ها نداریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه چینی ها در ازای سرمایه گذاری در ساخت و ساز سهم خواهند داشت، گفت: چینی ها با توجه به سهم خود در ساخت و فروش واحدها سهم خواهند داشت.

رضایی کوچی تاکید کرد: یکی از شروط ایران برای سرمایه گذاری چینی ها در صنعت ساختمان، انتقال فناوری و فناوری های نوین برای صنعتی شدن در ایران است و نباید ورود فناوری های نوین در ساخت مسکن به مصالح ساختمانی محدود شود. فناوری های جدید باید قدرت ساخت و ساز را در صنعت ساخت و ساز افزایش دهد.

وی در خصوص جزئیات مذاکرات با چینی ها و زمان آغاز مشارکت چینی ها در ساخت مسکن در ایران، گفت: مذاکرات به صورت مستمر ادامه دارد و چینی ها قول داده اند که از اردیبهشت برای ورود به بازار مسکن در سال آینده، البته این یک همکاری برد-برد برای ایران و چین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا