اخبار اقتصاد ایران

وصول ۸۲۰۰ میلیاردی مالیات در گیلان در سال گذشته!

ناظر امور مالیاتی گیلان از وصول ۸۲۰۰ میلیارد تومان مالیات در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۱۷۰ هزار نفر از تسهیلات ارائه شده در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم استفاده کردند.

افق میهن، حسن صیاد زمردی، سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان در گفت و گو با ایسنا، ۱۰ تیرماه را آخرین مهلت ارائه اظهارنامه برای اشخاص حقوقی و مالکان حقیقی املاک استیجاری دانست و اظهار کرد: حقوقی. نهادها (شرکت ها، مؤسسات و …) و صاحبان املاک اجاره ای باید مانند سال های گذشته اظهارنامه عملکرد ۱۴۰۲ خود را تا پایان تیرماه ارائه کنند.

وی از عدم تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقوقی و املاک اشخاص حقیقی خبر داد و افزود: برای استفاده حداکثری صاحبان مشاغل حقیقی از تسهیلات ارائه شده، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای صاحبان مشاغل و یا استفاده از تسهیلات ارائه شده در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم یا حسب مورد (اعلام نکول) تا ۲۴ مرداد ماه تمدید شد.

ناظر اداره کل امور مالیاتی گیلان افزود: همچنین امکان ارسال برگه تبصره ماده ۱۰۰ و پرداخت و توزیع مالیات متعلق در پیام رسان های «بله» و «سروش» برای صاحبان مشاغل وجود دارد.

وی همچنین آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده بهار سال ۱۴۰۳ را پایان مرداد ماه سال جاری اعلام کرد و خاطرنشان کرد: مودیان می توانند با دریافت محتوای آموزشی و ارائه نظرات، پیشنهادات و گزارشات مربوط به فرار مالیاتی به درگاه مراجعه کنند. سازمان امور مالیاتی کشور

صیاد زمردی با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته گفت: سال گذشته با تعامل حداکثری با صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی ۸۲۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شد.

وی با اعلام اینکه گیلان از نظر شاخص توسعه فرهنگ مالیاتی در رتبه دهم کشور قرار دارد گفت: این جایگاه نشان دهنده نسبت مطلوب مالیات اعلامی مودیان با مالیات وصول شده در استان است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان با اشاره به اینکه سیاست نظام مالیاتی نهایی شدن حداکثر پرونده های مالیاتی از طریق توافق با مودیان و تعامل با مشاغل و صاحبان مشاغل است، افزود: در سال گذشته از حدود ۲۴۰ پرونده مالیاتی. هزار صاحب مشاغل در استان گیلان بیش از ۱۷۰ هزار نفر برای نهایی کردن مالیات عملکرد سال ۱۴۰۱ خود از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم استفاده کردند که به بیش از ۵۴ درصد این افراد تعلق نگرفته است. کمتر از ۳ درصد آنها بیش از ۳۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

صیاد زمردی افزود: حدود ۷۰ هزار نفر از صاحبان مشاغل اظهارنامه مالیاتی ارائه کردند که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار اظهارنامه مالیاتی مورد قبول سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده توسعه شهرها و روستاهای استان به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد، گفت: بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان سهم شهرداری رشت بوده است. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا