اقتصاد جهان

وزیر انرژی عربستان: کاهش تولید نفت در صورت لزوم پس از ماه مارس هم ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی با اشاره به قیمت نفت، تحلیلگران را به دلیل درک نکردن توافق کاهش تولید مورد انتقاد قرار داد و گفت: کاهش تولید اوپک پلاس در صورت لزوم پس از مارس ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت.

در ۳۰ نوامبر، ۸ عضو ائتلاف اوپک پلاس موافقت کردند که کاهش تولید داوطلبانه خود را به میزان حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال جاری ادامه دهند. این کاهش تولید شامل یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید روسیه است. عراق، امارات متحده عربی، کویت، قزاقستان، الجزایر و عمان نیز متعهد شدند تولید خود را به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

اعلام این طرح کاهش تولید منجر به کاهش بیشتر قیمت نفت شد، زیرا سرمایه گذاران پیش از جلسه ائتلاف تصور می کردند که این کاهش تولید برای افزایش قیمت نفت کافی نیست.

وزیر انرژی عربستان سعودی ضمن انتقاد از واکنش بازار به اعلام اوپک پلاس، تحلیلگران را به رفتارهای توطئه آمیز و درک نادرست از این توافق متهم کرد. وی تاکید کرد که اگر مردم واقعیت این معاهده را درک کنند، وضعیت تغییر خواهد کرد.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: «به نظر من، کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه ای افزایش ذخایری را که معمولاً در سه ماهه اول اتفاق می افتد، جبران می کند.» این یک رویکرد تدریجی است زیرا اوپک پلاس شرایط بازار را در سه ماهه اول سال پیش بینی نمی کند. سال می تواند. بنابراین، او باید با احتیاط عمل کند.»

انتهای پیام/۸۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا