اخبار اقتصاد ایران

وزیر راه و شهرسازی: ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد

بازرپاش در سفر به استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد در استان خبر داد و گفت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از مرز یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد گذشت. مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل در افتتاحیه واحدهای نهضت ملی مسکن در استان. […]

بازرپاش در سفر به استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد در استان خبر داد و گفت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از مرز یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد گذشت.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل در مراسم افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان، افتتاح پروژه های نهضت ملی مسکن را یکی از مهم ترین پروژه های دولت در طول سال جاری خواند. سفرها و بازدیدها گفت: در سفرها و بازدیدها از پروژه های نهضت ملی مسکن که به صورت منظم در حال انجام است، هم پروژه ها روند مناسبی در اجرا پیدا کرده و هم واحدهای آغاز شده به تدریج در حال تکمیل است. که در چندین برنامه به متقاضیان تحویل داده می شود.

عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد نهضت ملی در اردبیل آغاز شد
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در ماه های آینده کل افتتاحیه در شهرهای مختلف تسریع می شود، تصریح کرد: در استان عملیات اجرایی و ساخت ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده است و افرادی که واجد شرایط بودند. برای مسکن با زمین ارائه می شود. به پروژه های اردبیل متصل شدند.

اجرای ۱۰۰۰۰ واحد نهضت ملی
در زمین ۶۵۰ هکتاری اردبیل
بذرپاش تامین زمین در استان اردبیل را مناسب ارزیابی کرد و افزود: عملیات اجرایی ساخت مسکن در زمین ۶۵۰ هکتاری که عملیات آماده سازی زمین از اسفندماه سال گذشته آغاز شد از تیرماه امسال آغاز شد.
وی افزود: ساخت ۱۰ هزار واحد در این سایت برنامه ریزی شده است که روند خوبی است و انتظار داریم با تسهیلات انجام شده سرعت تکمیل واحدها افزایش یافته و واحدها به موقع به متقاضیان تحویل داده شود.

بهره برداری از ۷۲۰ واحد مسکونی ساخته شده
توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سفر به استان اردبیل بهره برداری از ۷۲۰ واحد مسکونی در سایت شهری با عاملیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد و این واحدها از کیفیت خوبی برخوردار بوده و دارند. مورد رضایت مردم بوده است.

بهره برداری از ۵۸۴۸ واحد روستایی در اردبیل
بذرپاش همچنین از بهره برداری از ۵۸۴۸ واحد روستایی در استان اردبیل در این سفر خبر داد و اظهار داشت: قرار است با تسریع در تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن، مردمی که سال ها در انتظار مسکن بوده اند، واحدهای خود را در محل دریافت کنند. زمان تعیین شده .
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت تسهیلات مسکن در مناطق شهری را از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی را از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش داد، گفت: با تسهیلات دولت در بخش تسهیلات، این افزایش یافته است. انتظار می رود ساخت و ساز و ساخت و تولید مسکن به ویژه در نهضت مسکن ملی رشد مناسبی داشته باشد.

تلاش وزارت راه و شهرسازی
کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن
بذرپاش تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور نرخ سود تسهیلات مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت که همچنان برای مردم زیاد است. بنابراین در توافقی که با بانک مرکزی داشتیم درصدد کاهش نرخ سود تسهیلات هستیم.

تامین ۵۳ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن
وزیر راه و شهرسازی روند آماده سازی زمین را مناسب خواند و گفت: هم اکنون ۵۳ هزار هکتار زمین در حال الحاق به مناطق شهری است. تلاش داریم در قالب واگذاری زمین و واحدهای ساختمانی نهضت ملی مسکن در قالب یک مجتمع یک طبقه با حیاط به اهداف دولت در حوزه مسکن دست یابیم.
بازرپاش گفت: آخرین آمار حاکی از آن است که ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن از مرز یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد گذشته است.
به گزارش میزان؛ وی عملکرد ۶ ماهه نظام بانکی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد بانک ها در ۶ ماه گذشته رشد خوبی داشته است اما کافی نیست و باید تقویت شود. طبق قانون نظام بانکی، پرداخت تسهیلات به بخش مسکن باید به حد مطلوب برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا