محیط زیست

وزش باد گردوخاک و کاهش دید، اصفهان را دربر می‌گیرد

مینا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: مطابق با با تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، سرعت وزش باد در نواحی شرق و شمال استان در عصر و اوایل شب افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس این پیش بینی ها خیزش گرد و غبار، دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی و شمالی استان با تشدید وزش باد و در مناطق مرکزی با شدت کمتر همراه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار تراز زرد در زمان خطرات ناشی از وزش باد و گرد و خاک، تصریح کرد: در سایر مناطق طی ساعات صبح آسمان صاف و بعدازظهر پیش بینی می شود. افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

وی درباره صدور هشدار تراز زرد هواشناسی با ورود سامانه وزش باد گرد و غبار و کاهش دید از اوایل فردا تا پایان روز شنبه ۳۰ ام گفت. تیر وی در استان گفت: این سامانه با وزش باد شدید تا شدید، گرد و خاک، کاهش دید در نیمه شرقی و شمالی، کاهش کیفیت هوا در نواحی مرکزی، شمالی و شرقی و شدت پدیده در نیمه شرقی همراه است. استان

معتمدی ادامه داد: بر اساس اعلام امروز اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان به ویژه اصفهان، فرودگاه اصفهان، خمینی شهر، کبوترآبادنجف آباد خوردن و بیابانک، چوپانان، اردستان، زواره، مهاباد، نسخهکاشان، آران و بیدگل، نطنز، انارک، با درودکوهپایه ها، مورچه تو خوردی و نائین را یاد می گیرد.

وی کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال در تردد در نیمه شرقی به دلیل کاهش دید، احتمال آسیب دیدن سازه های موقت را از اثرات مخاطرات سامانه مذکور دانست و گفت: ممنوعیت ترافیک غیرضروری در شهرها به ویژه افراد آسیب پذیر، احتیاط در ترافیک. از پارک خودرو در کنار ساختمان نیمه کاره خودداری کنید کار کردن توصیه شده.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، اظهار داشت: بیشینه دمای کلانشهر اصفهان در استان اصفهان به ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید. گرم ترین ساعات امروز و کمینه دما فردا صبح به ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی افزود: دمای هوا در ۱۵ شهر اصفهان بالای مرز ۴۰ درجه سانتیگراد بود. با درود با دمای ۴۳ درجه اصفهان، آران و بیدگل، چوپانان، خمینی شهر، خوروبیابانککاشان و کبوترآباد با دمای ۴۲ درجه برخورد (دولت آباد)، لنجان، مهاباد و نسخه فلورجان، مبارکه و نجف آباد به ترتیب با دمای ۴۱ درجه گرم ترین نقاط استان به ثبت رسیدند.

وی درباره دمای کمتر از ۴۰ درجه در ۱۸ شهرستان استان خاطرنشان کرد: حداکثر دما با درود با ۴۳ درجه و بوین میاندشت با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا