فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد: هنرمندان برای درآمد کنسرت‌ها باید مالیات بدهند :: ایران تحلیل

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چه اشکالی دارد هنرمندی که کارش رونق دارد مالیات بدهد؟ این حق مردم و دولت است که از او مالیات بگیرند.

به گزارش ایران تحلیل، «محمدمهدی اسماعیلی» درباره مالیات هنرمندان و مالیات گردش کنسرت های موسیقی اظهار کرد: ما طرفدار عدالت مالیاتی هستیم، هرکس در هر شغلی درآمد قابل سنجش دارد باید مالیات را پرداخت کند. فرقی بین هنرمند و غیرهنرمند نیست.

وی ادامه داد: پرداخت مالیات برای هنرمندی که کارش رونق دارد چه اشکالی دارد؟ این حق مردم و دولت است که از او مالیات بگیرند. ما هم با این موافقیم. اما در مجموع خواننده های ما ۱۵ تا ۲۰ خواننده هستند که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بقیه اهل هنر یا موسیقی مانند موسیقی محلی، موسیقی اقوام و موسیقی نواحی یا مؤسسات قرآنی درآمدی ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال امضای تفاهم نامه کامل با وزارت اقتصاد هستیم تا تمامی مشکلات مالیاتی اهالی فرهنگ، قرآن، هنر، موسسات فرهنگی و هنری و حوزه های هنری در یک بسته آماده شود. “

وی در پاسخ به اینکه آیا برآوردی از گردش مالی کنسرت های موسیقی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است یا خیر؟ گفت: برآوردها متفاوت است، من هم شماره دارم، اما چون قطعی نیست اعلام نمی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا