ارزهای دیجیتال

وزیر نیرو در آستانه استیضاح / کنار رفتن عباس علی‌آبادی بحران ساختاری کمبود آب و برق را جبران می‌کند؟

ارتفاع وزیر انرژی با امضای ۱۰۰ نماینده مجلس نتیجه گیری شد. ارتفاع افزایش یافته است ، در حالی که بحران های آب و استروم ریشه در فرسودگی زیرساخت ها ، عدم سرمایه گذاری و سایر مشکلات ساختاری دارد. در چنین شرایطی ، آیا ارتفاع دفتر می تواند راه حلی برای کمبود آب و برق باشد؟

افزایش وزیر انرژی با تشدید برق و آب در کشور در دستور کار مجلس قرار دارد. افزایش خرابی برق ، مضرات تولید برق و مصرف ، کمبود منابع آب و غلظت انرژی خورشیدی محورهای اصلی این ارتفاع است. برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که عملکرد وزیر انرژی در پاسخ به نیازهای مردم و اجرای برنامه ها در معرض نقص جدی قرار گرفته است.

با این حال ، باید بپرسید که آیا تغییر وزیر می تواند مشکلات ریشه و ساختاری صنعت آب و برق را حل کند. ساختار فرسوده شبکه های انتقال ، وابستگی زیاد به منابع آب محدود ، عدم سرمایه گذاری در زیرساخت ها و چالش های مدیریت میانی مشکلاتی است که فقط با تغییر مدیریت حل می شود.

جمع آوری مشکلات ساختاری در صنعت آب و برق. از دست دادن برق در شبکه تولید و توزیع

در حالی که برخی از نمایندگان مجلس عملکرد وزیر را ناکارآمد می دانند ، سؤال مهم در مورد اینکه آیا تغییر وزیر می تواند یک واکنش واقعی به این بحران ها باشد یا فقط می تواند منجر به حرکت مدیران بدون اصلاحات ساختاری شود.

واقعیت این است که بخش آب و برق کشور در مقابل مشکلات ریشه ای که طی دهه ها انباشته شده است و محدود به یک دوره خاص یا وزیر خاص نیست. مهمترین چالش فرسودگی گسترده زیرساخت ها در هر دو منطقه است.

ظرفیت اسمی تولید برق ایران در پایان ، در این ماه به ۶،۸۰۰ مگاوات رسید ، در حالی که مصرف برق این کشور در ۱۳ اوت به ۷۷۰۰۰ مگاوات رسید.

از طرف دیگر ، همانطور که از پایگاه داده اطلاعات وزارت انرژی گزارش می دهد ، ناصر اسکنداری ، معاون مدیر تولید شرکت های فعلی Heat ، گفت: امسال تعمیرات نیروگاه ها با کیفیت خوب انجام شده و وضعیت کلی آنها ارزیابی می شود.

وی افزود: تقریباً ۶۰۰۰ مگاوات تعمیرات پیش بینی شده به طور کامل انجام شده است و نیروگاه ها اکنون با تمایل ۵ ٪ کار می کنند.

به گفته معاون مدیر مدیریت تولید شرکتهای گرما ، تعمیرات تعمیرات نیروگاه به اتمام رسیده و استفاده می شود و نیروگاه به دلیل تعمیرات از مدار خارج نشده است. با فرض صحت ادعای و تمایل کلیه نیروگاه های کشور ، دلیل بی طرفی نیروگاه ها و شبکه توزیع باید درخواست شود ، زیرا ظرفیت تولید کشور بیش از مصرف است.

نکته مهم این است که فرسودگی سیستم ها ، راندمان پایین آنها ، هدر رفتن برق در شبکه توزیع و سایر مشکلاتی که منجر به از بین رفتن برق و کمبود می شود.

در بخش برق ، بخش مهمی از شبکه های توزیع و انتقال کشور بیش از ۵ ٪ بیش از ۵ ٪ در برخی مناطق دارد. خطوط برق فرسوده ، نقاط تبدیل قدیمی و عدم وجود دستگاه های نگهداری ، مانع از انتقال بهینه انرژی به مصرف کننده شده و منجر به برخی از نسل های برق می شوند که به هدف برسند.

مسئله برق نیز توسط وزیر انرژی تأیید شد. عباس آلیبادی ، وزیر انرژی دولت چهاردهم ، در این مراسم برای افتتاح گواهی پس انداز برق در دسامبر سال گذشته گفت: میانگین کارآیی شبکه برق حدود ۴۰ ٪ است. این بدان معنی است که ۶۰ ٪ انرژی از بین می رود و تنها ۴۰ ٪ از آنها به برق تبدیل می شوند. زباله ها محدود به نیروگاه ها نیستند ، اما ۴۰ ٪ به طور مداوم در شبکه انتقال و توزیع کاهش می یابد. از این گذشته ، مواد مصرفی در خانه ها بخشی از برق را هدر می دهند و تقریباً چیز دیگری وجود ندارد.

مشکل اصلی تولید برق راندمان کم است

در ابتدای یک استاد برق در دانشگاه فناوری شریف در مصاحبه با اخبار تجاری وی گفت: مشکل اصلی تولید این است که کارآیی کم است. فن آوری های امروز می توانند راندمان را از ۵ ٪ به ۵ ٪ افزایش دهند ، اما از عملکرد بالای نیروگاه ها و نگهداری نادرست از بهبودی جلوگیری می شود. دلیل اصلی مرگ و میر بالای صنعت پردازش طول عمر نیروگاه ها است.

وی افزود: حدود ۲ درصد از ظرفیت نیروگاه کشور بیش از ۵ سال و حدود سه درصد از نیروگاه ها بیش از ۴۰ سال قدمت دارند. حتی کارآیی برخی از نیروگاه های اداره شده ۲۰ ٪ است. این نشانگر ضعف زیرساخت ها است. زیرا آنها در نیروگاه ها سرمایه گذاری نمی شوند و عمر طولانی دارند.

اگرچه مدیران صالح و صالح می توانند برای کاهش از دست دادن انرژی برنامه ریزی کنند ، اما معرفی فناوری های جدید برای کاهش از دست دادن انرژی در مواجهه با مشکلات سرمایه گذاری و تحریم های ایران چقدر می تواند باشد؟ آیا برطرف کردن تحریم ها ، سرمایه گذاری ها و مشکلات تکنولوژیکی در دست وزیر انرژی است؟

بحران خروجی آبهای زیرزمینی و افزایش تلفات شبکه آب

اوضاع به همان اندازه در بخش آب بسیار مهم است. بسیاری از شبکه های آبرسانی شهری و روستایی در این کشور نشت زیادی دارند و در بعضی از نقاط قربانیان شبکه آبرسانی تا ۵ ٪ گزارش شده است. مخازن و خطوط لوله ، به ویژه در مناطق گرم و خشک کشور ، نیاز به بازسازی فوری دارند. در این شرایط ، اگر شما به سادگی وزیر را به پیشرفت قابل توجهی هدایت کنید بدون ارائه نمایندگان توسعه ، نوسازی دستگاه ها ، اصلاحات در مورد آب و برق ، منجر به پیشرفت چشمگیر در عملکرد وزارتخانه نمی شود.

از طرف دیگر ، بحران آب در ایران نه تنها یک بحران مدیریتی است ، بلکه در ساختار توسعه نیافته کشاورزی و عدم هماهنگی بین امکانات تصمیم گیری نیز وجود دارد. بیش از ۷۶ درصد از منابع آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود ، در حالی که بهره وری آب در این بخش بسیار کم است. بدون اصلاحات ماکروپولیتیک ، از جمله تجدید نظر در دستورالعمل های مربوط به خودآزمایی و تعریف مجدد اولویت های مصرف ، شما نمی توانید انتظار داشته باشید که وزارت انرژی برای حل مشکل کم آبی.

در همین راستا ، سمن زاکار ، نماینده ارومیا و عضو کمیته ماجلیس برای صنعت و مین ، در مصاحبه ای با کمیته Majlis انجام داده است اخبار تجاری وی با توجه به برنامه اداری Aliabadi در Majlis ، وی از این طرح امتناع ورزید: “فاجعه آب و گاز و گاز تحت تأثیر همه دستگاه ها قرار دارد و کل کشور در این مشارکت در ضعف وزارت امور خارجه جهاد کشاورزی است. بسیاری از ویلاها با استخرهایی ساخته شده اند که نظارت ندارند.

به گفته نماینده مجلس ، می توان افزود که روند قریب به اتفاق آب های زیرزمینی در سالهای اخیر افزایش یافته است. آب زیرزمینی نوعی پس انداز است که در صورت لزوم عمدتاً مورد استفاده قرار می گیرد ، اما ایران به درک غیر ضروری این منابع روی آورده است. برداشت آبهای زیرزمینی در کشور حدود ۷۰ میلیارد متر مکعب در سال است ، در حالی که برای دریافت آب های زیرزمینی فقط ۴۰ میلیارد آب زیرزمینی باید برداشت شود.

این امر منجر به کاهش سطح آبهای زیرزمینی شده است و به دلیل مازاد حد مشخص برای حفظ آبهای زیرزمینی ، به احتمال زیاد کاهش دائمی در سطح آب زیرزمینی است. آیا وزیر انرژی می تواند بحران کاهش آبهای زیرزمینی و زباله در شبکه آب را بدون فناوری و وام مورد نیاز حل کند؟

عملکرد غیر دفاعی وزیر انرژی در طول ساختار ساختاری مشکلات آب و برق

با این حال ، عملکرد علی آبادی به عنوان وزیر انرژی قابل توجیه نیست. در حالی که بسیاری از مشکلات آب ساختاری و ساختاری هستند و به مدیریت باز نمی گردند ، وزیر فعلی انرژی همچنین به کاهش برق و کمبود آب حتی در وعده ها و شعارهای بی اساس کمک کرده است.

محمد بهرامی سیفابادی ، معاون رئیس جمهور کمیسیون پارلمانی اخبار تجاری وزیر انرژی در جلسه‌ای که ماهین در آن ماه در کمیسیون مسئول برگزار شد ، گفت که مسئله عدم موفقیت سوخت توسط وزارت نفت ، و اگر سوخت کافی وجود داشته باشد ، جریان کشورهای همسایه ، به ویژه عراق نیز می تواند تحویل دهد!

وعده وزیر انرژی به نمایندگان مجلس بیش از پنج ماه بعد برآورده نشد ، و این به دلیل غیر متخصصان وی است. کمبود ۲۰،۰۰۰ مگاوات برق و مشکلات زیرساخت در صنعت برق نه تنها با اختصاص نیروگاه ها برای نیروگاه ها قابل حل است. بنابراین ، مشخص نیست که چرا وزیر انرژی قول نماینده مجلس را می دهد. به نظر می رسد که خود وزیر ، مانند بسیاری از نمایندگان مجلس ، از ساختار بحران برق و آب آگاه نیست و فکر می کند که آب و بحران استروم را در مدت زمان کوتاهی حل می کند!

سرانجام ، افزایش وزیر انرژی ، اگرچه بخشی از نظارت بر عملکرد اجرایی و قابل درک سیاسی نیست ، اما نمی تواند واکنشی برای بحران چند بعدی و ساختاری بخش آب و برق کشور باشد.

بدون تأمین اعتبار برای بازسازی زیرساخت ها ، هماهنگی بین وزیر قدرت ، جهاد کشاورزی ، بلند کردن ، بلند کردن مجازات ها ، آموزش منابع ، ورود به فناوری های جدید به کشور و عقب نشینی سوخت های فسیلی به نظر نمی رسد که جایگزینی وزیر را در منابع حیاتی کشور جلب کند.

بیشتر گزارش مربوط به بحران بحران در نیروگاه های موجود در نیروگاه ها را بررسی کنید اخبار تجاری بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا