فناوری

وزارت خزانه داری آمریکا: یک فرد و سه نهاد را که مسئول تسهیل جریان کمک‌های مالی ایران به نیرو‌های یمن هستند تحریم کردیم

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

باشگاه خبرنگاران: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه (به وقت محلی) یک فرد و سه نهاد را که به ادعای آن مسئول تسهیل جریان کمک های مالی ایران به این وزارتخانه هستند بازداشت کرد. وزارت . نیروهای حوثی (انصارالله) و فعالیت های تثبیت کنندگان آنها تحریم شده است. از جمله افرادی که امروز تحریم شده اند، رئیس انجمن صرافی در صنعا و سه صرافی در یمن و ترکیه هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این افراد و صرافی ها به دستور سعید الجمال که تحت تحریم های آمریکا و وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، انتقال میلیون ها دلار به حوثی ها را تسهیل کرده اند. .

برایان نلسون، دستیار وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی گفت: «اقدام امروز بر عزم ما برای محدود کردن جریان غیرقانونی منابع مالی به حوثی ها تأکید می کند. این گروه همچنان به انجام حملات خطرناک علیه کشتیرانی بین المللی ادامه می دهد و خطر بی ثباتی بیشتر در منطقه را افزایش می دهد. ایالات متحده، همراه با متحدان و شرکای خود، به هدف قرار دادن شبکه‌های تسهیل‌کننده کلیدی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها و حامیان آنها در ایران را ممکن می‌سازد، ادامه خواهد داد.»

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: حملات مستمر حوثی ها علیه کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و خلیج عدن به شدت جریان آزاد تجارت در منطقه را محدود می کند و نقض آشکار قوانین بین المللی است. از ماه اکتبر، حوثی‌ها با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای متعدد به کشتی‌های تجاری که از نزدیکی خط ساحلی یمن عبور می‌کنند، حمله کرده‌اند.

پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر مورد هدف حملات پهپادی، موشکی و موشکی قرار گرفته است. اقدامات رژیم اسرائیل در تلافی عملیات الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات هشدار داده است. آمریکا که پایگاه های آمریکا را در منطقه هدف قرار خواهند داد.

نیروی دریایی یمن همچنین هشدار داده است که تا پایان تجاوزات اسرائیل به غزه و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین به عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن ادامه خواهد داد.

در پی حملات نیروهای مسلح یمن، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ائتلافی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است، ائتلافی که شامل بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و کانادا می شود. علاوه بر آمریکا

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که تشدید تنش توسط جنبش انصارالله یمن جریان آزاد تجارت را تهدید می کند و قوانین بین المللی را نقض می کند. جو بایدن امیدوار بود با راه اندازی یک نیروی دریایی جدید، پاسخ بین المللی قوی به حملات حوثی های یمن به کشتی های نیروی دریایی در دریای سرخ داده شود، اما یک هفته پس از راه اندازی آن، گروهی از متحدان از آن خارج شدند.

جو بایدن امیدوار بود با راه اندازی یک نیروی دریایی جدید، پاسخ بین المللی قوی به حملات حوثی های یمن به کشتی های نیروی دریایی در دریای سرخ داده شود، اما یک هفته پس از راه اندازی آن، گروهی از متحدان از آن خارج شدند.

ایتالیا و اسپانیا، دو متحد اروپایی ایالات متحده که از آنها به عنوان شرکت کننده در عملیات گارد دریای سرخ نام برده شده است، بیانیه هایی صادر کردند که به نظر می رسید از اتحاد بین المللی دریایی فاصله بگیرند.

پنتاگون می گوید بیش از ۲۰ کشور در یک ائتلاف دفاعی برای تامین میلیاردها دلار تجارت کشتیرانی در آب های دریای سرخ در سواحل یمن شرکت می کنند، اما حدود نیمی از این کشورها تاکنون رسماً اعلام نکرده اند که به گروه ضربت ملحق می شوند. آنها هم نمی خواستند به آن بپیوندند. کمک های سایر کشورها به ائتلاف می تواند به سادگی ارسال کشتی های جنگی تا اعزام یک فرمانده نظامی باشد.

بی میلی برخی از متحدان ایالات متحده برای پیوستن به این تلاش ها تا حدی منعکس کننده شکاف های ایجاد شده توسط جنگ غزه است. در حالی که انتقادات بین المللی از حمله اسرائیل به غزه افزایش یافته است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده همچنان از حامیان قوی اسرائیل است. وزارت بهداشت غزه می گوید بیش از ۲۱۰۰۰ فلسطینی در این حملات کشته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا