اخبار اقتصاد ایران

وزیر صمت درباره افزایش قیمت‌ خودروهای وارداتی هشدار داد

با این حال ، نظرسنجی ها نشان می دهد که رویه آداب و رسوم فعلی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مقررات صادرات و واردات کتاب است که خلاف روح حکم فوق الذکر است و در عمل منجر به افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهد شد.

براساس وب سایت Diarmirza ، در حالی که گمرک همچنان به محاسبه عوارض وسایل نقلیه وارداتی در تعرفه های سال گذشته ادامه می دهد ، وزیر Semitic این روند را بر خلاف تصویب دولت توصیف کرده است و دستور داده است که تعرفه ها را تحمیل کند. بر این اساس ، درگیری بر سر تعرفه های واردات خودرو مطرح شده است ، و وزیر هشدار داده است که ادامه رویه فعلی گمرک باعث افزایش قیمت خودروهای اقتصادی خواهد شد. علاوه بر این ، اتومبیل های وارد شده به ارز باید با سال ۲ پاک شوند ، نه یک ریال دیگر.

به دنبال ماههای اخیر بحث و گفتگو در مورد وسایل نقلیه وارداتی امسال ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت – اخیراً در نامه ای به معاون رئیس جمهور معاون رئیس جمهور ، خواستار اجرای دقیق تصویب کابینه از وسایل نقلیه وارداتی و اصلاح فوری آداب و رسوم جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به نقش اصلی قیمت خودرو در تنظیم بازار و کاهش فشار معیشت بر افراد میانه و فقیر ، وی تأکید کرد که ادامه عوارض بر اساس سال ۴ خلاف تصویب دولت است و می تواند منجر به افزایش قیمت وسایل نقلیه اقتصادی شود.

به گفته مقام ارشد وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اتومبیل هایی که در سال ۶ با استفاده از ارزهای خارجی یا سپرده های ارز خارجی به کشور وارد شده اند ، باید مطابق قوانین و تعرفه های سال پاک شوند.

آتاباک خاطرنشان کرد: وزارت SEMIT ، پس از بررسی های متخصص و اطلاعات مربوط به دستگاه های مربوطه ، جدول تعرفه پیشنهادی خود را برای جلوگیری از افزایش اتومبیل های وارداتی و پیشنهاد در قالب فرمان شماره ۲ د. خرداد ۱۳۸۴ توسط کابینه تأیید شده است.

با این حال ، نظرسنجی ها نشان می دهد که آداب و رسوم جمهوری اسلامی ایران بر اساس مقررات صادرات و واردات کتاب همچنان وظایف خود را دریافت می کند! عملی که مطابق با روحیه تأیید دولت نیست ، که منجر به افزایش هزینه اتومبیل های وارداتی می شود.

در این نامه ، در یادداشت (۲) ، ماده (۲) کد کد صادرات و واردات و بانک مرکزی در قانون رفتار بانک مرکزی. DDی به این دلیل استناد شده است که ارزهای سپرده ارز خارجی از جدول تعرفه سال سال خارج شده و باید مشمول تعرفه های فعلی باشد.

در پایان ، وزیر SEMIT دو گروه از واردکنندگان را مشمول این اصلاحات تعرفه توصیف کرده است:

۱. اتومبیل هایی که در سال ۱ و ۲ با استفاده از سپرده ارزی دیگران ثبت شده اند.

۲. شرکت هایی که در سال ۶ ارز خود را دریافت کرده اند اما اعلامیه گمرک خود را در سال ۶ ارسال کرده اند.

به گفته آتاباک ، این گروه ها باید مطابق با آیین نامه صادرات و واردات کتاب و جدول تعرفه امسال برای دستیابی به هدف دولت در جلوگیری از قیمت خودروهای وارداتی مورد بررسی قرار گیرند.

در متن این نامه:

“همانطور که می دانید یکی از مهمترین متغیرها در تنظیم بازار مصرف و کاهش فشار معیشت بر افراد میانه و ضعیف جامعه در این رابطه است و به دنبال دستور صریح آقای پزشک پزشکی (رئیس جمهور محترم) وزارتخانه پس از انجام تحقیقات متخصص و اطلاعات رسمی در مورد این موضوع.

به دنبال پیگیری به حکم هیئت اختلاف خرداد ۲۰۱۴

با این حال ، نظرسنجی ها نشان می دهد که رویه آداب و رسوم فعلی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مقررات صادرات و واردات کتاب است که خلاف روح حکم فوق الذکر است و در عمل منجر به افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهد شد.

شایان ذکر است که بخش قابل توجهی از اتومبیل های وارداتی در شش ماه گذشته توسط سپرده های ارزی ثبت شده است. طبق یادداشت (۱) ماده (۱) اصلاحیه مقررات اجرایی و واردات (۱) (۱) اردیبهشت ۲) و همچنین اطلاعیه ای در ماه ۵ جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور خارجه ، چنین ارزها در خارج از سهمیه وزارت Semitic در نظر گرفته می شوند و مشمول جدول تعرفه سال ۲ نیستند.

بنابراین ، با توجه به موارد فوق و تأکید بر هدف اصلی حکم دولت ، یعنی جلوگیری از افزایش قیمت اتومبیل های وارداتی ، لطفاً سفارش دهید:

۲. اتومبیل هایی که در امسال و امسال از سپرده های خود استفاده کرده اند.

۲. شرکت هایی که در سال ۲ ارز خود را دریافت کرده اند اما اعلامیه گمرک آنها در سال ۲ ارسال شده است:

مطابق با آیین نامه صادرات و واردات کتاب سال و جدول تعرفه امسال ، آنها باید مورد بررسی و پاکسازی قرار گیرند. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا