اخبار اقتصاد ایران

وزیر اقتصاد: چای دبش پول ارز گرفته شده را پرداخت کرد

وزیر اقتصاد: شرکت چای دباش ارز اخذ شده را پرداخت کرد. وزیر اقتصاد گفت: شرکت چای دباش نیز ارزی را که برای واردات دریافت کرده بود پرداخت کرد و اموال مردم راه به جایی نبرده است. سید احسن خاندوزی در نشستی با حضور اعضای جبهه ایران اسلامی درباره فساد چای دابش گفت: حتما فسادی اتفاق افتاده است. […]

وزیر اقتصاد:
چای دباش پول گرفته شده را پرداخت کرد
وزیر اقتصاد گفت: شرکت چای دباش بابت ارزی که برای واردات دریافت کرده پول خود را پرداخت کرده و اموال مردم راه به جایی نبرده است.
سید احسن خاندوزی در نشستی با حضور اعضای جبهه ایران اسلامی درباره موضوع فساد دباش چای گفت: حتماً فساد اتفاق افتاده است و هیچکس تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر این موضوع ندارد. به محض اطلاع از ماجرای فساد، واکنش و اقدام در اداره مربوطه صورت می گیرد. پرونده به قوه قضائیه ارجاع شد و انشاءالله قوه قضائیه رای قاطع و قطعی صادر کرد.
انجام خواهد داد.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای مردم مهم است که هیچکس نگوید آقای فلانی خط قرمز ماست، با او برخورد نکنید. جامعه باید بداند که دولت و مجلس این بار نه کیسه های خاک را زیر فرش پنهان می کنند، نه فساد را سرپوش می گذارند و نه عده ای در امان هستند.
خاندوزی گفت: برای مردم مهم است که آیا این فسادها در آینده ادامه خواهد داشت یا خیر. وی افزود: شرکت چای دباش ارزی را که برای واردات چای دریافت کرده است پرداخت کرده است و اموال مردم راه به جایی نبرده است.
او به بانک مرکزی پول داد، ارز دریافت کرد و قرار بود با آن کالا و تجهیزات وارد کند، اما نیمی از آن را وارد کرد و نیمی دیگر را وارد نکرد. پولی را از کشور خارج نکرده است، ساختمان ها و ماشین آلات مربوط به آن نیز در اختیار قوه قضاییه است. اما به منظور جلوگیری از همان مقدار تخلفی که از فروردین امسال با ایجاد سامانه ای مقرر شد هر شرکتی که می خواهد تخصیص ارز دریافت کند در سامانه ثبت شود تا از میزان دریافتی آن در سال گذشته و دو سال قبل مطلع شود.
خاندوزی تصریح کرد: اگر مردم نسبت به پنج تا ۱۰ سال قبل از موضوع کاهش قدرت خرید و کوچک شدن جدول خود ناراضی هستند، این موضوع به این دلیل است که موضوع تولید و رشد اقتصادی در سال های اخیر ضعیف و ضعیف شده است.
به گزارش برنا؛ وی خاطرنشان کرد: بهترین شرایط درآمد خانوارها در سال ۱۳۸۹ بود که بلافاصله پس از دور اول تحریم ها این قدرت کاهش یافت و در اواسط دهه ۹۰ که صادرات نفت افزایش یافت، درآمدها دوباره با رشد مواجه شد اما باز هم در سال ۱۳۹۶ با آن مواجه شدیم. رشد منفی و تورم بالا که در سال های بعد نیز ادامه یافت. انجام داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا