محیط زیست

وزش باد شدید و رگبار پراکنده آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ دمای هوا تا ۴ درجه خنک‌تر می‌شود

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تحلیل، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ناپایداری‌های جوی به صورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای و بارش رگباری طی امروز تا روز پنجشنبه در سطح استان. است.

وی افزود: بر این اساس بارش رگباری طی امروز به طور عمده در مناطق غرب و شمال استان بوده و فردا در نواحی شرق و جنوب مورد انتظار است، شدت وزش باد طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نقاط مستعد شرایط گردوخاک و کاهش دید پیش بینی می شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هشدار با ورود سامانه وزش باد به نسبت شدید تا شدید از ظهر امروز تا فردا فردا در استان، مشخص کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌های، مناطق مستعد استان در شمال و شرق با گردوخاک محلی و کاهش همراه است.

وی گفت: طی این مدت تمام فعالیت های سامانه ویژه مناطق استان به ویژه نیمه شرقی استان اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز و ورزنه را فرا می گیرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به احتمال خطر به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب و محصولات باغی و زراعی و اختلال در مسیرهای مواصلاتی شرقی استان، اظهار کرد: درمان لازم برای جلوگیری از کشاورزی بخش‌های کشاورزی و تدابیر پیشگیر در جهت کاهش خسارات ناشی از آن. باد توصیه می شود.

وی درباره هشدار دومین هشدار سطح زرد همراه با ناپایداری های همرفتی رگبار و رعدوبرق از امروز تا فردا فردا در استان،: افزودن رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در نقاط مستعد طی نقاط مستعد غرب، مرکز و شمال استان به شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهق، برخوار (دولت آباد)، سمیرم، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نطنز، نجف آباد را فرا می گیرد.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: ناپایداری های همرفتی و رگبارهای بهاری در روز سه شنبه نیز مناطق جنوب و شرق استان به ویژه سمیرم، کوهپایه، نائین، ورزنه، چوپانان، خور و بیابانک و انارک را در بر می‌گیرند.

وی نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب، بارش تگرگ و لغزندگی معابر عمومی هشدار داده و گفت: احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، عدم ممنوعیت. چرای دام و ترد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و ابزار تمهیدات لازم برای جلوگیری از حفاظت به بخش کشاورزی برای تأثیر تگرگ تاکید می‌شود.

حAجی‌BABAیی BA BASHANکAHE MEQUANZHAN DEDEMA ‌therیn ssa'At amervز beh ۳۴ ۳۴ ۳۴drجhe santhahradwd wow کemیnne آmne bymdad فdrجh ۱۶ddrجhe santhardharad mmharsd.

وی بررسی کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با ۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین استان‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا