وزیر جدید اقتصاد و معضل انتخاب مدیران – افق میهن
لوتفالی باخشی- یکی از مهمترین وظایف وزیر امور اقتصادی ، انتصاب صدها نفر به هیئت مدیره ، بیمه ، شرکت ها و سازمان های دولتی در رابطه با این وزارتخانه است. چرا یک کارمند سیاسی سیاسی باید صدها موضع تخصصی را طی چند ماه انتخاب کند. هماهنگی و هماهنگی این تیم بزرگ نقش بی سابقه ای در موفقیت وزیر و اجرای برنامه های وی دارد.
براساس تجارت اخبار ، به دلیل عدم تمایز واقعی و عدم توانایی در تشکیل تیم های رسمی در احزاب پس از انتخاب یک کارمند سیاسی سیاسی ، وی فرصت کافی برای یافتن افراد واجد شرایط برای مواضع وزارتخانه ندارد. بنابراین ، پس از انتخابات ، وزیر در معرض مشکل اخراج و نصب صدها مقام مدیریت حساس قرار خواهد گرفت. انتخاب و انتصاب نقش هماهنگ ، هماهنگ و هماهنگ نقش مهمی در دستیابی به برنامه های وزیر دارد و در مقابل ، قرار ملاقات های اشتباه برای وزیر مشکلات زیادی دارد. ما به خوبی می دانیم که نمایندگان مجلس ، امام ، برخی از کارمندان دولت و گروه های سیاسی سعی می کنند با توصیه راه های مختلف و حتی اعمال فشار و تهدید برای دستیابی به اهداف آینده خود ، افراد مورد نظر خود را در این سمت ها قرار دهند.
یکی از بزرگترین مشکلات وزیر ، چنین دخالت در برکناری و نهادهایی است که شخص منصوب برای گفتن به وزیر چیز زیادی برای گفتن ندارد و با اهداف دیگر روبرو خواهد شد. اگرچه قانون اساسی مستقل است و حق دخالت در امور یکدیگر را ندارد ، اما تاریخ دخالت نمایندگان مجلس و برخی از کارمندان دولت در اخراج و نصب یک تاریخ طولانی و طولانی است. اگر وزیر سوالات خود را دنبال کند ، این داستان به پایان نمی رسد و انتظارات آن هر روز افزایش می یابد و در پایان وزیر قربانی منافع گروه ها خواهد شد و موقعیت خود را در اوایل مقام خود از دست می دهد. از آنجا که پیام چنین توصیه ها و روابط عمومی نیست ، جامعه در نهایت همه چیز را به ناتوانی و ضعف وزیر نسبت می دهد.
چه باید کرد؟
وزیر دو گزینه در مقابل آنها دارد:
۱. یا توصیه های مقامات و صاحبان تأثیرگذار را انجام دهید. در این حالت ، وزارتخانه اقتدار کافی ندارد و پس از مدتی متهم می شود.
۲. یا از ابتدا برای مقاومت در برابر توصیه ها و انجام هیچ کاری. در این حالت ، او از افکار عمومی حمایت می کند و مجلس نمی تواند از مکانیسم دفتر علیه وی استفاده کند. در این مدت او می تواند برنامه های خود را با تیم خود انجام دهد و اگر او موفق باشد ، مجلس نمی تواند دوباره او را متهم کند. حتی اگر ارتفاع جایگزین شود ، افکار عمومی او را توجیه کرده است.
اولین راهی که روش خاصی دارد و ما بارها و بارها تخلیه وزرا را دیده ایم.
راه دوم برای انجام افکار عمومی به مکانیسم نیاز دارد.
راهی برای چنین مکانیسم ایجاد کمیته انتصاب و پردازش آیین نامه رفتار است. وظیفه چنین کمیته ای شایسته ارزیابی و بررسی نامزدها برای سمتهای مختلف است تا بتواند فرصت هایی را برای افراد احتمالی پیدا کند و وزیر را برای انتخابات نهایی پیشنهاد کند. برای افزایش نام افراد برای هر جهت ، لازم است حداقل سن ، دانش و تجربه تخصصی را تعیین کنید و پس از تحویل این آستانه می توانید برای این موقعیت ارزیابی شوید. اگر چنین مکانیسمی برای انتخاب افراد ، اثرات توصیه ها کاهش می یابد و وزیر از توصیه ها و انتقادات این گروه ها مصون می شود. شهرت و پذیرش اعضای کمیته Start -up در جامعه کمک بزرگی به وزیر و انتصابات وی خواهد کرد.
نامزدها و افراد می توانند خود یا کارمندان خود را برای ارزیابی به کمیته ارائه دهند. کمیته انتصاب ، بر اساس اسناد ویژه ، سوابق و مصاحبه ها ، برخی از افراد را برای هر موقعیت تکمیل می کند و به وزیر پیشنهاد می کند تا شخص مورد نظر را انتخاب کند. برای شفافیت بیشتر ، کمیته وب سایتی را در اختیار دارد که نتایج آن منتشر می شود ، و کلیه توصیه های ارائه شده به وزیر در وب سایت کمیته برای همه برای همه بارگذاری می شود. در این حالت ، کمتر افراد جرات توصیه آن را دارند.
من امیدوارم که با در نظر گرفتن انتصابات ، افراد صالح و صالح بتوانند مقام های مدیریت را تصویب کنند و در نتیجه شانس وزیر را برای اجرای برنامه های خود بهبود بخشند. ایجاد چنین مکانیسمی برای انتخاب مدیران ، نگرش منظم و شایسته سالاری وزیر را نشان می دهد که تأثیر مثبتی بر وزارت خواهد داشت.
منبع: دنیای اقتصاد