فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ دیدن فیلم «بی بدن» را پیشنهاد کرد :: افق میهن

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب در برنامه «بسته پیشنهادی» با اشاره به فیلم «بی تن» در جشنواره فجر گفت که این فیلم را دیده ام و فکر می کنم فیلم خوبی است.

به گزارش افق میهن، به نقل از روابط عمومی شبکه دو، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با مژده لواسانی در برنامه «بسته پیشنهادی» درباره کم رنگ شدن فیلم های اجتماعی و بازتر شدن فضای کمدی گفت. : در جشنواره فجر امسال چند فیلم حضور دارند. آنها اجتماعی بودند که می شد در مورد آنها صحبت کرد و “بی تن” یکی از آنها بود.

وی درباره مشکلات این فیلم در جشنواره گفت: در شورای انتخاب فیلم «بیدان» مشکلاتی وجود داشت که در سودای سیمرغ حضور نداشت. من این فیلم را دیدم، فیلم خوبی است، بازیگران خوبی دارد و فیلمنامه خوبی دارد. دوست داشتم در جشنواره امسال سطح کیفی بالاتری داشته باشم.

اسماعیلی با اشاره به فضای کار برای هنرمندان گفت: از هنرمندان دعوت کردم که کار خود را شروع کنند اما برخی نگذاشتند فضای فرهنگ و هنر عادی شود. امسال بسیاری از دوستان و پیشکسوتان درجه یک سینما مجوز تولید فیلم را گرفته اند. چهار پنج نفر را می شناسم که مجوز ساخت فیلم را گرفته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا تراکم همه جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی در؟ بهمن ماه است گفت: ۶ سال بود که نمایشگاه رسانه برگزار نشده بود. به نظر من با نزدیک شدن به انتخابات، می توانیم نمایشگاه مطبوعات را برجسته تر برگزار کنیم. بسیاری از نامزدهای اصلی انتخابات در نمایشگاه مطبوعات به مناظره پرداختند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بسیاری از خوانندگان داخل کشور ممنوع الخروج هستند و یا با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند، چگونه درباره بازگشت معین به کشور صحبت کرد؟ وی گفت: ما برای هنرمندان احترام زیادی قائل هستیم. من از معدود افرادی هستم که این موارد را با جزئیات می دانم و بارها به صراحت گفته ام که هرکس به قانون پایبند باشد با هر سلیقه و جناحی که بخواهد می تواند فعالیت کند. به نظر ما هیچ شخصی در چارچوب قانون ممنوع نیست. گاهی باید قانونی را قبول کنیم که همه قبول دارند، مثلاً در کنسرت آقای علیرضا قربانی مجوز لغو کنسرت به دلیل حضور یک نوازنده زن صادر شد، اما من نامه نوشتم و گفتم که وقتی در سایه قانون مجوز صادر می شود، نباید کنسرت را لغو کنید. . ما مشکل را حل کردیم و حتی من عذرخواهی کردم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر می خواهید فیلمی را به مردم معرفی کنید، چه انتخابی دارید؟ گفت: اگر فیلمی را نام ببرم تبلیغ می شود. با این حال همه فیلم های خوبی که مجوز گرفته اند را توصیه می کنم. در جشنواره امسال «پروین» و «مجنون» فیلم های خوبی بودند که برای خانواده ها خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا