اخبار بورس

ورود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ارز به کشور توسط “نوری”/ پتروشیمی هرمز، بهترین واحد صنایع پاینی دستی “نوری” است

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت:

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: راه اندازی کارخانه آمونیاک پتروشیمی به پایان رسیده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ کارخانه اوره را داشته باشیم.

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی شرکت پتروشیمی نوری با حضور سهامداران تشکیل شد.

نقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری در این مجمع اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ سالی پر فراز و نشیب برای پتروشیمی نوری بود که در سال ۱۴۰۲ با وجود تعمیرات و تعویض گسترده سیستم های گاز، بخار و فلر و همچنین ۵۰ روز. تعمیرات عمده به ۹۹ درصد ظرفیت اسمی تولید یعنی ۴۳۷۰۰۰۰ تن می رسد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ ۲۲ همات سود خالص و ۲۸.۸ همات سود ناخالص داشتیم. سود دلاری هم داشتیم. بیشترین سود دلاری ما سود خالص بود که ۵۴۴ میلیون دلار بود و سود عملیاتی ۵۱ میلیون دلار بود. همانطور که می دانید در دوران تحریم های ظالمانه این شرکت های پتروشیمی بودند که به کمک کشور آمدند. پتروشیمی نوری تنها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارز وارد سامانه نیما کرده است. پتروشیمی نوری از جمله شرکت هایی است که با وجود کاهش صادرات به فروش خوبی دست یافته است. همچنین به ازای هر سهم ۲۴۵۳ تومان سود سالیانه به دست آوردیم که نسبت به سال های گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

برنامه های ما در سال ۱۴۰۲

صانعی در خصوص برنامه های انجام شده در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال ۱۴۰۱ با گرانی مواد غذایی دست و پنجه نرم می کردیم که همکاران ما توانستند قیمت را منطقی کنند. برای اینکه ثابت کنیم قیمت عرضه منطقی نیست، حدود ۸ فروند کشتی با میعانات گازی از مناطق دیگر با قیمت کمتر وارد کردیم. ما این موضوع را همه جا مطرح کرده ایم. با ارائه شواهد محکم متوجه شدیم که قیمت خوراک منطقی نیست و قیمت خوراک از طریق اقدامات پیگیری منطقی شده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: راه اندازی کارخانه آمونیاک پتروشیمی به پایان رسیده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ کارخانه اوره را راه اندازی کنیم. امیدواریم از سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بتوانیم بر اساس قیمت های فعلی پتروشیمی ها حدود ۷.۸ همات سود کنیم.

وی ادامه داد: شیرینی هنگان که تولید گازوئیل یورو ۶ را دارد ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین پروژه «واحد شعله صفر» خرید ۶۷ درصد از پروژه الفین و پلی اتیلن پتروشیمی هرمز را انجام دادیم. یکی از آرزوهای ما داشتن کارخانه الفین و پلی اتیلن بود. بهترین واحد صنایع دستی ما پتروشیمی هرمز است. همچنین ۲۰ درصد پتروشیمی اروند یکی از سودآورترین پتروشیمی های کشور را خریداری کردیم. ما همچنین در زمینه هوش مصنوعی پیشرو هستیم. ما دو پروژه را شروع کرده ایم. گواهینامه های مدیریت ریسک دریافت کرده ایم.

صانعی خاطرنشان کرد: ۱۲ پروژه تحقیقاتی مطابق با مدیریت فناوری انجام شد. ما بهترین کاتالیزورها را در سراسر جهان رصد می کنیم. ما مانند برخی شرکت ها از کاتالیست های قدیمی استفاده نمی کنیم و به دنبال آخرین نسخه کاتالیست ها هستیم.

اقدامات مهم در سال ۱۴۰۳م

مدیرعامل نوری گفت: راه اندازی کارخانه اوره پتروشیمی همگان، راه اندازی کارخانه شیرین سازی هوین و گازوئیل یورو ۶ و اتصال خط خوراک به پالایشگاه پارس جنوبی انجام شد. غذای سه فاز برای ما کافی است. با توجه به اینکه کیفیت علوفه در سایت ۲ بهتر است، با پیگیری همکاران توانستیم به سایت ۲ متصل شده و حدود ۲۰ درصد علوفه را از این سایت تهیه کنیم. ما به تمام فازهای پارس جنوبی متصل هستیم و می توانیم از تمام فازهای پارس جنوبی خوراک تامین کنیم. همانطور که گفتم اقدامات در حوزه تحول دیجیتال و هوش مصنوعی است. با توجه به نقشه راه امیدواریم بتوانیم با چابک سازی پروژه ها از مزایای آن بهره مند شویم.

صانعی تصریح کرد: در بررسی های معتبر شرکت می کنیم. این شرکت در بین ۱۰۰ شرکت برتر قرار دارد که در سال ۱۴۰۱ در رتبه سیزدهم سازمان مدیریت صنعتی قرار دارد. اولین شرکت ها معمولاً شرکت های هلدینگ هستند. اگر بخواهیم خود را در معرض بررسی نهادهای داخلی و خارجی قرار دهیم، این صد شرکت هیئت مدیره جزو تجربیات بودند. جایزه سبز را از سازمان محیط زیست دریافت کردیم که ارزیابی بسیار سختی است. ما در معتبرترین ارزیابی های خارجی خارج از ایران شرکت کرده ایم. به عنوان مثال، داعش یکی از معتبرترین رویدادهای ارزیابی جهانی است که شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی و سایر شرکت ها در آن حضور دارند. سال گذشته در بخش نوآوری مقام سوم را کسب کردیم.

وی افزود: دومین رویداد بین المللی المپیک نفت، گاز و پتروشیمی سال گذشته با حضور وزیر انرژی کانادا افتتاح شد. ما به عنوان سخنران از میان ۴۰۰ مقاله ارائه شده در آنجا یکی از سه فینالیست بودیم. واقعا برای ما افتخار است.
یکی دیگر از رتبه بندی های بین المللی جشنواره ای است که بهترین های جهان را در سه دسته انتخاب می کند. در حوزه مدیریت دانش ۶ ستاره دریافت کردیم که بالاترین نمره ۷ ستاره بود. ما مدال طلای بخش ۵ ستاره مسئولیت اجتماعی و معتبرترین رتبه ها را برای استفاده از مدیریت دانش و تحول دیجیتال کسب کرده ایم. تمام پروژه هایی که انجام می دهیم به مقالات علمی تبدیل می شوند. ما ۶ مقاله در مورد پروژه های تکمیل شده و عملیاتی جمع آوری کردیم.

مدیرعامل این شرکت پتروشیمی گفت: یکی از مهمترین موارد در دوران تحریم این بود که ساختار داخلی و تشکیلات آن را تغییر دادیم و با همکاری هلدینگ خلیج فارس این کار را به صورت پایلوت انجام دادیم که موفقیت آمیز بود. در سال ۱۴۰۲ توانستیم ۶۰۰ قطعه را داخلی سازی کنیم. ما صدها قطعه از هر نوع خریداری کرده ایم. به جرات می توان گفت پتروشیمی نوری از نظر کاتالیست، قطعات و طراحی مشکلی با تحریم ها ندارد. تولید بالای پتروشیمی های سبک در دوران تحریم های ظالمانه تاثیری بر تولید ما نداشت و با قدرت به تولید ادامه دادیم. از زمانی که پروژه آروماتیک ۴ را اجرا کردیم، ۲۵ درصد خریدها داخلی بوده است. ما با پیمانکاران داخلی قرارداد داریم. پروژه دیگر در سال ۱۳۹۰، پروژه شیرین سازی برش سنگین بود که ۲۷ درصد توسط پیمانکاران داخلی ساخته شد، اما در سال ۱۳۹۶، ۸۴ درصد آن توسط سازندگان و پیمانکاران داخلی به پایان رسید.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و بومی سازی ۱۲۰۰ میلیارد تومان قطعات خریداری شد. ما در پروژه های تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنیم. ما تمام هزینه های انجام شده در بخش پروژه های تحقیق و توسعه را با مالیات جبران می کنیم. ارتباط ما با دانشگاه خوب است و در این چند سال پیشرفت زیادی کرده ایم و نتایج خوبی هم گرفته ایم. با بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان قرارداد بسته ایم. همه قراردادها واقعی است و ما با این شرکت ها کار می کنیم.

صانعی در خصوص مسئولیت اجتماعی پتروشیمی نوری گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی بسیار سیستماتیک عمل می کنیم و کمیته راهبری افراد نیازمند را شناسایی می کند. بر اساس پیشرفت پروژه، ۵۰ درصد سهم خود را پرداخت می کنیم. اگر برای ساخت مدرسه متوسطه پول بدهیم، آموزش و پرورش نمی تواند آن را برای دبیرستان دیگری خرج کند. پروژه هایی در جم ۱۲، کنگان ۱۴ و دیر ۶ تعریف کرده ایم و ۸۵ درصد از بودجه مسئولیت اجتماعی پتروشیمی نوری برای این شهرها هزینه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا