فناوری

وزارت بهداشت غزه: در اوج فاجعه قرار داریم

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (سه شنبه) در هشتاد و یکمین روز جنگ گفت: غزه در اوج بحران بهداشتی قرار دارد.

وی به الجزیره گفت: رژیم صهیونیستی عمدا به دنبال فاجعه بهداشتی در غزه است و شرایط به گونه ای است که کادر پزشکی مجبور می شوند مجروحان را با عمل جراحی معاوضه کنند.

اشرف القدره افزود: سازوکار اعزام مجروحان به خارج از غزه به طور جدی کار نمی کند و در کشته شدن بیشتر آنها نقش دارد.

در همین راستا «اسماعیل الثبت» مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه از شهادت بیش از نه هزار نفر به دلیل نبود امکانات پزشکی خبر داد.

الثوبطه به الجزیره گفت که برای احیای بخش مراقبت های بهداشتی در غزه روزانه به هزار کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی نیاز است و کمک هایی که تاکنون وارد غزه شده است تنها می تواند دو درصد از نیازهای مراقبت های بهداشتی را پوشش دهد. بخش

این مقام دولت حماس همچنین اعلام کرد که در پی بمباران های گسترده غزه، ۲۳ بیمارستان دیگر قادر به ارائه خدمات نیستند و بخش بهداشت و درمان به مرحله سقوط کامل رسیده است.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی گزارش جنایات سربازان خود در بیمارستانی در نوار غزه علیه غیرنظامیانی که در این بیمارستان بستری شده و یا در حیاط آن پناه گرفته اند را تکذیب کرده است.

ارتش اسرائیل مدعی شده است که اقدامات ارتش این رژیم هیچ ارتباطی با اجساد غیرنظامیان فلسطینی کشف شده در بیمارستان کمال عدوان در جبالیه واقع در شمال نوار غزه ندارد.

ادعاهای رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که بر اثر فعالیت های این رژیم بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا